3 mei 2025, 12:07:42

nieuw?

Gestart door jo, 11 juli 2007, 12:22:41

« vorige - volgende »

jo

hallo allemaal,
ik heb veel vogels maar nog geen valkje.
nou kan ik een valk overnemen van een oudere vrouw die hem niet meer wil, hij is twee jaar.
hij schijnt wat met mannen te hebben, als er vrouwen in de buurt komen reageert hij handers, kuifje plat, beetje blazen en pikken.
nou vind mijn vriend dit helemaal geweldig natuurlijk, maar kan ik deze valk met veel geduld en liefde nog wat vriendelijker maken tov vrouwen of is twee jaar te oud om te veranderen?

bobbie

Hallo Jo,

Als jij lief bent voor hem, geduldig en zijn eten geeft, dan heb je hem snel om denk ik. Een valkje is normaal gesproken niet zo geneigd om op of mannen of vrouwen te "vallen".
Ik schat zo in dat ie met een vrouw een (mischien wel onbedoelde) negatieve ervaring heeft. Ik kan me vergissen natuurlijk maar als ik jou was zou ik er voor gaan.

Succes, Nel :)

jo

Hoi Nel!
tuurlijk ga ik ervoor, heb eigenlijk altijd valkjes willen hebben, maar kwam er niet van. ik heb een voliere binnen met parkieten en bourksparkieten en een met kanaries en gouldamadines.
De valk krijgt een aparte kleinere voliere om te wennen, en ik hoop m daarna in de grote voliere te kunnen plaatsen na een tijd bij de parkieten, mocht dat niet lukken dan krijgt hij een aparte verrijdbare voliere en een vriendje of vriendinnentje.
ik denk ook dat de dame te oud was om hem goed te verzorgen, hij heeft geen grid, sepia of mineralenblokje, dus dat zal ik snel veranderen als hij bij ons is.
kun je aan de wangvlekken zien of hij man of pop is?

bobbie

Hoi Jo,

Per mutatie is het verschillend. Bij wildkleur krijgt de man een gele kop en rode wangvlekken, de pop houdt de lichte wangvlekken, bij deze mutatie gaat  je vraag dus wel op.

Echter bij bijvoorbeeld de lutino moet je kijken naar de staartveren en vleugelveren. Bij mannen zijn die effen, bij poppen zitten er vlekjes op, tenminste na de eerste rui mits het geen bonte is.

Het ligt er dus ook aan welke mutatie het is.

Groetjes, Nel :)