6 mei 2025, 08:30:55

OUD DAGBOEK >_<

Gestart door Randy, 17 juni 2007, 02:18:46

« vorige - volgende »

Randy

Citaat van: Yvon en Rene op 17 juni 2007, 21:36:09
Hoi hoi

Heej,wat leuk dat je toch ook een dagboekje bent begonnen.  ;D
Je hebt mooie valkjes en een mooie grote voliere hoor.  :D
Zouden zo 6 koppeltjes in kunnen volgens mij.  ;)
Veel succes met de aankomende nestjes !!  :D

Groetjes Yvon

haaaj yvonne

thanx :-[ 8)
maar meer als 4 koppels wil ik sowieso niet maar ik vroeg me af of dat niet te veel was, maar als jullie zeggen van niet probeer ik dat gewoon.
maar hebben jullie ook dat probleem dat als ze gaan broeden en een broedblok in beslag nemen, dat ze dan elkaar heel erg gaan verjagen constant????

groetjes randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Randy

Citaat van: Ivy op 17 juni 2007, 23:13:32
Hoi Randy.
Je kan er wel 6 koppels in kwijt, maar de vraag is of je het wel wilt... 
Zeker als je wil kweken, dan moeten er toch best veel jongen passen. Stel dat al je vier koppels (als je straks mannen hebt voor Jessica en Ashley) alle vier tegelijk jonkies hebben, dan moeten er toch zo'n 16 valkjes extra in passen. Dat is best druk dan  ;D
Is het nog gelukt met een sluis erbij?

Groetjes, Ivana

haaaaj ivy ;D

ik wil er niet meer als 4 koppels in kwijt ik vroeg me af of ik der nog wel 2 valkjes bij kan doen maar dat kan dus wel.
alleen hebben jullie ook dat probleem dat als ze gaan broeden en broedblok in beslagnemen dat ze da elkaar constant verjagen??
en sluis is inderdaad gelukt, niet so mooi is die maar hij werkt wel want anders was ik nu ashlet kwijt geweest :-[
ik deed deur open en ze vloog eruit GELUKKIG was de sluis toen af 8)

greets randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

*Yvon

Hoi hoi

Als je broedblokken erin hebt hangen,kan je beter wat extra inhangen.
Dan hebben ze meer keus en waarschijnlijk minder kans dat ze op elkaar gaan jagen.
Vaak gebeurd er dat er toch een beetje een strijd gaat komen om de beste blok,dat is ook na een paar dagen meestal wel weer over.
Gaat de strijd telang duren,dan heb je de kans dat je toch een koppeltje apart moet gaan zetten.
Succes.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Randy

Citaat van: Yvon en Rene op 17 juni 2007, 23:32:30
Hoi hoi

Als je broedblokken erin hebt hangen,kan je beter wat extra inhangen.
Dan hebben ze meer keus en waarschijnlijk minder kans dat ze op elkaar gaan jagen.
Vaak gebeurd er dat er toch een beetje een strijd gaat komen om de beste blok,dat is ook na een paar dagen meestal wel weer over.
Gaat de strijd telang duren,dan heb je de kans dat je toch een koppeltje apart moet gaan zetten.
Succes.  :D

Groetjes Yvon

hallo yvon

nou ik heb 1 buitenvoliere dus kan ze sowieso niet appart gaan zetten, ik probeer het wel op te lossen met extra broedblokken, maar nu heb ik er twee inhangen voor elk stel 1,. en elk stel gebruikt er ook 1 alleen 1 koppel is constant aan het jagen, zijn ze het dan aan het beschermen of willen ze een ander???
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

*Yvon

Hoi hoi

Wat meer blokken ophangen is al een goed idee.  ;)
Al is het 1 of 2 blokken meer.
Ze zijn idd hun blok aan het beschermen.

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Ivy

Hoi Randy.
Pffff gelukkig dat de sluis al af was dan!

Het verdedigen van blokken is inderdaad zeer normaal. Een paar extra kunnen helpen, of misschien iets verder uit elkaar ophangen?

Groetjes!

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Randy

jaaah echt geluk dat die sluis af was, moet er niet aan denken als ze wel weg was ???
maargoedt ik kan nu ook met een rustiger gevoel die deur open doen van voliere en hoef hem niet perse helemaal dicht te doen nu, dus ben wel blij dat ik die sluis er voor heb gezet.

en me blokken heb ik al zover mogelijk uit elkaar gehangen dan moet ik er maar even twee bij kopen en die dan ook ophangen, alhoewel het gister en vandaag wel weer meevalt met jagen :-\

maja ik kijk wel ff,thanx en groetjes randy 8)
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Randy

19 juni 2007, 17:13:07 #22 Last Edit: 19 juni 2007, 23:40:48 by Randy
UPDATE!!!

Lilo&Nani hebben sinds vandaaag 5 eieren, ik hoop dat ze bevrucht zijn want ze zitten fanatiek te broeden.

Gizmo&Gucci hebben nu in totaal 4 jonge witmaskers ;D

ZE ZIJN TE RESERVEREN :P

beetjuh overbelicht SORRY :-[

nog 2 eieren die niet uitgekomen zijn!!

Wanna see my Diary??
CLICK HERE

*Yvon

Hoi hoi

Ik ben ook heel benieuwd.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Randy

HELAAAAS slecht nieuws :'(

1 witmasker jong heb ik vanmorgen dood gevonden in het broedblok,dit was de jongste en ze zwakste van het stel :'(

en de ouders hebben nu 3 jongen en 2 eieren(ik weet niet of die nog uitkomen of niet)

groetjes randy,,,,
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Lin

Ik had je al een beetje voorbereid hierop. Helaas heb je het nu meegemaakt..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Randy

hoe bedoel je voorbereid???
je weet tog nooit of zoiets gebeurt of wel? of gaat er in elk nest wel es een jong dood??
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Ivy

Hoi Randy.
Het hoort er helaas bij, het gebeurt vaker dat er een jonkie doodgaat. Soms zijn ze gewoon te zwak...
Ik hoop het nooit mee te maken, het hoeft niet altijd te gebeuren.
Sterkte ermee!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Randy

hallo iedereen

ik hoopte het maar 1 keer mee te maken maar nu heb ik net weer de ontdekking gedaan dat er een tweede dood is, de een na jongste ???
wat doe ik nou verkeerd ze hebben alles,, voer,eivoer,grit/maagkiezel trosgierst mineraalblok en sepia en altij vers water en tog gaat het fout :-\ :'(
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Mara

Hoi Randy

Wat vervelend zeg. Ik weet niet wat je fout doet en of jij iets fout doet. Het is altijd vervelend om dode donsjes te vinden. Strekte ermee.

Mara