29 april 2024, 16:14:00

Hoe lang mag jouw valkje de kooi uit?

Gestart door Nes, 15 september 2003, 21:01:06

« vorige - volgende »

Nes

Hallo allemaal,

ik was een beetje nieuwsgierig hoe lang jullie valkjes per dag eruit mogen...   ;)

groetjes Nes.


Speedy

Mijn valkjes mogen er niet iedere dag, uit dus het verschilt hier....
Het hangt van de situatie af, of het druk is met in en uit lopen naar de tuin.
Zoals met die extreem hitte die we gehad hebben.
En als er visite is die er niet zo van houden.
Verder laat ik ze meestal vliegen als ik alleen met ze ben, dan klaagt ook niemand over de losvliegende veertjes.
 ;D

Groetjes,
   Trudie

Nes

Hoi Trudie,

mijn vriend heeft het niet zo op vogels. Maar die is de hele dag werken en ik zit nog op school dus dan laat ik ze er ongeveer drie uur per dag uit. Ik laat ze nu nog niet 's avonds eruit als mijn vriend thuis is maar die moet er gewoon nog een beetje aan wennen  ;)
Bij mij verschilt het natuurlijk ook wel hoor, wanneer ze eruit mogen en kunnen.

Groetjes Nes.

ziralioness

Wisselend natuurlijk, maar gemiddeld toch in elk geval 2 uur per dag... eigenlijk komen ze er haast nooit een dag níet uit! Dan moet er echt wel wat aan de hand zijn...

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi Nes,

Het is bij mij helemaal afhankelijk. Als ik vrij ben zijn ze eigenlijk de grootste deel van de dag eruit. Als ik moet voetballen/werken zijn ze er korter uit. Ook is het afhankelijk van het weer. Als het mooi weer is, heb ik toch soms liever mijn raam open.
Maar genoeg vlieguren krijgen ze wel.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mirjam-Moniek

Mijn valkjes zijn er elke dag 5 uur of meer uit. Als ik overdag thuis ben (en dat is meestal zo) zijn ze er al gauw 12 uur uit. Als ik overdag weg ben, houdt je de avond over en dat is al gauw 5 uur.
In de zomer kunnen ze er ook de hele tijd uit, omdat ik horretjes in al mijn ramen heb. Die zijn eigenlijk gemaakt om de muggen buiten te houden, maar als ik van anderen lees dat zij moeten kiezen tussen de valkjes los of de ramen open, zijn ze dus ook goed voor mijn valkjes. Ze vinden het ook leuk om aan het hout van de horretjes te knagen en dat is net ff iets minder.  :-[

Mandy

Ik heb dan wel alleen een grijze roodstaart meer binnen, maar die mag er heel vaak uit, ze zit eigenlijk alleen in de kooi als ik werk of niet thuis ben.
Maar als ik thuis ben is ze dus de hele dag uit d'r kooi, zit ze bovenop het dak van d'r kooi of in d'r klimboom. Dus normaal is dat 5 uur of meer per dag.  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sanna

17 september 2003, 15:58:16 #7 Last Edit: 1 oktober 2003, 20:28:58 by Pepper
Hoi Nes,

Ik heb een klein probleempje ... ik ben bang dat ik Pepper een tikkie verwend heb ;D. Laat ik het zo zeggen, als ik thuis ben wil hij niet in zijn kooi zitten. Dan gaat hij zooooo zielig lopen doen dat mijn hart breekt ... en ja hoor, hij heeft het weer voor elkaar :P. Tja, ik kan het nu niet meer verhelpen, hij slaapt dus alleen in zijn kooi. O ja, behalve dan op de dagen dat ik werk natuurlijk of wanneer ik even niet thuis ben, dan zit hij er in hè. Maar ja, dan ziet hij me niet, dus dan vindt hij het niet zo erg meer.
En ondertussen heb ik een tweede erbij: Kaily. Tja, die leert snel hoor :P, binnen een poep en een zucht had ze van Pepper geleerd hoe ze om 'eruit mogen' moet bedelen...

 ;D Groetjes,
Sanna & Pepper

mastolk

Hallo,
meestal zet ik s'ochtends de kooi al open en dan laat ik hem open de hele dag. Tenzij ik langer weg ga, want Pino kan nl niet in zijn kooi terug vliegen(hij is gewiekt).
En Ieniemienie hebben we nog maar 1 dag dus die laat ik nog in zijn kooi, om Pino en Ieniemienie aan elkaar te laten wennen. Ik haal hem er wel een paar keer langere tijd uit. Al met al denk ik ongeveer 4 uur per dag.
Pino zit heel veel gewoon lekker rustig op zijn kooi om zich heen te kijken en te slapen.
Groetjes Margrietha

Loesie

Bij mij zijn ze er denk ik 3 tot 4 uur per dag uit. 's Ochtends altijd 10 -15 minuutjes om even te "ochtendgymnastieken" en soms een beetje met mij mee te ontbijten. Wij werken allebei, dus ik ze er altijd 's avonds uit. Ik kan ze er niet de hele tijd dat ik thuis ben uitlaten, want tijdens het koken vind ik te gevaarlijk en tijdens het eten gaat niet, want ze rennen overal doorheen. Vrijdagmiddag en in het weekend zijn ze er wel langer uit. Ze zijn soms een beetje tam, dus als je je huis wilt opruimen is dat niet altijd handig als er een vogel op je hand zit. Tja, d'r is eentje zo nieuwsgierig die wil alles wat ik doe bekijken vandaar dattie vaak op mijn hand zit ipv op mijn schouder. En dat zit af en toe vreselijk in  de weg, dus dan kunnen ze er ook even niet uit.

Marloes

mastolk

Hoi hier ik nog een keer  :D.
Ik zie dat dit een oude pol is een een oude reactie van mij.
Ieniemienie is dood  :'(, maar we hebben nu 4 andere valkjes. In totaal 5 nu, en de kooi gaat sóchtends open (laatst perongeluk een hele nacht) en alleen als ik ff weg ga dan gaan ze in de kooi. Maar verder staat de kooi de hele dag open.
Soms zitten ze bijna de hele tijd in de huiskamervoillere maar soms gaan ze er massaal uit. Ik vind het leuk dat ze gewoon kiezen kunnen.

Groetjes Margrietha

Andrea


Hallo,

Als ik thuis werk voor school is mijn vaklje zo'n beetje de hele dag uit de kooi.
Meestal als ik naar school moet, mag ze er s'morgens voor ik weg ga er uit. En ik ben vaak tegen het eind van de middag weer thuis en dan mag ze er de hele avond uit.
Behalve als ik mijn eten klaar ga maken, want ik ben anders bang dat ze zich brand aan de oven e.d.


Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Dark_Fox

Zolang ik op mijn kamer ben en niet ga slapen, mag Eduard eruit!

Jacco3

Jacco mag/kan gemiddeld, 4 keer per week los. Hij is dan zo'n 2 uur vrije vogel. ;D
 Gaat hij op de tv zitten dan moet hij e kooi in. >:( Hij weet immers dat dit niet mag, maar probeert zo heeeeeel af en toe).
De laatste tijd gaat hij ook weleens vanzelf zijn kooi in. ;)

Groetjes  

Hermes_Lucy_nest

haha een tv freak valkje :D
ah ja mijn valkjes mogen er 5 uur soms meer uit :)
s'weekends veel meer :-X
meestal willen ze er gewoon nie meer in en dan krijgen ze meestal ook hun zin :-X :D