29 april 2024, 14:56:22

Amanda's valkjes Yuna en Suzie

Gestart door *Amanda*, 9 juli 2007, 11:24:25

« vorige - volgende »

Welke naam vinden jullie het mooist?

Rocky
0 (0%)
Jaapie
0 (0%)
Sammy
0 (0%)
Kenji
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 12 juli 2007, 20:08:13

*Amanda*

Hey Sally,

Haha leuk! Veel plezier morgen! Zeker wel spannend of niet? Ik kan dan echt niet wachten tot het zover is. Heel veel plezier met je nieuwe valkje en ik hoop dat Kuifje hem/haar ook erg leuk vind. Altijd leuk een vriendje voor ze erbij he?

Groetjes Amanda

Mara

Hoi Amanda

Had ik al gezegd dat je een leuke naam uitgezocht hebt voor je valkje?! Ik hoop dat je gauw een goed huisje vindt voro Jessy. Sommige valkjes zijn nu eenmaal geen mensenvalkjes, al klinkt dat zo cru.

Mara

Sally

hallo amanda,
Ja vind het wel leuk en heel spannend.
Ben wel eens benieuwt hoe Kuifje erop gaat reageren. maar dat valt altijd af te wachten eh.
Heb alleen bang dat ze niet tam gaan blijven. Maar dat val ook af te wachten. Ik ga zeker mijn best doen.

groetjes Sally

*Amanda*

Citaat van: Mara op 26 augustus 2007, 21:10:40
Hoi Amanda

Had ik al gezegd dat je een leuke naam uitgezocht hebt voor je valkje?! Ik hoop dat je gauw een goed huisje vindt voro Jessy. Sommige valkjes zijn nu eenmaal geen mensenvalkjes, al klinkt dat zo cru.

Mara


Haha dat had je volgens mij nog niet gezegd  :P Nee met Lilo kwamen we er ook achter dat het echt een voliere vogel was. Hij is bij vrienden van me die veel valkjes tam krijgen maar bij Lilo lukte dat niet. Hij zit nu in een hele grote voliere bij hun. Daar heeft hij het geweldig naar zijn zin.

Citaat van: Sally op 26 augustus 2007, 21:13:17
hallo amanda,
Ja vind het wel leuk en heel spannend.
Ben wel eens benieuwt hoe Kuifje erop gaat reageren. maar dat valt altijd af te wachten eh.
Heb alleen bang dat ze niet tam gaan blijven. Maar dat val ook af te wachten. Ik ga zeker mijn best doen.

groetjes Sally


Ik denk dat ze best wel tam kan blijven. Gewoon genoeg aandacht geven. Punky (2/3 maand geleden overleden) die was ook tam en we kregen Lilo er toen bij. Die kregen we echt niet tam maar Punky bleef dat wel gewoon. Nu heb ik Yuna al een hele tijd bij Jessy inzitten die niet echt tam wil worden en daar merken we ook niet aan dat ze minder tam is geworden. Eerder meer tam vind ik zelfs. Dus Kuifje kan zeker wel tam blijven hoor. Is dat nieuwe valkje niet tam? Ben je dat wel van plan?

Groetjes Amanda

Sally

hallo amanda,
Het nieuwe valkje is een baby valkje van christine van hier op het forum.
Die moet gewoon een echt baasje hebben. maar ze is niet bang van handen ofzo. Ze laat die ook elke avond los samen met haar andere valkjes. Maar hier gaat het natuurlijk nog wennen zijn voor hem eh.
Je kunt foto's zien van hem in mijn verhaalboekje. en morgen heb ik hem dan eindelijk bij mij.

groetjes

*Amanda*

Hey Sally,

Ik heb even in je verhalenboekje gekeken. Wat een schatje zeg! En als ze niet bang is voor handen dan zul je haar wel snel tam krijgen denk ik. Heel veel plezier en succes met je nieuwe valkje.

Groetjes Amanda

Inge88

Fijn dat het zo goed gaat met Suzie en de rest. Jammer dat je Jessy niet houden mag. Eerlijk gezegd zou ik zelf een minder tam valkje wel houden als het mij overkomt.
Maar ik begrijp goed dat je vader er geen 3 toestaat, dat doen mijn ouders ook niet.
Indy is wel tam, maar niet zo tam als ik haar had willen zien. Ik merk wel dat ze beetje bij beetje makkelijker wordt, met kleine stapjes. Maar dat vind ik niet erg. Sommige valkjes hebben blijkbaar gewoon meer tijd nodig om aan mensen te wennen. Indy is ook pas met 8 weken uit de buitenvoliere gehaald, dus dat speelt ook wel mee denk ik. Paddy was vanaf z'n geboorte al dagelijks in de hand genomen.

*Amanda*

Hey Inge,

Indy zal dan vast wel anders tam zijn dan Paddy of niet? Dat verschil zag ik ook goed bij Punky en Yuna. Punky die laat alleen dingen toe wanneer hij dat wil maar met Yuna mag je echt alles doen. Yuna is natuurlijk ook met de hand opgevoed en dat speelt een grote rol. Het is ook dag en nacht verschil met Yuna en Suzie. Zij is alleen handtam dus de rest moet ook vanzelf maar komen. Het begin is er tenminste en ze stapt op dat vind ik erg belangerijk.

Ik heb net samen met Yuna en Suzie gedoucht. Yuna genoot er met volle teugen van... andere keer wil ze juist helemaal niet. En Suzie vond het een beetje eng allemaal... toen ze eenmaal door had dat het best lekker was zat ze lekker op mijn hand te genieten van het water  :D echt super leuk om te zien.

Ik heb nog meer nieuws... Zometeen om 8 uur komt er iemand voor Jessy kijken. Via Marcel en Carina ben ik met hem in contact gekomen en hij heeft me gebelt vanmiddag. Ze zijn net terug van vakantie en ze hadden hun hele tamme valkje mee. Het valkje is waarschijnlijk van een telefoonmelody erg hard geschrokken en is weggevlogen. Hij zei dat ze allemaal erg hadden gehuild en dat ze echt in een gat gevallen zijn omdat het toch je kindje is. Ik zei hem al: ik snap precies wat je voelt. Hij had met zijn vrouw afgesproken dat ze na de vakantie gelijk maar een andere gingen zoeken want die stilte en de lege plek vinden ze heel erg. Jessy krijgt heel veel aandacht zegt hij en komt lekker in de woonkamer. Dat is nou precies wat ik zocht  ;D ;D ;D Wat een geluk he? Nu gaat ze het waarschijnlijk veel beter hebben dan hier en ze kunnen Jessy met veel aandacht nog makkelijk tam krijgen. Ik heb daar gewoon echt geen tijd voor. Ik vind het wel jammer als ik naar Jessy kijk. Ze is natuurlijk erg mooi om te zien en ik zal haar wel missen maar als ik die man zo hoorde en zijn verhaal ben ik er van overtuigd dat ze het heel erg naar haar zin krijgt. Hoop wel dat ze me op de hoogte blijven houden...

Ik laat jullie nog even weten hoe het is gegaan. En als het me lukt mijn pa te overhalen of ik beneden even op de computer mag... dan zal ik zo even foto's plaatsen.

Groetjes Amanda

Mara

Hoi Amanda

Ik hoop dat het wat wordt met die mensen die voor Jessy komen kijken. Veel succes....

Mara

Inge88

Hey Amanda,

Hopelijk willen ze Jessy dan een nieuw thuis geven.
Sneu voor ze dat ze hun valkje zijn kwijtgeraakt op vakantie. Dan is de kans op terugkomst er ook niet.

En Paddy is inderdaad anders tam dan Indy.
Indy is wat schuwer en zou nooit zomaar bij me komen zitten. Paddy komt regelmatig ff aanvliegen. Laat zich heel makkelijk pakken en kroelen. Indy is ook gek op kroelen, maar dat moet ik dan wel rustig aanpakken, want anders rent ze weg of pikt naar je vingers. Maar als ze eenmaal zo ver is dat ze het kroelen toelaat dan blijft ze erom vragen. Opstappen doen beide heel goed.

*Amanda*

Hallo Allemaal,

De mensen hebben Jessy net meegenomen. Het leken hele lieve mensen. Hij had zijn vrouw en zoon ook meegenomen. Ze vonden Jessy erg mooi en groot. Maar Jessy is ook groot. Ze is nog groter dan Yuna en Yuna is niet echt klein. Ze houden me op de hoogte dus ik ben heel blij dat ze een goed tehuis heeft gevonden.

Hey Inge,

Zo is Suzie ook een beetje. Ze komt niet bij me zitten maar als ik haar pak en bij me zet dan blijft ze wel lekker zitten. Yuna die wil alleen maar bij me zijn. Af en toe gaat ze even iets anders doen maar ze wil dan snel weer naar mij of Roy toe.

Ben erg opgelucht, heb een goed gevoel bij die mensen. Het lukt me niet om beneden achter de computer te gaan dus foto´s moeten nog steeds wachten  :-\ sorry.

Groetjes Amanda

Mara

Hoi Amanda

Dat is fijn om te horen dat Jessy nu een goed plekje gaat krijgen. Hoewel het afscheid je pijn gedaan zal hebben, is dit voor Jessy het beste.

Mara

*Amanda*

Hey Mara,

Ik vond het wel erg moeilijk ja maar dat heb ik niet echt laten blijken. Toen ze weg waren kon ik even een traantje weg pinken. Maar ik weet gewoon dat dit het beste is voor haar en dat maakt het een stuk makkelijker. En als ik dan kijk naar mijn 2 andere schatten dan voel je je alweer wat beter.

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Kijk eens wat ik voor je heb.



Fijn toch dat Jessy een nieuw en veilig huisje heeft gevonden.
En dat je een traantje weg moet pinken dat is toch niets meer als normaal.
Kop op meid en laat je maar lekker door je andere 2 schatten troosten.

Groetjes Anja

Mara

HOi Amanda

Dat is normaal dat je een traantje laat. Maar Jessy krijgt nu een goed huisje, en dat is het belangrijkste. En nu kun jij je richten op je twee andere schatjes.

Mara