Voliere op de grond, op tegels of beton..??

Gestart door Davikita, 6 juli 2007, 10:01:25

« vorige - volgende »

Davikita

We willen dit weekend een begin gaan maken met de voliere maar hebben nu al discussie. Wat is beter.. het houten skelet op de modder (is heel hard en in elkaar gedrukt) en dan binnen in tegelen.... of alles tegelen en daar het skelet op of eerst beton en daar alles op. ??? De voliere word 7.50 lang en 1.50 diep en 2 m hoog... dus is nogal een oppervlakte. De achterkant en zijkanten worden gemaakt van zware houten schotten... dus het moet niet verzakken. Alleen mijn vriend zegt dat hout op de grond weg rot...en dat er dus sowieso iets onder moet... :-\  Wie heeft er nog goeie tips en trucs..??  :D. Ik ben niet zo geduldig dus wat mij betreft mocht de voliere eergister al klaar zijn, mijn vriend denkt tenminste nog na en wil het rustig en goed doen...  ;D

Rianne

Hoi,

mijn voliere staat op stoeptegels. Dit kon niet anders want onze hele achtertuin ligt 'bestraat' met planken. :)
Let er wel op dat je voliere goed vast komt te staan. Ik neem aan dat er ook (gedeeltelijk) een dak op komt?
Binnenin de voliere heb ik een rand van bakstenen gemaakt zodat de beukensnippers die ik als bodembedekking gebruik, niet door de hele tuin komen te liggen. :)

Davikita

Hoi

Ja er komt zeker een dak op, weet alleen nog niet of ik hem volledig overdekt maak of gedeeltelijk.
Inderdaad een rand stenen aan de binnenkant was ook onze bedoeling..ook tegen ratten ed... word nog een hele klus heb ik wel in de gaten, mijn vriend denkt wat beter na dan mij gelukkig, dus komt het wel goed. Ik ben nog al impulsief en ongeduldig... hup hup alles in elkaar en we zien wel maar dat kan hier mee echt niet hiihih  ;D Mijn hoofd is al bezig met leuk inrichten enzo.. Denk dat alles strak betegelen en daar de voliere opzetten het meest handigste is dan... dank je voor je reactie..  :)

Rob S

Hoi,

Als je een houten voliere wilt bouwen moet je in elk geval er voor zorgen dat het hout niet in contact komt met het zand. Dan gaat je voliere veel sneller rotten en is het zonde van al het werk ;). Dus zet je voliere op stoeptegels of op betonbielzen. En zet hem erg goed vast aan de tegels of bielzen.

Groetjes

Davikita

Hoi

Er komen een aantal palen in de grond daartussen komen op de grond horizontaal palen.. dus onder die horizontale palen word dan getegeld... dat moet dan stevig staan dan lijkt mij..???
Leuk hoor allemaal, heb er zin in...  ;D

Mara

Ik zou je voliere zeker niet zo op het zand zetten. Wij hebben een bakstenen randje gemetseld en daarop de houten voliere gezet. Deze wordt (hopelijk) dit jaar vervangen door een ijzeren voliere.

mara