12 mei 2025, 19:45:51

ontstoken oog? ? ?

Gestart door roaneric, 14 september 2003, 18:08:55

« vorige - volgende »

roaneric

Hallo allemaal.

Kuifie heeft zinds een paar dagen een rode oog. :(  Alleen de linker oogje is rood, de andere niet.  Zou die ontstoken kunnen zijn? :-/  Moet ik naar het dierenarts of is er iets die ik ook zelf kunnen doen?  
Groetjes
Marijke

Kolkkie

Hoi Marijke,

Zo te zien is het een ontstoken oogje. Je kan er zelf wat aan doen.
Je moet het oogje uitwassen met boorwater. Je drenkt een watje in dat boorwater, en gaat er dan lichtjes mee over het oogje. Gebruik het watje maar 1 keer.
Als de ontsteking aanblijft, is het raadzaam om naar de DA te gaan. Dan krijg je oogzalf of druppels mee.
Boorwater kan je volgens mij bij een apotheek halen.

Succ6 met je valkje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Marijke,
Het is gelukkig geen dodelijke ziekte en je valkje zal er zeker weer bovenop komen.
Mandy heeft het laatst ook gehad en die kreeg druppels antibiotica mee van de dierenarts.
Je zou even kunnen bellen je hoeft vaak niet eens langs met je valkje als je het uitlegd kan je zo de druppels ophalen.
Veel beterschap met je valkje.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Marijke,

Hoe gaat het nu met het oog van je valkje?
Is het al helemaal beter?
Sterkte in iedergeval.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

roaneric

18 september 2003, 02:21:38 #4 Last Edit: 18 september 2003, 02:30:25 by roaneric
Hoi

Ik had druppels gekregen bij de dierenarts die ik 3 keer per dag in moeten doen.  Na 1 dag was het al bijna helemaal beter, maar ik moet 7 dagen bijven druppelen.

Groetjes
Marijke