9 mei 2025, 10:27:33

Waarom vertoont "Jefke" dit gedrag?

Gestart door Jefke, 3 juni 2007, 09:45:48

« vorige - volgende »

Jefke

Hey iedereen

Heb men maatje een kleine maand geleden gekocht. Na een 4-tal dagen was hij al handtam. Maar nu, hij komt naar mij toegevlogen, hij komt vragen achter aaitjes, ik mag er alles mee doen wat ik wil maar als hij boven op mijn bureau zit en ik wil hem pakken blaast hij en bijt hij (dit is niet tot bloedens toe en het doet ook helemaal geen pijn) dit gedrag vertoont hij ook wanneer hij op mijn schouder zit en ik naar hem kijk. Waarom doet hij dit? Dit gedrag vertoont hij ook wanneer er andere mensen hem willen strelen of op de schouder willen nemen. Hij laat dit niet toe en vliegt telkens terug naar mij. Zijn zangtalent is precies ook niet dat wat het moet zijn. Hij "piept" en als ik de kamer verlaat "roept" hij heel de tijd, hij stopt ook niet met roepen tot ik terug in de kamer ben en hem uit zijn kooi haal...

Wie kan me helpen met antwoorden op men vragen??
Alvast bedankt,
Annelies

Ilse_Jaimy

jou valkje test jou uit .
als hij zo raar doet als je hem wil pakken moet je niet je handwegtrekken want dan denkt ie ow dat helpt.
gewoon pakken en net doen alsof er niks aan de hand is .
het geschreeuw komt omdat jou valkje jou als zijn partner ziet en wil dat je blijft.
kan je er niet een ander valkje bij nemen ? das egt veel gezelliger voor hem

groetjes

Theo_Hoorn

::)

Wat hij / zij bedoelt is met dat blaze op de schouder of  as ik t op me vinger wilt zetten heeft mijn popje ook..

t lijkt of ze zig tog bedreigt voelt door mij.
maar t rare is ik kan echt alles met t valkje doen..?

weet iemand wat dat is.. < ? < ik vraag t in jou vraag omdat ik dat ook wil weten

Valkparkiet007

bij mij is zo ik heb valkje van 9 manden ..witmasker (mannetje) en als die op mn schouder zit en ik wijs na hem Blaas die en wil die mijn vinger pakken maar als ik me vinger omlaag doet dan wil die aaien en als ik op mijn vinger wil zetten bijt die ja bijten zalje nie zegen daar meej wil die zegu : hey laat me ik zit hier lekker..(dus zachtjes ) maar het kan goed zijn jou valkje ving gewoon leuk bij jou zijn je bent zijn maatje ..en niemand mag dat aan komen ... en ja als die blaaz en bijt tijdens het opaken van valkje ..kun je mischien zonne pitje geven en dan is die iets bezig en kan je lokken naar je vinger of hand....mischien heeft dat nut maar elke valkparkiet is anders met karakter onthou het ;)
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan