14 mei 2025, 21:55:08

uitgevlogen en word niet meer gevoert

Gestart door leoni, 23 juni 2007, 10:39:44

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

ik heb nu een jong wat vanaf vanochtend vroeg is uitgevlogen.
maar nu zeurt hij al heel de tijd bij z'n ouders en ook nu andere valkparkieten om eten en hij heeft nog helemaal niets gehad.
alleen z'n vader plukt het op zijn rug al hij zeurt bij hem en vedder niets.
zal ik hem nog ik de voliere laten en kijken of hij gevoert word.
of zelf gaan voeren en dan naarbinnen hallen.
of voeren en in de voliere laten zitten?

groetjes leoni

Lin

Eerst even afwachten het is normaal dat ze dan minder worden gevoerd. Is hij als enige uitgevlogen want dan zou ik hem terug in het blok zetten. Naar binnen halen hoeft niet. Je kan als hij echt de halve dag niks gehad heeft zelf wat voeren en terug te zetten.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

leoni

hallo,

ja hij is de enige die nu uitgevlogen is. ik zet hem dan wel terug in het blok. maar denk da thij er zo gelijk weer uit gaat haha.

groetjes leoni

leoni

hallo,

ik heb hem nu elke keer terug gezet maar elke keer als ze uitvliegen voeren zen niet meer. als ze zeuren plukken ze er alleen veren uit.
ik voer ze nu al wel in de voliere 1 keer per dag en zet ze elke keer het blok weer in maarja dat is ook niet goed lijkt me.
zou ik ze gewoon 3 keer per dag gaan voeren in de voliere of naar binnen halen???

Rianne

Hoi,

wat raar dat ze niet meer voeren. Hier worden de jongen ook nog gevoerd als ze er om zeuren en die zijn 7 weken oud. :-\
Ik zou ze ook naar binnen halen en even wegen als dat lukt. Als ze te weinig gevoerd zijn zullen ze wel behoorlijk zijn afgevallen.

leoni

halloo,

ja ze worden ook geplukt ze hebben nu kaale plektjes op de rug.
ik zetten ze wel elke keer terug in het blok daar werden ze wel gevoert. maar nu komen ze om de minuut het blok weer uit dua dat gaat ook niet meer.
het koppel heeft er 2 jaar over gedaan om jongen te krijgen hoor. elke keer stoppen met broeden eitjes kapot maken of jongen neit voeren of zelfs 1 keer dood gemaakt enzo.

Lin

Als hij nog niet kan vliegen kan je het gat tijdelijk dicht maken en de klep open zetten. Het bijvoeren is geen probleem hoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

leoni

heei,

hij kan al heel goed vliegen  hahahaa ik voer hem nu gewoon bij