7 mei 2025, 23:09:36

erg snel tam??

Gestart door sadelienda, 13 november 2003, 00:46:25

« vorige - volgende »

sadelienda

Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen zondagavond mijn tweede valkje aangeschaft, een Isabel(9 weken). Maandag hebben we de hele dag samen gespendeerd. Maandagavond zat en at ze al uit mijn hand in haar deur opening. Dinsdag hebben we helaas weinig tijd gehad samen maar heb ik toch in de avond 2 uurtjes vrijgemaakt voor haar. Nu vandaag woensdagavond heeft ze al over mijn buro rond gerend, klimt ze over mij heen speelt met van alles op het buro en heb ik haar mogen koppiekrauwen al enige keren.
Is dit normaal of heb ik een vlotte leerling??

Groetjes,

Sadelienda

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Sander

Hello

Dan heb je veel geluk! Een goede leerling dus. :) het is zeker niet abnormaal hoor!

groetjes
sander

Kolkkie

Hoi  Sadelienda,

Ik denk dat je een vlotte leerling hebt, maar uitzonderlijk is het niet.

Toen ik Coco 8 jaar geleden kocht in een dierenwinkel, zat hij binnen een paar uur al op mijn vinger.
Het ligt er denk ik aan wat de kweker met het valkje heeft gedaan, zoals vasthouden als ze nog in het nest zitten.
Zodoende is het valkje al aan mensen en handen gewent.

Ik vind het echt leuk voor je dat je je valkje zo snel tam hebt. Geniet maar lekker van je valkje.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

mastolk

Hoi,

Je schrijft dat je een Isabel hebt..is dit hetzelfde als een wildkleur? Of is het niet je Isabel op de foto?1

Groetjes Margrietha

sadelienda

Hoi,

De vogel op de foto zou een isabel moeten zijn. Er zijn vast valken kenners hier die dit kunnen bevestigen of vertellen wat ze dan wel is.

Groetjes,

Sadelienda

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

mastolk

Hoi
Ik las idd al zoiets. Dat ze vroeger Isabel heetten (ofzo).

Groetjes Margrietha

Andrea

Hallo Sadelienda,

Ik denk dat jij het mooi voor elkaar hebt dat je valkje zo snel aan je went.
Ik weet niet of ze een vlotte leerling is, want mijn valkje is al tam gemaakt voor ik haar ophaalde.
Natuurlijk moest ze eerst wel aan mij en haar nieuwe omgeving wennen, met een week was dat al wel zo.
Veel plezier met haar,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Sander

Hello Mastolk

Ik dacht dat isabel hetzelfde is als een cinnamon, maar 100% zeker ben ik het niet hoor.

groetjes
sander

BIRDIE

Hallo iedereen,

Een isabel is volgens mij gewoon een wildkleur van uiterlijk, maar hij heeft ook genen voor een andere mutatie. Hij is dus geen volbloed wildkleur zal ik maar zeggen. Als je dus gaat kweken met bijv. een geparelde pop (en hij heeft ook genen voor een geparelde mutatie) dan krijg je geparelde & wildkleur baby's. Als je geen Isabel hebt dan zou je alleen maar wildkleur krijgen.

Ik dacht dat dit het was, ongeveer dan. Want ik weet niet zeker of een Isabel ook bijv. genen kan hebben voor Bont ofzo. of Cinnamon.

Groetjes,

Annemarie

Ps. Je valkje is volgens mij wel snel. Je hebt geluk, mijn valkje is erg bang voor mensen en dat gaat er waarschijnlijk ook niet meer uit. En dat terwijl ik hem kreeg toen hij 10 weken was. Je moet maar trots op je valkje zijn :)!

Paul

Hoi Birdy,

CitaatIk dacht dat dit het was, ongeveer dan. Want ik weet niet zeker of een Isabel ook bijv. genen kan hebben voor Bont ofzo. of Cinnamon.

Isabel en Cinamon is hetzelfde alleen een andere naam ervoor.
Een wildkleur is zeg maar redelijk donkergrijs en een isabel veel lichter en een tikkeltje kaneelkleurig.

Groetjes, Paul  

BIRDIE

Hoi Paul,

Goh, dat is het dus! Mijn eigen wildkleur is ook erg licht van kleur en zeker op zijn buik is hij heel licht bruin, een beetje kaneel ja. Maar hij is pas 14 weken, kan het zijn dat hij tijdens zijn eerste rui verkleurt naar grijs? Of denk je dat hij zo blijft? En hoe weet je zeker dat je een Cinnamon of wildkleur hebt, er bestaan toch vrij veel kleurschakeringen?

Ik heb helaas nog geen foto, maar als ik naar plaatjes kijk lijkt hij qua kleur helemaal niet op een wildkleur, meer op een Cinnamon. De kweker zei dat het een wildkleur was. Hij komt trouwens wel uit een nest waar ook Cinnamon valkjes in zaten.

Groetjes,

Annemarie

Lique

Hoi,

Dit is Pino, een echte wildkleur pop.
Ook jongen zien er zo uit.

Alleen hier heb je een wildkleur samen met een cinnamon op de foto:

BIRDIE

11 december 2003, 19:25:31 #12 Last Edit: 11 december 2003, 19:27:17 by BIRDIE
Hoi Lique,

Nou, er is dus duidelijk verschil tussen die twee. Ik denk dat ik toch een wildkleur heb, maar dan een hele lichte!

Groetjes,

Annemarie