26 april 2024, 11:16:16

jonge valk met waterige poep

Gestart door Ilse_Jaimy, 16 juni 2007, 17:57:39

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

haaaiiii

ik heb zins kort een nieuwe valkje , het was eigenlijk hellemaal niet de bedoeling om hem erbij te nemen . maar het helle nest werd niet meer gevoerd door de ouders . hij was als enigste levende dus nog over. daarom heb ik hem meegenomen.
hij is toen geschat op 4 weken . ik heb hem nu een dikke week en heb hem nog steeds aan de handopfok . opzich gaat het goed . maar hij gedraagt zich hellemaal niet als een 'normaal' valkje ... hij was heel erg rustig toen hij bij me kwam ... liep niet , schreeuwe niet om eten ... en als mijn andere valk hem peste deed hij niks terug .
naar zo 5 dagen kwam er pas leven in , hij begon wat te lopen en wat geluiden te maken . maar nog niet egt hoe het zou moeten....
het eten ging in het begin erg slecht .. ik moest hem egt dwangvoeren en dat zo 5 dagen lang . toen ging hij pas van de lepel eten . en dan egt heel weinig zodat ik hem toch nog moest bijvoeren met de spuit.
van het weekend ging het even niet zo goed met hem , hij wou hellemaal niet eten en was erg sloom . maar hij is nu weer hellemaal okje ... hij eet nu in 1 x heel veel , zoveel dat ik hem soms gewoon bij ze pap weg moet halen omdat hij dan bijna op knappen staat ... :o
hij is nu al een stuk levendiger , vliegt al een beetje en loopt ook al wat meer . maar toch blijft hij erg rustig ....
ook heeft hij vanaf het begin dat ik hem kreeg tot nu waterige poep , het is dan wel gewone poep maar dan met heel veel water erbij .... zou dit van de pap komen ? (ik maak de pap aarig stevig ) of zou hij ziek zijn ???

owja ook nog belangrijk om er bij te vermelden . hij heeft voor dat ik hem meennam 3 dagen niet gegeten ... zou dat er mee te maken kunnen hebben ???

Karin

Dat hij de eerste dagen slecht at is vrij normaal, want als je begint met handvoeding moet je de eerste dagen bijna dwingen. Ik denk niet dat hij 3 dagen helemaal niks gegeten heeft hoor, want dan was hij dood geweest. Hij kan wel te weinig hebben gekregen. Dunne ontlasting is normaal bij handvoeding en verder, let op dat je niet teveel per keer geeft ! 10 -12 % van zijn lichaamsgewicht ( gewogen vóór de voeding ) per keer.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves