27 april 2024, 19:39:41

dubbel gaas?

Gestart door Sjeufke, 4 juli 2007, 21:59:11

« vorige - volgende »

Sjeufke

Wij zijn een voliere aan het bouwen voor onze valkjes en kanaries. Nu adviseerde onze overbuurman me om de voliere te 'bekleden' met dubbel gaas. Zijn voliere is namelijk verschillende keren belaagd door eksters, die zijn vogeltjes (kanaries, putters, e.d.) door het gaas heen zelfs pootjes afbeten.  :o
Heeft iemand van jullie ook zulke ervaringen bij valkjes?

Karin

Rob S

Hoi Karin,

Ja die ervaring heb ik ook, niet met eksters maar met een roofvogel. Ik heb enkel gaas, nog steeds ::), en afgelopen februari had ik elke dag een roofvogel meerdere malen op bezoek. Hij vloog dan als een raket tegen de voliere aan in de hoop dat hij een van de vogels te pakken zou krijgen. En dat is hem gelukt ook, 1 van mijn diamantduifjes heeft hij goed te pakken gehad. Op de borst zat een grote wond, die gelukkig na verloop van tijd weer dicht groeide en het duifje heeft het dan ook overleefd. Dat was wel anders geweest als niet een van mijn broertjes de roofvogel had weggejaagd.

Als wij dubbel gaas hadden gehad met een ruimte van een aantal centimeters ertussen had de roofvogel er nooit bij kunnen komen, en was er niets aan de hand geweest.

Dus als je je voliere nog moet bouwen zou ik zeker dubbel gaas erin maken ;).

Groeten Rob

Sjeufke

Hoi Rob,

Wow, dat is ook heftig! Dan toch maar dubbel gaas. Beter voorkomen dan .......

Groetjes, Karin

Rob S

Ja dat klopt, ik schrok me een ongeluk toen ik in de trein terug zat naar huis en mijn broertjes me opbelden met dit verhaal. Het maakt natuurlijk wel uit waar je woont, in de stad heb je niet zo gauw te maken met roofvogels maar hier in een klein dorpje barst het ervan.

Groeten

Sjeufke

Nou, wij wonen ook in een dorp. Wel midden in het dorp, maar met een grote tuin + wei en verschillende bomen. Hier zitten dan ook veel eksters, kraaien, kauwen en katten. En af en toe een roofvogel, dus....

Groetjes, Karin