5 mei 2025, 11:35:25

bijten

Gestart door roma14, 8 juni 2007, 15:50:53

« vorige - volgende »

roma14

hallo allemaal,
Ik ben net geregistreerd op deze website.
ik heb sinds 1 week een valkparkietje.
mijn valkje is niet zo bang meer. het is echt een vreetzakkie. als ik heb trosgierst geef kan ik hem wel op mijn hand krijgen, door met mn vinger onder zijn pootjes te schuiven. maar zelf komt hij er niet op. zonder trosgierst durf ik ook niet dicht bij te komen want hij is bijterig. als ik zonder trosgierst dicht in de buurt kom met mijn hand gaat e blazen :-\
hoe kan ik hem zover krijgen dat ie zelf op  mijn hand komt zonder te bijten. misschien wil ik alles wel te snel, maar ik dacht misschien dat je bijten beter zo vroeg mogelijk moet afleren (voor zover dat kan).
ik hoop op reacties!
alvast bedankt

groetjes Roma

Diaantje

Hoi

Je valkje is je aan het uitproberen.. ;D
Wat heel belangrijk is dat als ie gaat blazen is dat jij je hand niet terug trekt. Anders denk ie elke keer, he das handig als ik ga blazen dan gaat ze weg...
Dit zelfde geldt ook voor het bijten, hoe lastig ook en hoe pijnlijk..au..  :-X maar hij moet weten dat dat niet helpt..

Mijn valkje doet het ook wel eens om te laten merken dat hij de baas is. Ik verhef dan mijn stem en hou mij vinger dan gebogen heel strak voor hem dan kan ie er niet in bijten, dan houdt ie op een gegeven moment wel op...
Ik hoop dat het helpt.. sucses ermee!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Jefke

Heyhey

Je moet heel veel geduld hebben en zeker geen angst vertonen wanneer hij/zij blaast naar je! Na één week was mijn valkje al helemaal tam en kwam hij op mijn vinger zitten. Zelf heb ik heb tam gekregen met een heel groot portie geduld en veel trosgierst. Ik weet niet of dit een hulp is of niet maar ik heb de kooi zo geplaatst dat hij op ooghoogte staat. Jij bent de "baas" over je valkje en geloof me, zo word je de beste vrienden! Soms blaast hij ook nog eens naar mij, of "dreigt" hij me te bijten, maar laat dit gewoon niet toe.
Hopelijk heb ik jou een beetje kunnen helpen

Annelies