10 mei 2025, 01:04:29

broedsel valkparkiet

Gestart door koelkast28, 27 juni 2007, 18:05:11

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi!
Dat is een foto van MIJN grobbekuiken  :D
Als die van jullie er zo uit ziet en de oogjes pas open zijn, dan zal die nog net geen 2 weken zijn. Oogjes gaan meestal open rond dag 9.
Je dacht dat hij al zo'n 3 weken was, nou dan zou hij al veertjes moeten hebben, of in ieder geval 'stekeltjes'.

Zo zag er een jonkie uit van mij toen ze rond de 3 weken oud was.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

koelkast28

oke dan is hij jonger. ga de volgende keer wat beter opletten. dacht dat ik het zou merken aan af en aan vliegende ouders maar dat viel wel mee. De mijne heeft nog niet zoveel veren als die van jou.

koelkast28

Oke ik heb weer een vraagje, ben ook echt gewoon een nerd. Het valkparkietje waar ik het over had in voorgaande berichten groeit goed  en begint in de veren te komen. Wat ons alleen ineens opvalt is dat zijn krop echt veeeeeeeeeeel kleiner is geworden tot een balletje van een halve cm tot een cm. dit was eerst echt beduidend groter.

Is dit normaal omdat de vogel zelf gaat verteren of moeten we bij gaan voeren.

Het valt ons ook op dat er alweer eitjes zijn gelegd, hoort dit zo of kunnen we er nu problemen door verwachten. Alvast bedankt.

koelkast28

ok laat maar, de krop zit weer helemaal vol. Man wat een spanning zo'n nest.

nu had dat andere nest weer eitjes gelegd en is 5 dagen geleden het eerste jong uitgekomen. helaas was het vanochtend dood. In een hoekje met een volle krop. Vandaag kwam er een tweede jong uit een eitje. Weer heel klein maar goed ze wordt gevoerd. Ik hoop dat het nu goed gaat want zo jong kan ik er natuurlijk niets aan doen.

Wat me opvalt is dat alle 4 de gestorven jongen heel wit dons hadden terwijl bij het ander nest er gele dons was.

Doe ik wat fout dat de jongen dood gaan of kan dat gebeuren bij een eerste nest.

Lin

Kan gebeuren met een eerste nest hoor. Let er wel op dat ze voldoende eivoer eten en geef anders de eerste week alleen kleine zaadjes en niet meteen grote zonnepitten erbij.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

koelkast28

Eivoer geven we en die kleine zaadjes is ook nog wel een idee. dank je wel.

Rianne

Wit dons en donkere oogjes betekend een witmasker jong. Gele dons en donkere oogjes is wildkleur of een wildkleur variant (gepareld, bont, cinnamon).
Als een valkje ouder wordt, krijgt zijn lichaam ook wat meer vorm. Daardoor kan het lijken dat hij minder eten krijgt. :)