12 mei 2025, 11:28:37

kleurringen 2 ringen???

Gestart door Theo_Hoorn, 21 juni 2007, 14:24:38

« vorige - volgende »

Theo_Hoorn

Ik heb gister 2 parkietjes gekocht allebij hadden ze een rode ringentje om??

maar de 1 heeft rode ringentjes om wrom is dit?

en wat zegt de kleur rood over t ringentje

Rianne

Theo_Hoorn

maar 2 ringen om 1 pootje??

Rianne

Zou niet kunnen bedenken waarom ik 2 ringen om 1 pootje zou doen! Zijn het 2 dezelfde ringen? Ik bedoel, hetzelfde kweeknummer en jaartal?

Theo_Hoorn

nee het zijn 2 verschillende nr's om elke pootje 1

ik kan nu niet kijken

hij zei dat ze uit maart kwam die vogeltjes?

volgens mij iets met 19 en die andere 21 ofzo
kweet t oook niet precies

t zijn parkietjes

geen valkjes

Rianne

Ik weet wel dat het vaker gebeurd. Maar waarom? Om vogels uit elkaar te houden? Kun je toch gewoon naar het ringnummer kijken?
Misschien weet iemand het antwoord. :)

Theo_Hoorn

ik ga denk ik vanavond kijken ik heb de parkietjes gister gekocht en om ze gelijk vast te pakken ik ga t proberen want ik ga de boefjes wieken om wat tam te krijgen

maar t kan dus zijn dat de parkietjes  5 jaar oud zijn??

jeetje mina..

kan ik er dan nog wel mee kweken

Theo_Hoorn

weetje wat t ook is ik heb ook ringentjes op marktplaats gezien die je zo kan kopen?

je hoeft nergens aan gesloten te zitten

en toen ik tegen de dierenwinkel verkoper zei  hey die vogel heeft 2 ringen toen keek die geschrokken / verbaasd?,

Rianne

Rode ringen zijn van dit jaar. Maar omdat de ringen rouleren, kunnen ze ook ouder zijn. Maar die kans is wel klein hoor.

Theo_Hoorn

stel me parkiet is 7mnd , as die uit jan komt

maar de spots waren al donker en de snavels waren al vol op in kleur de dopjes..

en een dierenwinkel heah..?? ::)

ik weet niet achteraf heb ik beetje spijt , maar die man vind ik zo aardig en de dierenwinkel leuk..

moet wel zeggen de hokken waren dit x heel erg vuil.. terwijl t normaal naar mijn zien erg goed schoon gehouden word..

en is t erg mocht t beestje 6 a 7 mnd heel weinig buiten licht hebben gehad , en geen sepia kalk grit enz?

ik heb t nu vollop aangeboden met eivoer enz..

Rianne

Euh ja, je had ook een kweker kunnen zoeken.::)
Je hebt een impuls aankoop gedaan?

Theo_Hoorn

tsjaaa leuk dat je dat zegt

maar mn vorige inpulse inkoop heeft goed resultaat
mn valkjes zijn aan t paren geslagen nu maar afwachtte:p

en tsjah wrom vrijf je t erin? ik snap dat niet zo goed..

hahahaa wat een lol..

Rianne

Ik snap niet zo goed dat mensen zonder verder informeren zomaar een vogel uit een dierenwinkel meenemen en dan op een forum neerzetten dat ze twijfelen over de leeftijd en gezondheid. Er wordt zo gewaarschuwd voor dierenwinkels...
Een impuls aankoop is niet per definitie een slechte aankoop, maar in het ergste geval zit je met een hoopje ellende in huis. Dat gun je niemand dus ik hoop niet dat je denkt dat ik onder m'n bureau lig van het lachen ;)

Saar

Hoi
een grasje met een rood ringetje komt uit 2006...

Of er moeten eerder rode ringen zijn uitgebracht, maar dat weet ik niet. 2 ringetjes worden vaak omgedaan als ze ze makkelijk uit elkaar willen houden. Zijn het 2 vaste ringen? Of is de een een vaste ring en de ander een knijpringetje? Ik heb zelf oudere grasjes zitten waar ik nog mee kweek. Ze mogen het dan zelf uitzoeken. Maar omdat ze ouder zijn, mogen ze niet veel rondes houden. Dus ik zou ze even vangen om te kijken van welk jaartal ze zijn. Maar waarschijnlijk uit 2006.
Groetjes Saar :)

Rianne

Hoi Saar,

klopt, was even in de war. Dit jaar hebben we zwarte ringen ;)