3 mei 2025, 05:14:58

Help me :(

Gestart door alex_vakje, 3 juli 2007, 16:20:16

« vorige - volgende »

alex_vakje

Hallo lezers,

ik weet niet meer wat ik moet. zoals ik al verschillende keren heb aangegeven is mijn moeder ziek en kan ze niet de herrie van mijn valkparkiet(en) horen. de voliere staat in de tuin en heb al 7 valkparkieten verkocht om haar tegemoet te komen. ik heb nu nog mijn liefste valkparkiet, die zit te schreeuwen. ik zat nu te denken om plexiglas te plaatsten tegen de voliere, heeft iemand ervaring hiermee of andere oplossingen ?

groetjes

Rianne

Hoi,

als dat valkje nog als enige in de voliere zit, is het niet zo vreemd dat hij schreeuwt. Ik weet niet of plexiglas een oplossing is, wordt het dan niet erg warm in de voliere als de zon erop staat?

Ivy

Hoi.
Is het niet mogelijk dat je het valkje in jouw kamer plaats? En dan wel met een soortgenootje?
Ik heb er acht binnen en die zijn stil behalve een schreeuwuurtje 's ochtends en af en toe ook 's avonds.
Ik denk dat als ze buiten zitten, reageren ze ook op andere vogels.
Zeker als jouw valkje gewend is aan soortgenootjes is het niet handig om hem in zijn eentje te houden. Dan is het maar logisch dat hij gaat roepen.
Sterkte ermee, het is een lastige situatie. Is er nergens waar je het valkje eventueel tijdelijk kan onderbrengen totdat jouw moeder beter wordt?

Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

alex_vakje

mja in die situatie krijg ik nooit meer vogels, bij mijn buren hebben ze 100 halsbanden zitten en een stuk of 10 valkjes, daar heeft ze dan weer geen last van...raar allemaal

Ivy

Hoi.
Hm, kan jouw valkje de buren-valkjes horen? Dan denk ik dat je hem echt naar binnen zou moeten halen om het roepen tegen te gaan. Of tijdelijk bij de buren plaatsen  :D
Ik hoop dat je toch een goed oplossing kan vinden om jouw valkje te houden, het moet de ergste nachtmerrie zijn van alle vogelliefhebbers - om de vogels weg te moeten doen.
Ik leef met je mee.
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

alex_vakje

het is ook heel vervelend allemaal heb vorige week al met veel verdriet 7 valkjes weg moeten doen, inclusief 5 jongen. dat is toch best vervelend. ik ga nu proberen een valkje te plaatsen van de buren bij mijn eigen valkje. als het meezit ga ik over 1.5 maand over op neophemas, die hopenlijk ook echt zo stil zijn wat ik overal lees. ik zou eigenlijk een filmpje moeten hebben van splendids om aan mij moeder te kunnen laten horen