12 mei 2025, 01:10:49

staartveren

Gestart door Nes, 15 september 2003, 20:56:50

« vorige - volgende »

Nes

Hallo mensen met het valkparkietenvirus!

Rocky is al een hele poos geleden wat staartveren verloren en ik vroeg me af wanneer ze eigenlijk weer aangroeien.
Zijn staart ziet er niet mooi uit en ik vind hem best wel kort.
Maak me een klein beetje zorgen...

Groetjes Nes.

Karin

Als het goed is komen ze gewoon na de volgende rui weer terug.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Ik vraag me eigenlijk nog iets af... Of het nu door de rui komt of niet, want Rocky is een lutino en hij verliest die grote veren meestal als hij heel hard opvliegt. Ik heb hier ergens gelezen dat dat er ook mee te maken kan hebben omdat lutino's qua bevedering zwakker zijn...

Nes

He Karin,

ik heb zojuist jouw site eens bekeken  :)
Echt een hele mooie site zeg!
Wat heb jij een hoop dieren! Hoe kun je dat allemaal bijhouden joh? En dan niet te vergeten de foto's van jouw valkjes. Ben gewoon een beetje jaloers haha  :D
Ik ga binnenkort ook foto's van mijn schatjes maken.

Groetjes Nes.

Karin

;D Hm , ja, je moet wat met je tijd  :D Nou, ik ben benieuwd naar jouw dieren hoor !En bedankt voor je compliment. Ik ben nogal een leek wat betreft websites maken. Ik heb dus alles met webbuilder gedaan.  Het zou trouwens best kunnen dat die staartveren zo maar uitvallen. Lutino's hebben inderdaad nogal een zwak verenpak.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Nes,
Staartveren duren iets langer dan de andere veren omdat ze ook een stukje langer zijn.
Mijn Stan is wildkleur en die heeft momenteel ook al weken een korte staart maar je ziet al wel dat de twee lange staartveren aan het terugkomen zijn :-)
Dat de veren er tijdens het vliegen uitvallen is hier ook bij meerdere valkjes zo.
Ze zitten dan al los door dat ze in de rui zijn en als ze een wilde beweging maken vallen ze er uit dat heeft in dit geval denk ik niet met zwakte te maken.
Als de staartveren er helemaal uit zijn duurt het ongeveer 6 weken voordat ze weer helemaal zijn aangegroeid.

Groetjes, Paul

elandje77

Volgens mij hoef je niet bang te zijn dat hij zijn staartveren niet terugkrijgt. Dit duurt even. Mijn valkparkiet had, ook door mijn stomme schuld, zijn staart in de vlam gehouden;  resultaat; staart 5 centimeter korter. Het heeft even geduurd, maar na de rui heeft hij zijn staart volledig terug. Heb gewoon even geduld.