29 juni 2025, 06:26:31

hoofdje schudden?

Gestart door sammie, 19 september 2003, 00:15:19

« vorige - volgende »

sammie

Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week donderdag een valkje,staat bij aanschaf,en sinds zaterdag een 2de,Coco.Deze blijkt dus tam te zijn,viel mij zaterdag al op.Vandaag heb ik ze beide eruit gelaten en met Coco ging heel goed,wilde wel alleen maar bij mij zijn.Sammie daar integen is iets angstig maar niet echt Bang..het is een scheeeeeeeet.Mijn vraag is,coco zat daarnet bij mij op de schouder en klom naar mijn arm...toen ik begon te schudden (zachtjes natuurlijk) met mijn arm begon zij/hij met haar hoofdje te schudden en maakte een licht maar leuk geluidje.Daarna klom ze naar mijn been die ik toen op de tafel legde en begon met mijn voet te wiebelen...promt deed ze het alweer,echt leuk!!!!.Ik moest echt lachen en ze keek me aan alsof ze wilde zeggen..jaaaaaaaaaaaaaaaa ik kan dansen.Ik heb dat wel al vakers in de kooi gezien dan doet zij/hij het tegen Sammie,dus mijn vraag is,waarom doet Coco dit?Ik weet niet of het een popje of man is,de winkel zei een pop.Ze wil dolgraag uit de kooi en is ook erg nerveus en druk in de kooi als ze mij ziet,ze wil er constant uit.Ik heb ook nog 3 rottweilers rondlopen dus het kan niet de hele dag.Oja,Sammie had veel plezier bij de kanaries op de kooi,ik heb 2 koppels en 2 kooien.Coco boeit het niet zo die wil alleen bij mij,heb geprobeerd bij mijn man op de schouder maar 2 seconde en ze is weer bij me,LIEF HE!!!.Ik denk zelf dat Coco een man is omdat ik 17 jaar een valkje heb gehad,polie hete die.Coco en sammie vertonen toch wel het zelfde gedrag alleen Sammie schreeuwt soms en Coco eigenlijk niet zo,althans zachter van geluid.Maar ach,maakt me niet uit,ook dieren hebben een stem en laten zich horen,zo is het toch?
Zo lieve valkvrienden,ik hoop dat ik snel iets hoor over het gedrag...doeiiiiiiiiiii

Groetjes van marianca

Paul

Hoi Marianca,
Ik heb ook een valkje wat met zijn kopje op en neer schud als je klakgeluidjes met je tong maakt :-)
Het is dan inderdaad net of ie wil dansen :-)
Sommige valkjes schudden heen en weer met het kopje als je tegen ze praat van dichtbij maar dat is meer door een drukverschil op de oortjes dat ze dat doen.
Die van mij gaat soms ook meeknikken als ik mijn hoofd op en neer beweeg dan doet ie hetzelfde na :-)
Is een soort van gedrag om popjes te lokken en om ze dan te versieren denk ik :-)

Groetjes, Paul

Sanna

Hahahahaha Paul, ben jij dan soms stiekum ook ee popje?? :D

Paul

Hoi Pepper,
 :D :D :D volgens de spiegel niet hoor.
Maar Stan is een mannetje maar helemaal wild van mij ik kan alles met hem doen en mijn vriendin vind ie maar niks.
Ik zal een keer proberen een filmpje te maken het is echt een heel leuk gezicht om hem dat te zien doen :-)

Groetjes, Paul

dammie

Hoi pepper en paul,

Het is inderdaad heel leuk om te zien.Daarnet was ik aan het stofzuigen en zag Coco weer schudden,zijn hele lichaampje deed mee.Hoe meer ik zeg,ohhhhhhhhh wat mooi hoe gekker ie wordt.Echt leukkkkkkkk :D :D :D.Mij is tevens opgevallen gister,dat als ik Coco eruit laat en bij me zit Sammie ook wil maar niet echt durft.Ik laat hem dan en hoop dat ie uit zichzelf komt.Nu was het gister zo,toen ik Coco terug in de kooi deed,met natuurlijk veel tegen gestribbel,Sammie helemaal tegen hem aan gaat zitten en met zijn snavel vanalles en nog wat aan het vertellen is tegen Coco zijn snavel :P.Is het nu blijdschap dan dat Coco weer terug in de kooi is?.Vanmorgen was Sammie erg aan het schreeuwen,wat ik ook deed,zei,gaf,hij heeft echt een tijdje geschreeuwd.Nu kan ik daar wel tegen maar ik denk dan dat het manneke iets wil of heeft en ik niet weet wat :'( :'(.Ik bedoel,als een dierke zo schreeuwt zou je toch zeggen er is iets en dan geholpen wil..zie ik dit verkeerd?Ik heb gister in Brunssum in de dierenwinkel,mijn vaste dierenzaak,heel nette winkel met alle kooien van de vogels prima in orde en schoon,een wonderbaarlijk mooi popje van 3 mnd gezien..pffffffffff ik moest me inhouden.Zo een klein meiske en dan zo zielig alleen,kan ik niet tegen he :-[ :-[.Bij mij moet alles in meervoud zijn,3 honden,en 2 koppels kanaries...alleen is ook maar alleen.Dussssssss,zou het verstandig zijn als ik bij de heren een popje zet?(denk het niet he?).Heb wel een grote papagaaienkooi waar ze in zetten,volgend jaar wil ik een kamervoiliere gaan maken of kopen.Dus mensen,zal ik me maar op de vingers tikken en dat scheetje van een popje toch maar niet kopen?Moet ze wel niet te lang daar zijn,ik kom er wekelijks dus....... ::) ::)
Nou dit was het,ben benieuwd naar jullie goed advies waar ik natuurlijk ook naar luister :D :D

lieve valkvrienden tot hoors
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiii
marianca

Paul

hoi  Marianca,
Het kan wel eens problemen geven dat je twee mannen en een popje bij elkaar zet maar het hoeft niet.
Anders zou je 2 popjes kunnen kopen :-)
Ik ben zelf ook met eentje begonnen en heb er nu 19 dus ik zou hem gekocht hebben als ik er nog maar twee had denk ik
 :D
Zeker als het een jong valkje is gaat het meestal prima als je hem bij anderen zet.
Het beste is wel eerst om hem te laten wennen aan de andere valkjes in een kooitje ernaast en pas na een tijdje bij elkaar in de kooi zetten.
Ik ben benieuwd of je je kan bedwingen als je weer in de winkel komt :-)

Groetjes, Paul

dammie

Hallo paul,

nouuuuuuuuu,ik ging gisteren naar de dierenwinkel..plm 16.30 uur..laat de winkel nou dicht zijn.Het kooitje wat ik had was al geinstalleerd voor de jonge dame.Maar misschien ook een geluk :-/ :-/.Vandaag en trouwens ook gister viel mij op bij het vliegen van Coco dat de ondersteveren van de staart een duidelijke visgraat hebben...mooi donkergrijs tot zwart.Nu heb ik op het forum gelezen dat alleen popjes dit hebben?Is dat zo?Ik zou het wel leuk vinden als het een popje is ::) ::) ::).Vandaag waren ze beiden eruit en Coco zatH veel bij mij,Sammie zat op de kooien van de kanaries en begon een 2tonig deuntje te fluiten en spreide zijn hele vleugels en meteen Coco er naartoe ;D ;D.Was dit nu de lok van een man naar de pop?..Was echt mooi om te zien hoe Sammie dat deed..PRACHTIG.Hij deed het steeds als Coco bij mij was.Gister heeft Sammie,die niet zo tam is,bij mij man op het hoofd gezeten,natuurlijk alleen maar omdat Coco er ook zat.

Nu wat betreft de jonge dame in de dierenwinkel ::).Als Coco nu een popje is en de jonge dame ook dan kan er geen probleem ontstaan?Sammie heeft dan 2 dames wat mij beter lijkt dan 2 mannen en 1popje,toch?En ja trouwens,bij de dame zat ook nog een jonge heer,pfffffffffff,die zit natuurlijk alleen als zij weggaat,net wat voor mij ,zei mijn man,dat vind jij natuurlijk weer zielig.....Is dit nu het valkenvirus??? :D :D :D

Ik luister graag naar jullie goede raad,en ben benieuwd wat Coco volgens jou nu is .

Groetjes
Marianca

Paul

Hoi  Marianca,
Een man met twee popjes gaat in het algemeen prima hoor maar een pop met 2 mannetjes vaak minder goed.
Die visgraat in de staart hebben inderdaad de popjes maar de jongen ook dus als Coco jonger is dan een jaar kan het ook nog wel een man zijn.
Dat deuntje kan inderdaad het roepen naar het popje zijn maar mannetjes geven soms hele concerten om een popje te lokken :-)
Zeker als ze wat deuntjes hebben geleerd van mensen fluiten ze hun hele concert met alles wat ze kunnen :-)
Je hebt het virus inderdaad al aardig te pakken hoor
 :D

Groetjes,  Paul

dammie

Hallo paul,

Hier een foto van Coco,misschien zie je het zo of het man/pop is.Heb vandaag winkel gebeld en ze zeiden voor 98% zeker te zijn een pop.Ze zou pakweg plm 1.5 jaar zijn.

dammie

hhahahahaha,een scheetje he.

Hier komt mijn lieveling die ik gered heb uit de winkel,man?..was helemaal kaal op borstje en hoofdje/nek.

Pffffffffffff het is me gelukt,heb lang niks met foto s gedaan

:D :D :D
groetjes marianca

Paul

23 september 2003, 05:38:19 #10 Last Edit: 23 september 2003, 05:41:38 by Paul
Hoi Marianca,
De eerste is een bonte en daar is niet zo van te zeggen aan de kleur of het een man of een popje is helaas.
Je kan het zeker met 1,5 jaar al wel aan het gedrag merken hoor dan ben je vaak wel zekerder dan aan de kleur schatten.
De tweede lijkt me ook een bonte en je ziet inderdaad nog behoorlijke kale plekken onderaan op zijn borst :-(
Maar gelukkig groeit dat allemaal weer aan hoor het word weer een mooie valk :-)
ZIjn kuif is helemaal geel en wildkleurtjes hebben dat niet daar is de kuif grotendeels grijs.
Bij bonte is het probleem dat mannen en poppen er beide hetzelfde uit kunnen zien dus het is zo niet te zeggen wat het is helaas :-(
Je hebt hem inderdaad gered want niemand zou anders zo'n vogel kopen die zo kaal is :-(
Ik heb zelf ook twee kale gered die niemand wilde hebben en die werden afgedankt en de man is supermooi nu en ze hebben me al 2 nestjes geschonken uit dankbaarheid :-)

Groetjes, Paul