27 april 2024, 17:27:28

Ja ja, een echte vogelboom...

Gestart door Sanna, 17 september 2003, 00:53:49

« vorige - volgende »

Sanna

Eindelijk! De foto's zijn ontwikkeld. Zie hier: een echte vogelboom:



Een tijdje terug doneerde iemand mij een flinke meidoorntak, hij was wezen snoeien. Ik direct internet afgestruind: niets dan lof over de meidoorn, is alleen maar goed voor alle soorten mensen en dieren. Nou, dat kon dus geen kwaad! Ik aan de slag, de tak goed gewassen, in de zon laten drogen, plastic pot en cement gekocht, en aan de slag. Omdat de 'boom' dus tot de helft van de pot in het cement staat, kan hij ook niet zo snel omvallen wanneer er een nood-landig in gemaakt wordt (ik geef toe, Pepper is nog niet zo handig ;D). Bovenop het cement beukensnippers voor de poepies. Trappetjes gesloopt, knaagbare speeltjes gekocht (jemig! wat is die troep duur! :o), wilgetakjes erin gebonden. Affijn, ik ben trots op het resultaat! En het mooiste van alles ...

... het wordt uitermate gewaardeerd door degene voor wie het gemaakt is :P:



Groetjes,
Sanna & Pepper

Stijn dc

hello

je vogelboom ziet er prachtig uit!
die vogelspeeltjes zijn inderdaad erg duur!
daarom maak ik ze meestal zelf!

SDC:D

Nes

Hey Sanne,

ja echt een mooie boom hoor  :)
Heel mooi gemaakt. Daar zal ie zeker plezier van hebben!

Groetjes Nes.

moonwitch (diana)

hoi sanne

Je speelboom is in een woord geweldig.
Je bent echt heel creatief bezig geweest m'n complimenten hoor.
En diegene voor wie het gemaakt is heeft er ook heel veel plezier in zie ik.
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Sanna

Wouw! Thanks voor alle lof.
Ja Stijn, ik had wel zelf speeltjes willen maken, maar het punt is dat Pepper vooral gek is op allerlei felgekleurd, vrij zacht hout en op touw. En als ik alles zelf gemaakt had, was het geheel denk ik een beetje saai van kleur geworden. Maar ik heb ook veel 'zijtakjes' weten te creëren door haakjes (van de bouwmarkt, kost haast niets) in wilgetakjes (je weet wel, ong. 15 cm bij de dierenwinkel) te schroeven en zo tussen de takken te hangen. Anders kon hij niet bij z'n voerbakje komen, de stuntel :D. En ik dacht: "Ach, het is maar voor een keer", ik kan alles later een voor een vervangen wanneer het 'versleten' is.
En bedankt voor de complimenten Nes en Diane B. Ik begin bijna te blozen :P. Peppertje is dolgelukkig met z'n boom. Lekker ontdekken en knagen! En het is goeie voetengymnastiek hè?

Groetjes,
Sanna & Pepper

Inger m

Hoi Sanna,
Ziet er mooi uit, je vogelboom, daar zal je valkje veel plezier aan beleven! wilgentakjes vinden ze heerlijk om te slopen.
Wij hebben bij ons vrij veel wilg staan, dus knip ik eens per week grote bossen takken met de bladeren en voer deze aan de vogels, konijnen en caafjes en dat is vaak binnen no-time weg! Ik gebruik ook wel snoei afval uit de tuin, mijn vader heeft in boskoop een boomkwekerij, dus hij weet wat giftig is, want dat is wel zo' veilig idee!

Ik vind vogelspeelgoed vaak inderdaad erg duur, soms koop ik wel wat, maar meestal maak ik zelf schommeltjes en voerruifjes. Vinden ze ook erg leuk. ik heb in mijn voliere een gazen ding hangen waar ik groen, zoals andijvie of appel doe, dit hangt aan het gaas, dus ze moeten veel moeite doen om het eruit te halen, maar ze vinden dat wel leuk.

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Irene

17 september 2003, 23:19:14 #6 Last Edit: 17 september 2003, 23:19:29 by irene
Wauw Sanna! :o Wat een mooie vogelboom zeg en wat heerlijk dat Pepper er zo blij mee is; geeft en goed gevoel, of neit? En je kleintje zal er straks ook van genieten, dat weet ik zeker!
Marreh.... nu we bijna "familie" worden, door onze kleintjes, kan ik een bestelling plaatsen? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Sanna

Whahahahaha Irene :D. Niet gelijk misbruik maken van de situatie hè? :P. Als jij de tak aanlevert, knutsel ik er wel een boom van ;D.

Groetjes,
Sanna en Pepper

Irene

oh, dat vind ik een goede deal Sanna, dus kijk uit wat je belooft!! :D :D ;D ;D ;D ;D
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Speedy

Hoi Sanna,

Ja dit is zeker een mooie speelboom, ik zal ook eens aan een buurvrouw (eind van de straat) vragen of ik een mooie tak mag hebben van haar boom. (wilgen)
Deze is behoorlijk groot...

Groetjes,
      Trudie

Natanella

5 oktober 2003, 16:42:34 #10 Last Edit: 5 oktober 2003, 16:43:15 by Natanella
Hoi Sanna, mooie boom heb je geknutseld hoor! Beetje van je zelf en een beetje van de winkel ;)!
Maar het allerleukste is toch dat het gretig ontvangen is door je valkjes! Tenslotte sloven wij ons allemaal uit voor onze schatjes en het enige wat we vragen is enthousiasme van hun kant, ja toch?
En het is nu even een uitgave, maar je kunt er weer vele valkenjaren mee voort!

En je kunt er natuurlijk ook steeds af en toe iets anders inhangen, dan blijft het spannend voor ze!
Echt heel leuk!

Sanna

Hai Natanella!

Bedankt voor je complimentjes hoor. Maar er iets nieuws inhangen moet vanzelf wel, alles wat te slopen valt wordt ook gesloopt ;D. Ach, als ze het maar leuk vinden, toch?

Groetjes!