3 mei 2025, 05:02:40

kanaries met bloedluis

Gestart door Saar, 10 juni 2007, 18:35:06

« vorige - volgende »

Saar

Hoi
Ik merkte vandaag dat ik bloedluis heb in de voliere..
Vooral mijn kanaries hebben er goed last van. Aan 1 van hun merkte ik dat ze wat slomer was dan normaal. Ik kon haar zo pakken en toen zat mijn hand vol met die beestjes :-X Is er misschien iets wat ik met die kanaries kan/ moet doen? In een badje doen met iets erin ofzo?
Morgenmiddag is de dierenwinkel pas open hier dus tot die tijd kan ik niet sprayen o.i.d. :-\ Ik heb de spuitbus die ik nog had staan leeggemaakt, maar dat was niet genoeg ::) Hebben jullie nog tips welke spray ik moet gebruiken? Want ik heb ook jonkies liggen op dit moment... Jonge rijstvogeltjes en een jong grasje..
Alvast bedankt!
Groetjes Saar :-*

gerda73

Hoi

Ik heb het idd ook weleens gehad in de volière en dat was een ramp.
Mijn ouders die ook een volière hebben die hadden er ook druppels voor voor in het badwater wat ze idd ook wel bij een dierenspeciaalzaak hebben gehaald maar ja daar heb je nu idd weinig aan.
Ik zou zo verder geen huismiddelitje ervoor weten helaas.
Sterkte met behandelen van je vogeltjes

groeten gerda73

Saar

Citaat van: gerda73 op 10 juni 2007, 19:57:30
Hoi

Ik heb het idd ook weleens gehad in de volière en dat was een ramp.
Mijn ouders die ook een volière hebben die hadden er ook druppels voor voor in het badwater wat ze idd ook wel bij een dierenspeciaalzaak hebben gehaald maar ja daar heb je nu idd weinig aan.
Ik zou zo verder geen huismiddelitje ervoor weten helaas.
Sterkte met behandelen van je vogeltjes

groeten gerda73

Dank je wel. Dan zet ik dat ook even op mijn lijstje en dan even kijken of ze hier in de dierenwinkel aan wat hebben voor in t water.. Bedankt voor je reactie!
Groetjes Saar :-*