5 mei 2025, 11:56:12

Mijn Valkjes en Ik ...

Gestart door Annetjee, 10 juni 2007, 15:17:49

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Annet,

Het gaat geweldig hier met alles.

Hoe gaat het nu verder met je valkje? Hij is een man en je moeder kan er niet goed tegen heb ik begrepen. Hij blijft toch gewoon bij je of niet? Fluit hij of roept je valkkje je daar zit ook nog een verschil tussen. Weet je zeker dat het een man is/ Je kan altijd nog een dna test bij Gendika laten doen.

Groetjes Anja

Annetjee

Hoi Anja

Flipje blijft lekker bij mij.Het is een schat en ik wil hem voor geen goud weg doen.
Inderdaad.Mijn moeder heeft vaak veel last van zijn gefluit.Mijn moeder heeft een chronische darm ziekte en dat vergt veel energie van haar.Ze wil daarom een aantal keren per dag evenetjes op de bank rusten en als het even kan ook slapen.
En dan komt flipe weer aan zetten met zijn gefluit.
Zelf heb ik er geen last van.Ik weet eigenlijk zekr dat het een mannetje is.Flipje kon na drie weken bij mij te zijn al het bouwvakkers fluitje nadoen.en ook nog een ander fluitje die wij hier in huis vaak gebruiken.aan zijn macho gedrag en dan aan zijn gefluit.

Met mijn valkjes gaat alles goed.

Vandaag heb ik ze gewogen.

Flipje weegt 90 gram.
Pepper weegt 102 gram.

Groetjes Annet

Anja

Mooie gewichten zijn het zeg. Ik vind het heel gezeelig een man .........heerlijk die deuntjes hoor.
Ik heb een albino pop die ook kan fkluiten. Ze kan het bouwvakkersfluitje en nog vanalles meer.

Ik wist niet dat je moeder ziek was. Sorry. Heel veel sterkte ermee.

groetjes Anja

Annetjee

Hoi Anja

Maakt niet uit dat je het niet wist.

Leuk dat je popje dat ook kent.
Flipje kon het al na 2 a 3 weken.Dat vind ik wel snel.
Waaraan zou je een mannetje herkennen zonder dat je het geslacht zou kunnen zien?

Groetjes Annet

Anja

Hoi Annet,

Flipje is toch de lutino? Macho gedrag dat wil zeggen met de vleugels wijd lopen, overal op tikken met de snavel, fluiten.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Annetje

Een lutino pop kun je herkennen aan de gele spots onder de vleugels en de gestreepte staart. Dus bij een man zijn die niet aanwezig.

Wat naar dat je moeder ziek is. Sterkte ermee.

Mara

Annetjee

Hoi

Dankje Mara en Anja.
Ik zal Flipje eens grondig onderzoeken ;)
Ik dacht dat Flipje wel strepen heeft zitten in zijn staart.Zitten die strepen aan de onder kjant of aan de boven kant.
Maar Flipje fluit echt heel veel en loopt ook wel eens met zijn vleugels wijd open. Rare vogels.

Ik heb ze vandaag weer gewogen.

Flipje 90 gram en Pepper 101 gram
Nog steeds erg mooie gewichten vind ik.

groetjes Annet

Mara

Hoi Annetje

De strepen zitten aan de onderkant van de staart, net zoals bij een wildkleur pop. Maar omdat de strepen ook geelachtig van kleur zijn, vallen ze dus minder op.

Mara

Anja

De spots onder de vleugels vallen veel meer op. Misschien daar kijken.

Groetjes Anja

Mara

HOi Anja

Ik was er net over aan het denken om mijn post even aan te passen en dat te vermelden maar je was me al voor!  :D

Mara

Anja

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Annetjee

;D

Zal straks even kijken.Mijn moeder is jarig dus k heb nu even geen tijd.

groetjes Annet

Anja

Hoi Annet,

gefeliciteerd met de verjaardag van jemoeder en nog een hele gezellige avond.

Groetjes Anja

Annetjee

Mara

Hoi Annetjee

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder. Maak er een gezellige avond van!

Mara