Welk merk eikrachtvoer vinden jullie de beste?

Gestart door Sanna, 17 september 2003, 13:14:03

« vorige - volgende »

Sanna

Net als met zaad, is er een enorm aantal merken eikrachtvoer verkrijgbaar. Ik ben er ondertussen wel achter dat er nog wel een aanzienlijk verschil in kwaliteit in kan zitten. Dus mijn vraag: Welk merk eikrachtvoer vinden jullie de beste? Als jullie het ook even zouden willen toelichten waarom, zou dat helemaal fantastisch zijn. En ik kan me voorstellen dat je bijv. 2 merken erg goed vindt, dus dat mag ook :P.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Kolkkie

Hoi Sanna,

Ik gebruik eivoer van eigen merk. Tot nu toen is dat mij prima bevallen.
Ik heb nu eivoer van Puik thuis staan, maar ik vind het maar vaag ruiken, en er ook vaag uitzien.
Het eivoer wat ik nu heb van dat eigen merk is nu op, dus ik ga ff op zoek naar eivoer van Cede, kijken of dat beter is. Ik zal wel goed moeten zoeken hier, want ik kan geen eens grit hier krijgen zonder houtskool en rode steen :-/.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Hoi,

Ik gebruik CéDé, omdat ik die meegekregen heb van de kweker waar ik Speedy vandaan heb.
En zo ben ik eigenlijk altijd op dit merk blijven hangen.
Het is een grote hoeveelheid en ja ze lusten het eigenlijk allemaal, ook de kwarteltjes eten het.

Groetjes,
     Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Ziet dat Cede voer eruit?
Dat eivoer van Puik vind ik nl. erg grof, en ik vind het niet lekker ruiken. Is het eivoer van Cedee fijner?
Ik heb het volgens mij wel een kier bij een dierenwinkel gezien, maar dat was voor kanaries, en valkjes zijn geen kanaries :(.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Hoi Mariska,

Het voer ziet er korrelig uit...ja wel redelijk fijn, af en toe grove korrel, maar die zijn zo klein te krijgen, zodra het nat wordt, kan je er makellijk pap van maken, de enige grote pit die erin zit, kan je handmatig eruit halen, die komt namelijik niet door het spuitje heen. (als je het zou gebruiken voor spuit) ja het ruikt een beetje zoet, wel lekker eigenlijk.....beslist niet muf.
Ik kijk altijd naar de langste datum die erop staat als ik het koop.
En het zit in een folie zak, dus kan niet muf worden door de doos.
Ik maak het dan altijd weer goed dicht met een plastic zak...diepvries, of pedaal....hangt ervanaf....

Groetjes,
  Trudie

Karin

Ik gebruik quiko, vinden ze erg lekker en het ruikt heerlijk. Wel moeilijk te vinden en aan de prijs. Cede schijnt ook erg goed te zijn. Als mijn voorraadje op is en ik het niet makkelijk kan vinden dan ga ik eens naar cede kijken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Sanna

Ja ja, dit is heel grappig... Ik heb nu 3 stemmen voor 'Een ander merk...', maar er zijn maar 2 andere merken genoemd: Van Mariska (eigen merk) en Karin (Quiko). Wat o wat is die derde??

Stijn dc

hello

ik gebruik ook cede!
maar je mag gerust eivoer voor kanaries gebruiken hoor!
dit  doe ik ook en het gaat prima hoor!

SDC:D

Kolkkie

Hoi hoi,

Ik ben net naar een dierenwinkel geweest die Cede eivoer had. Joepie.
Morgen kan ik mijn mening geven, want ik heb vandaag het laatste beetje eivoer van dat eigen merk opgemaakt. Ik ben benieuwd.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Irene

Ik heb de eerste zak (eigen merk ) van de kweeker gekregen waar Gijs vandaan kwam. Daarna heb ik het eigenlijk altijd van De Witte Molen genomen en 1 keer van Puik. Maar Puik vond ik ten eerste helemaal niet lekker ruiken en eruit zien, en die zakjes van De Witte Molen die ik heb, zijn doorzichtig; dan zie ik direct wat iik in huis haal! ;)
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Tara

Ik ben overgestapt van iets met een kanarie erop, maar da's leeg en ik weet de naam nu niet meer, ik had CéDé handopfok voer voor Plukkie en ook CéDé eivoer voor haar maar helaas jah, niet echt nodig gehad ... Het eivoer eten de groten nu ook en ze zijn er weg van, moet het zo meteen maar weer even gaan bijvullen :D.

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik heb zostraks eivoer van Cede klaar gemaakt. Mijn mening: het ziet er goed uit en het ruikt bovendien heerlijk. Ze hebben er al lekker van gegeten.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Hoi Mariska,

Ik heb er dus niks van gelogen he? ja ik vind het ook heerlijk ruiken....je zou er bijna zelf een hap van willen nemen.

Groetjes,
    Trudie

Kolkkie

Hoi Trudie,

Je hebt gelijk hoor  ;). Ik zou het ook idd bijna zelf opeten.
Het belangrijkste is natuurlijk dat de valkjes het lekker ivnden, maar zo te zien zit dat wel in orde.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi,
Ik gebruikte altijd eivoer van Cede en dat ziet er prima uit als ik niet anders kan krijgen gebruik ik dat zeker.
Je hebt het voor kanaries en voor parkieten van cede dus goed uitkijken welk pak je neemt er zit wel degelijk verschil in.
Maar het liefste gebruik ik eivoer van Quiko dat is echt het beste naar mijn mening.
Je heb het in een aantal soorten ze hebben ook voor jonge valkjes eivoer met biotine voor de betere veergroei.
Het gewone eivoer van Quicko heet Sitt en daar zitten ook extra vitamines nog doorheen wat in ander eivoer vaak niet zit.
En het ruikt zo lekker dat je het zelf haast zou eten, nog veel lekkerder dan dat van Cede :-)
Voor het mengen in de spuit maal ik altijd eivoer in de koffiemolen trudie dat werkt geweldig word een soort poeder dan.

Groetjes, Paul