2 mei 2025, 17:32:54

gouldamadine

Gestart door southdakota, 31 mei 2007, 11:13:31

« vorige - volgende »

southdakota

Afgelopen zaterdag kocht in een gouldamadine bij een grote vogelhandelaar in ridderkerk. Gisteren zat hij ineens helemaal bol en aan het einde van de dag is hij overleden. Hij heeft al die tijd voldoende vers eten en drinken gehad, er was grit, hij had licht en het was gewoon kamertemperatuur zonder tocht. Ik heb meerdere vogels en ik weet hoe ik er mee om moet gaan. Toch was dat beestje binnen no time dood!
Ik heb gebeld met de eigenaar van die zaak en gezegd dat ik weet dat je dat risico hebt met levende handel, maar dat 4 dagen wel heel erg zijn. Zo'n beestje gun je toch het beste, en 30 euro is voor mij ook een hoop geld (ik studeer nog).
Hij werd een beetje kwaad en zei dat ik hem waarschijnlijk niet goed had verzorgd etc.. Ik probeerde eigenlijk een nieuwe los te krijgen, want in mijn ogen gaat een vogel na 4 dagen perfecte verzorging niet zomaar dood. Maar ik kon een kortingsbon van 10 euro krijgen :S sorry, maar dat vind ik een beetje lullig. straks betaal ik dan nog eens zo'n beestje en dan heb ik dalijk weer een dode vogel.

Ik wil dus eigenlijk niet meer terug gaan (dat ene tientje kan me dan ook gestolen worden). Weet iemand een zaak of kweker in de buurt van Rotterdam die Gouldamadines verkoopt?

Inger m

Hoi,
Dat hoort natuurlijk niet en in principe hoort hij zelfs garantie te geven (half jaar op levende dieren). Deze dierenhandelaar reageert niet correct. Beter is het ook om geen dieren te kopen bij handelaren. Zij houden vaak veel verschillende dieren van verschillende adressen en de kans is groot dat er een ziekte meekomt.

Nu zijn gouldamadines hele mooie vogels, maar ik heb het idee dat ze niet zo sterk zijn. Verder hoor je dit soort vogels ook niet alleen te houden, enkel met soortgenoten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Toine

Ik zou een kweker zoeken, bij dierenzaken vindt je veelal toch afdankertjes waar de liefhebber niet makkelijk vanaf kwam, hoewel je soms ook goede vogels er tussen hebt zitten hoor.
Ik vind 30 euro voor 1 Gouldamadine nogal veel, tenzij je een hele speciale kleur had gekocht? Maar wildkleuren zijn niet meer dan 15-20 euro per stuk waard.

southdakota

hier in rotterdam zitten geen kwekers in de buurt. aangezien ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer kan ik ook niet makkelijk met de auto wat dorpen afrijden.. ik heb al gezocht op makrtplaats maar daar vind ik niks. ik heb inmiddels een nieuwe, een pop, maar nu wil ik nog een mannetje erbij kopen ergens.