help mijn valkje heeft zijn vriendje dood gebeeten

Gestart door lavendel, 10 juli 2007, 13:50:21

« vorige - volgende »

lavendel

mijn valkje heeft zijn vriendje dood gebeten.
ze zaten al 3 jaar bij me kaar in de kooi. en nu vannacht heeft mijn valkje zijn huis genootje in de hals gebeten. waar door het binnen 1 minut met mijn ander valkje af geloopen was. wat moet ik nu. want ze zit nu zielig in een hoek van de kooi. en eet en drink tot nu toe niets. maar ben bang dat als ik hem een nieuw vriendje geeft hij die ook vermoord.
wat moet ik nu ?
ze zaten in een grootte kooi van 70 bij 70 en 150 hoog.
wie kan me raad geven.

bobbie

:o :o :o

He????? Dat heb ik nog nooit gehoord? had ie zoveel bloedverlies dan dat ie binnen 1 minuut dood was? Heb je het zien gebeuren? kan je een foto van de wond plaatsen?

Dit is nieuw voor mij hoor, zo zit een valk eigenlijk helemaal niet in elkaar. :-\

I am shocked.

Ik zou even nog geen nieuwe partner geven, maar eerst eens achterhalen waar ie echt aan dood is gegaan. Het lijkt wel horror wat je vertelt. Ik ben benieuwd.

Groetjes, Nel

bobbie

Als je het niet hebt zien gebeuren, kan het dan niet dat ie door iets anders is gebeten, een muis of  zo in hun kooi?

Anja

Hoi hoi,

Ik ben het eigenlijk met Nel eens. Ook ik heb daar nog nooit van gehoord. Valkjes staan er om bekend dat ze zeer vredelievend zijn.
Ben wel benieuwd wat er uiteindelijk echt gebeurd is.

Groetjes en veel sterkte,

Anja

hennie

Hoi,

Het is een hele vreemde situatie, hoor! Ze zaten al drie jaar bij elkaar en dan gebeurt dit opeens. In een grote kooi waar ze elkaar ook nog eens kunnen ontwijken!!

Ga ook nog eens kijken of er mogelijk een andere oorzaak kan zijn voor dit vreselijke voorval. Anders geef je misschien te snel de schuld aan je andere valkje terwijl er mogelijk wel iets heel anders gebeurt is.

Heb je scherpe dingen in de kooi hangen??

Waar leid jij precies uit af, dat je andere valkje het gedaan heeft?

groetjes en sterkte,
Hennie

Mara

HOi

Dit is echt een super horror verhaal, ik heb zoiets ook nog nooit gehoord. Hier hebben ze wel ruzie met elkaar en als er al eens gebeten wordt, dan wordt er in de pootjes gebeten of aan de veertjes getrokken maar vol in de hals bijten?

Weet je echt zeker dat er geen andere oorzaak kan zijn?

Mara

Karin

Ik denk ook niet dat je valkje de schuldige is hoor. Maar het blijft vreselijk  :'( Ik hoop dat je achter de oorzaak komt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

lavendel

nou ik heb het niet gezien. dat  klopt. maar ze ziten binen. dus een muis of zo lijkt me sterk. en er hangt een slooptouw in de kooi maar dat is echt supper zacht. ze ziten eigelijk de heele dag los. en heben een groote speelboom in de woonkamer.(was toen ik hem voor de nacht in hun kooi zeten niets aan de hand.) van daar dat er erg weinig in hun kooi hangt.maar geloof dat mijn valkje echt wat mankeerd(kwa gedrag) want het begon met dat hij van de een op de ander dag. niet meer aangraakt wilde worden. een week laater mocht zijn vriendje niet meer tegen hem aan ziten. maar dacht zal wel de leeftijd zijn want dat had de kweeker war ze vandaan kwamen gezecht als ze een jaar of 3 zijn heben ze een priode waar in ze erg kopig en humeurig zijn. dus dacht nu is die tijd. en 3 drie dagen laater lag mijn valkje dus dood met een nekwond in zijn kooi. en de over gebleefen valk begint nu nog vreemdere gedrag te vertoonen. hij viel een knufelbeer die al een tijdje in de kamer stond aan en heeft een poot en 1 oor er van af gesloopt. en begint echt alles aan te valen. ook mij als ik bij zijn kooi kom of in de buurt van zijn speelboom. wat denken julie. want er zijn in zijn kamer geen ander beesten (heb het getjekt door een schootel met eten neer te zeten. en het na de hand contoleren of er wat miste of was aan gevreeten.) daarom denk ik echt dat het door mijn valkje is gedaan.

Mara

ALs je valkje echt dit gedrag vertoont dan vind ik het heel erg vreemd, heb nog nooit van zulk gedrag gehoord. Wel dat ze dingen slopen en alles....maar meer ook niet.

Mara

Sanna

Jeetje, wat erg voor je! Het lijkt wel of je valkje een herseninfart heeft gehad ofzo, dat hij ineens zo extreem veranderd is. Want van nature zijn valkjes absoluut niet agressief, juist heel vredelievend. Het zijn altijd de valkjes die door andere volgelsoorten in een hoekje gedrukt worden. Ik zou er voorlopig geen valkje bijzetten maar even aankijken of het gedrag van je valkje nog gaat verbeteren op den duur.

Groetjes, Sanna

Mara

Hoi Sanna

Daar was ik ook over aan het denken ja. Ik ben het dus met Sanna eens, voorlopig geen nieuw vriendje erbij zetten.

Mara