4 mei 2025, 04:27:06

over de ring om de pootje

Gestart door Valkparkiet007, 8 juli 2007, 17:54:10

« vorige - volgende »

Valkparkiet007

ik las over ringen van kleur...zwart is van 2002 en baluwe 2003 en 2004 goud..en mijn valkje heeft een Roode ring ..is dat dan 2006? of is dat de hobby kweker gewoon gekozen de kleur ? groetjes en vleugel :-*
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

bobbie

Gesloten ringen hebben per jaar een vaste kleur. Volgens mij was vorig jaar rood.
Met een knijpring is het een ander verhaal.

Op de ring staat ook een geboortejaar trouwens. Meestal dwars 06 of 05 of 04 etc.

Groetjes, Nel :)

trienke

rode ring is inderdaat van 2006 en dit jaar zijn ze weer zwart

Valkparkiet007

oooh zwarte... maar is het ook erg als je andere kleur kan krijgen ? of is gewoon een zwarte ? want ja ik ga nieuwe valkje halen ...(jonkie) maar zwate is 2007 ..maar is dat wel erg als je andere kleur ring krijg...of komt er staan 2007 ?

Mara

Hoi

De knijpringen zijn er in allerlei kleuren maar dat zijn geen officiele ringen. De gesloten ringen zijn van een vereniging, tenminste, als je daar lid van bent.

Mara

Valkparkiet007

dankje voor de tip en mijn helpen :D  :-* :-* en vleug van Rocky

Arno

Hoi,
Het zal hier niet veel voorkomen maar je kan in Engeland vaste voetringen bestellen in de kleur die je wil.
Ze versturen ze ook naar Nederland als je dat wilt.
Ps.
Dit zijn dan geen ringen die aangesloten zitten bij Nederlandse parkieten verengingen.
Groeten Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

♪ Marlies

Je kunt ipv gekleurde ringen ook gewoon de "zilveren" bestellen.

Groetjes Marlies ;)