13 mei 2025, 00:17:12

Nica ziek!!!!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 17 september 2003, 23:46:37

« vorige - volgende »

Karin

Hoi Jaimy,

Ik zou als ik jou was morgenochtend even een dierenarts bellen om te vragen wat te doen. Ze is sinds vandaag ziek ? Als jou moeder het onnodig vindt dat je naar een dierenarts gaat had ze geen vogel in huis moeten nemen ! Als een vogel laat zien dat hij ziek is is hij ook echt ziek. Er zitten geen aanstellers onder de vogels  ;D Hou hem lekker warm en ook al lijkt hij morgen iets beter toch bellen hoor. Een antibioticakuurtje liever te vroeg geven dan te laat.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lique

Hoi Jaimy,

Ik vind het erg flauw van je moeder dat je niet mag bellen.
Je valkje heeft hulp nodig, het kan idd zo ernstig zijn, dat het helemaal mis gaat.
Ik denk dat als hij zou komen te overlijden, dat je het je moeder kwalijk gaat nemen.
Dus gewoon bellen. Ookal komt er ruzie van, beter een bezoekje te veel, als een te weinig.

groetjes lique

Inger m

Hoi,
Je kent zelf je vogel het beste, dus als je denkt dat er iets mis is, dan heb je (helaas) vaak gelijk. Een vogel laat namelijk niet snel zien dat hij ziek is.

Wat ik zelf doe als (ik denk dat) er een vogel ziek is, is deze
op een warme plaats of onder een (elstein) warmtelamp plaatsen (niet te warm). Dit is in ieder geval goed voor zieke dieren, omdat vaak de warmteregulatie is verstoord (bol zitten, trillen). Dit doet ze erg goed, want je moet voorkomen dat zieke dieren veel warmte verliezen.

Verder kun je druivesuiker (glucose) oplossen in het water, dit wordt ook door dierenartsen (dr Feld) geadviseerd. Op deze manier krijgen ze snel energie binnen (indien ze drinken dan). Verder kun je de vogel dingen geven die ze erg lekker vindt, zoals trosgierts.

En zoals gezegd kun je het beste een (vogel) dierenarts bellen, al is in iedergeval voor advies. Succes met Nica!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Jaimy,
Het hoeft op zicht niet erg te zijn het kan zijn dat je valkje een beetje verkouden is bijvoorbeeld maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn inderdaad.
Vaak weet je het de volgende dag al wel want ze zijn vaak dan of een stuk beter of nog steeds ziekjes.
Als ie dus morgen nog steeds ziek is zou ik zeker even dokter Feld bellen die weet er heel veel van.
En wat kost nou een telefoontje, een paar dubbeltjes en dat staat niet tot verhouding wat je valkje voor je woord is want dat is onbetaalbaar.

Veels sterkte met je valkje en groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

hey tara..

In de loop van de avond ging eht na mijn idee al beter..vanochtend zat ze nog even te fluiten..dus ik denk dat dat ze zich al wat beter voelt..als ik thuis kom, breng ik verslag uit.. :) maar heel erg bedankt! jullie allemaal!

dikke  :-* van jaimy op school

Jaimy_en_Viggo

hey iedereen,

Bedankt voor jullie reacties..ik denk dat ik toch maar even bel als ik thuis kom..wat er nou was of is..want inderdaad Paul..Nica (net als de rest van het zooitje) is ontbetaalbaar!

dikke  :-* Jaimy en haar zooitje

Tara

Heel verstandig hoor Jaimy :). Ben benieuwd :). In ieder geval is het al fijn dat ze al beter is :).

Groetjes, tara

Jaimy_en_Viggo

hey lieve iedereen!

Ik wou jullie even bedanken! Het gaat weer helemaal goed met nica..ze is weer helemaal de oude en beter!  ;) Ze is nu lekker aan het eten.  :P

Dikke  :-* van Jaimy en haar zooitje!

Vogellovertje

Was het ook een virus in de darmen ..
Dat had dizzy wel!
En  we hebben antibiotica gekregen en nu gaat alles al heel goed
En met de jouwe gelukkig ook!
Tja raar dat dat soms gebeurt ..waardoor zal het kunnen komen

xxxx lor

Jaimy_en_Viggo

Mischien had ze wel een baal dagje.. ;) In elk geval..alles is goed gekomen :)

Tara

Hoi Jaimy,

ik ben echt blij dat het weer goed is :).

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi, ben blij dat het weer beter gaat met Nica! en dat je niet al die maatregelen heb hoeven treffen (zoals ik had beschreven). Dat was vooral algemeen bedoeld voor als een vogel ziek is. Hou d'r maar goed in de gaten.

Vogellovertje, ik denk dat het dan geen virus was in de darmen, want tegen een virus helpt nl geen antibiotica (wel tegen bacterien). Alleen hebben DA nog weleens de neiging om iets dat ze niet kennen een 'virus'  te noemen.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Jaimy_en_Viggo

Hey Tara!

Ja, ik ben ook super blij dat ze weer de oude is..Hij is toch mijn mannetje..en die wil ik echt niet verliezen..en natuurlijk mijn andere twee schatten ook niet  :)

Hey inger,

Ik heb hemde heletijd eigenlijk mijn mijn borst gezet met mijn handen eromheen..dus ik heb haar wel lekker warm gehouden..maar bedankt voor de tips hoor.

Groetjes Jaimy