9 mei 2025, 18:24:04

man of vrouw ?

Gestart door Ilse_Jaimy, 3 juli 2007, 20:12:54

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

haaiii

tegen mij hebben ze altijd gezegt dat je pas naar een jaar kan zien of je een mannetje of een vrouwtje hebt...

tegen een kennis van mij zeiden die mensen met 6 weken al dit is een man ???

1 van mijn valkjes van nu 8 weken gedraagt zich als een man ( vind ik ) maar heeft niet een knal gele kuif? komt dit nog ofzo ?

Anke

Hallo,
Als je een wildkleurtje hebt, dan komt de gele kuif en kop pas als het ventje in de rui is geweest.
Kan je een foto plaatsen van je valkje?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Ilse_Jaimy

haaaiii

hier een foto van Jaimy :)

zelf denk ik dat ze een vrouwtje is , ze is trouwens nog niet hellemaal in de rui geweest . jaimy is trouwens van oktober 2006

diego is nog te jong om te zien wat het is ( is nu 8 weken )

Anke

Hallo,
Wat een leuk valkje heb je :)
Het is denk ik echt nog te vroeg om aan het uiterlijk te zien of je een man of een pop hebt.
Mannetjes fluiten over het algemeen meer en gedragen zich macho. Maar hoe oud ze zijn voordat ze dat gedrag gaan vertonen? ik heb geen idee.
Maar anderen waarschijnlijk wel.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

danielle

Als Jaimy van oktober 2006 is, moet je het denk ik aan het gedrag al kunnen zien.
Ik wist bij mijn valkparkiet na 4 maanden zeker dat het een mannetje was. Toen begon deze echt melodieen te zingen en begon met zijn snavel tegen voorwerpen te tikken. Dat was trouwens net voordat hij in de rui kwam.

Anja

Hoi hoi,

Ik denk dat Jaimy een pop is. Ik heb een wildkleurman van 2 september 2006 en die ziet er zo uit.

Als Jaimy een man zou zijn dan had hij een veel geler masker moeten hebben.

Groetjes Anja

Ilse_Jaimy

bedankt :) ik dagt inderdaad zelf ook al dat ze een vrouwtje was , ze maakt namelijk niet veel geluiden ( alleen als ik weg ga gaat ze schreeuwen  :P ) en ze is een egte knuffel :D

mijn andere jonge valkje is hellemaal niet zo knuffelig en maakt allemaal grappige geluidjes :D ik denk dat dat een mannetje is kwa gedrag maar ja ik zie het vanzelf :)

Inge88

Ik denk ook dat Jaimy een pop is. Mijn witmasker mannetje is nu bijna 5 maanden oud en is al in de rui en krijgt al duidelijk een wittere kop. Hij begon na 2 weken dat hij bij mij was, met 10 weken dus, al geluidjes te maken. Met 12 weken floot hij...
Voor Jaimy gaat dit allemaal niet op, dus ik denk een pop.

Overigens is mijn mannetje ook heel erg knuffelig hoor en zit liever bij me dan mijn popje. Ik denk dus niet dat dat te maken heeft met het man-pop zijn, maar gewoon met het karakter.

Valkparkiet007

dat is waar ..want ik heb ook een witmasker een mannetje (hij krijg witte kopje) en fluit met mij mee of iemand anders en hij is suppper lief.en hij vind kroelen de lekkerste! hij laat door vreemde mensen ook doen dan buig Rocky en vind die leker voor al de wang..en ik had ook een popje (volgens mij) mimie heete ze die schreeuwede ook toen ik weg liep...Volgens mij doen da alle vrouwtjes schreeuwen als je weg loop..want ja vrouwtjes kunnen niet goed fluiten ofzo

hihih Groetjes en vleugel
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan