29 april 2024, 10:35:23

Amanda's valkjes Yuna en Suzie

Gestart door *Amanda*, 9 juli 2007, 11:24:25

« vorige - volgende »

Welke naam vinden jullie het mooist?

Rocky
0 (0%)
Jaapie
0 (0%)
Sammy
0 (0%)
Kenji
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 12 juli 2007, 20:08:13

*Amanda*

Hey Anja,

Daarom... laten we maar hopen dat hij ergens gevallen is. Zoiets vind je ook niet snel terug, zo'n klein knopje.

Op dit moment zitten Yuna en Jessy allebij op een schouder van mij :D Dus hoop dat Jessy even een poosje blijft zitten.

Yuna begint te ruien. Ze is net 4 maand geweest. Is dat niet een beetje vroeg?

Groetjes Amanda

Anja


De jeugdrui Amanda. Dat kan dat is niet raar hoor.

Hoop dat je je knopje nog terug vind.

Groetjes AnjA

Mara

Hoi Amanda

Zoals Anja al zegt, dat is waarschijnlijk de jeugdrui en dat kan geen kwaad.

Mara

*Amanda*

Oke maar ik dacht dat het rond de 6 maand was dus vandaar. Kan niet meer herinneren wanneer Punky het voor het eerst had gehad. Bedankt voor de reactie.

Groetjes Amanda

Inge88

Hey Amanda,

Paddy was ook al zo vroeg in de rui en Indy momenteel en die is nog geen 4 maanden oud...

*Amanda*

Dan hoef ik me nergens zorgen over te maken  ;)
Heb Yuna lekker even laten douchen vandaag. Ze spreid nog niet haar vleugeltjes. Dat deed Punky later altijd wel. Misschien komt dat nog.

Zat toen net lekker even op de bank met Yuna en had de kooi van Jessy ook los. Jessy kwam na een poos naar ons toegevlogen en heeft een tijdje bij me gezeten. Ik mocht haar ook weer heel even kroelen. Ze durft wat dichter bij me te komen nu en vliegt soms zelfs naar me toe maar ik mag nog niet al te veel doen.

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Met kleine stapjes tegelijk komt het ook goed hoor. Je bent goed bezig en boekt vooruitgang en dat is belangrijk.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Amanda

Het is net als met een kindje, kleine stapjes.

Mara

Inge88

Je valkje laten douchen schijnt goed voor hem te zijn tijdens de rui  :) Paddy & Indy spreiden hun vleugels ook niet altijd. Meestal zitten ze lekker met hun oogjes dicht en bewegen ze hun snaveltje half open en dicht.

Echt fijn dat je al vorderingen maakt bij Jessy! Je zult zien dat binnen de kortste keren Jessy niet anders meer doet dan bij je zitten en haarzelf laten kroelen.

ann_dam

He hoi Amanda!

Ik heb een hele tijd niet gelezen in je boekje en heb nogal wat gemist zie ik!
Gefeliciteerd met je schitterende albino! Je doorloopt nu een beetje hetzelfde proces als ik zie ik :D. Ik heb ook net een nieuw valkje.

Citaat van: *Amanda* op 11 juli 2007, 20:47:00
Dank je wel! De kwekerijg heet Bocs... zij heet Suzanne. Heel aardig vrouwtje vind ik. Had gelijk een fijn gevoel erbij. Is het dezelfde kweker?


Het is niet dezelfde kweker ;). Ik heb onan bij de eigenaar van www.valkparkiet.net vandaan.

Ik zal je boekje eens met wat meer regelmaat gaan lezen ;).

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man


Anja

Hoi Amanda,

Hoe gaat het hier? Alles goed?

Groetjes Anja

*Amanda*

Citaat van: Inge... op 16 juli 2007, 20:12:57
Je valkje laten douchen schijnt goed voor hem te zijn tijdens de rui  :) Paddy & Indy spreiden hun vleugels ook niet altijd. Meestal zitten ze lekker met hun oogjes dicht en bewegen ze hun snaveltje half open en dicht.

Echt fijn dat je al vorderingen maakt bij Jessy! Je zult zien dat binnen de kortste keren Jessy niet anders meer doet dan bij je zitten en haarzelf laten kroelen.



Hey Inge,

Daarom laat ik haar nu ook wat vaker douchen. Dat zal wel fijner voor haar zijn want ze is nu echt goed in de rui.

Ik hoop dat Jessy snel tam is.

Citaat van: ann_dam op 19 juli 2007, 08:07:51
He hoi Amanda!

Ik heb een hele tijd niet gelezen in je boekje en heb nogal wat gemist zie ik!
Gefeliciteerd met je schitterende albino! Je doorloopt nu een beetje hetzelfde proces als ik zie ik :D. Ik heb ook net een nieuw valkje.

Citaat van: *Amanda* op 11 juli 2007, 20:47:00
Dank je wel! De kwekerijg heet Bocs... zij heet Suzanne. Heel aardig vrouwtje vind ik. Had gelijk een fijn gevoel erbij. Is het dezelfde kweker?


Het is niet dezelfde kweker ;). Ik heb onan bij de eigenaar van www.valkparkiet.net vandaan.

Ik zal je boekje eens met wat meer regelmaat gaan lezen ;).

Groetjes Annemarie


Wat leuk dat je wat in mijn boekje schrijft!

Ik heb al wel vaak op valkparkiet.net gekeken. Ziet er goed uit vind ik. En mooi kooien en andere dingetjes te koop.

Citaat van: Anja op 19 juli 2007, 12:58:27
Hoi Amanda,

Hoe gaat het hier? Alles goed?

Groetjes Anja


Hey Anja,

Ik heb al weer even niks geschreven omdat ik weer druk ben met werken en stage. Gisteren was ik ook 7 uur terug van stage, voordat je dan aan je eten zit is het zo weer half 8/kwart voor 8. S'avonds ben ik het dan eigenlijk een beetje zat en ga ik niet echt achter de computer.

Het gaat wel goed hoor. Yuna en Jessy zitten nu bij mekaar in de grote kooi en het gaat wel goed. Jessy wil vaak dichtbij Yuna zijn maar dat wil Yuna niet. Komt denk ik vanzelf wel. Ik vind wel dat sinds Punky er niet meer is, dat ze erg veel roept. Ze blijft maar doorgaan tot ze eruit mag. Soms houd ze dit wel 2/3 uur vol. Ik wil het namelijk dan negeren enzo maar op het laatst word je er een beetje gek van. Ik dacht dat het misschien wel wat minder werd met een vriendinnetje erbij maar dat verschil zien we nog niet echt. Misschien als ze straks wat dichter bij mekaar zijn. Het tam maken heeft nu nog geen verdere vorderingen maar hoop wel dat ze snel goed tam is.

Groetjes Amanda


Anke

Hoi Amanda,
Lastig he als je het zo druk hebt.
Fijn dat Yuna en Jessie goed samen in 1 kooi kunnen.
Ze zullen vast snel dichter naar elkaar toegroeien :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Amanda*

Hey Anke,

Ja best lastig. Ik kan Jessy ook nog niet genoeg aandacht geven vind ik zelf. Nog 2 weken werken en dan heb ik 4 weken vrij van mijn werk maar moet ik nog wel tot September 2 dagen in de week naar stage maar dan heb ik in ieder geval wat meer aandacht voor haar en hoop ik dat ze snel tam word.

Ik heb even wat nieuwe foto's gemaakt. Yuna had even lekker gedoucht en heeft vandaag voor het eerst haar vleugeltjes wat open gedaan. Ik vond dat dus echt geweldig. Ze was behoorlijk nat geworden haha en ze heeft er heel erg van genoten.



Slechte kwaliteit maar dit is een verzopen Yuna  :D




Haar verenpak is ook nog niet echt goed waterdicht. Maar begint wel meer. Eerst werden haar veertjes gelijk helemaal nat maar nu stoot het eerst wat af en daarna word ze wel snel nat haha.




Lekker samen op de bank zitten.




Jessy had een nieuwe landingsplek gevonden... De slang van de stofzuiger  :)




Foto zegt genoeg... ze is prachtig  ;)




Nu word de speelring eindelijk gebruikt. Punky wou er nooit in zitten en Yuna ook niet echt.




Even lekker strekken.


Dit waren ze weer.

Groetjes Amanda

Anke

Hoi Amanda,
Wat een leuke foto's weer :)
Als Jessy graag in de ring zit... dan zal je zien dat Yuna dat straks ook doet. ;D
Als er 1 valkje over de dam is volgen er meer ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes