langzaam afbouwen... laten krijsen bij honger?

Gestart door danoontje21, 10 juli 2007, 14:26:08

« vorige - volgende »

danoontje21

Mijn twee valkjes zijn nu 28 dagen oud (80 en 86 gram) Ik ga nu van 4x naar 3x per dag voeding. Volgens de informatie onder "Handopfok" moet nu de voeding van tussen de middag (12.00) worden overgeslagen en is het alleen nog maar 7/17/23.
Zo gezegd, zo gedaan dus. Alleen nu krijsen ze ontzettend om eten, ik vind dat zo zielig!
Ze eten namelijk nog niets zelf. Ik heb zaad, water en trosgierst in de kooi liggen, maar ze kijken er niet naar op of om. Ook uit mijn hand eten ze het niet, maar ze vallen de trosgierst eerder aan en halen er naar uit.
Is dit normaal gedrag dat ze om voedsel bedelen? Kan ik gewoon zo doorgaan met 3x per dag, ook al eten ze nog niets zelf?

Lin

het ligt per valkje verschillend. Het beste kan je meten met het gewicht. Valt je valkje af dan moet je weer een voeding extra geven. zo niet laat hem dan maar schreeuwen. Ze hebben mooie gewichten voor die leeftijd.

Met 5/6 weken beginnen ze te spelen met het eten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Je moet vooral naar de jongen kijken. Met 4 weken geef ik gewoon nog 4 voedingen hoor. Het schema is een richtlijn, maar ieder valkje is anders. Zelf "dwing" ik jongen nooit om zelfstandig te worden. Ze slaan zelf op een gegeven moment een maaltijd over. Bij mij zijn ze meestal ruim voor de 8 weken helemaal zelfstandig.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves