28 april 2024, 00:00:22

een jonge kat erbij

Gestart door plien, 23 juni 2007, 12:30:27

« vorige - volgende »

plien

hay wij krijgen binnenkort een jong poesje. nu is mn vraag of ik haar ook moet inenten ivb met mn valkjes.. kan een kat ziektes overdragen aan een vogel? groetjes paulien

Anke

Ik heb al jaren katten en valkjes samen, en dat levert geen problemen op.
Ik denk niet dat je katten extra vaccinatie nodig hebben.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

plien

hay fijn dat je zo snel reageerd. maar jij hebt je katten helemaal niet geent dus. ik wou het ff zeker weten. hoe reageren de vogels op zo'n jonge kat? wennen ze er snel aan? en laat je de vogels ook vrij vliegen als de katten in de huiskamer liggen?

Anke

Hallo,
Mijn katten zijn wel ingeent maar tegen de normale dingen, zoals niesziekte enzo. Maar niet speciaal tegen vogelziektes.
Ik heb gemerkt dat vooral jonge katten heel snel leren om de vogeltjes met rust te laten. Ze horen op een bepaald moment gewoon bij het gezin.
Tot nu toe heb ik geen valkjes gehad die bang waren voor de katten als ze gewoon in de kooi zitten.
Als de valkjes losvliegen, dan zijn de katten NIET in de huiskamer. Het blijven jagers en dat vertrouw ik simpelweg niet.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes