18 mei 2024, 08:13:40

Paco, Yuna en Kiara's Villa!!!

Gestart door Emely, 9 juni 2007, 18:47:24

« vorige - volgende »

Emely

9 juni 2007, 18:47:24 Last Edit: 14 augustus 2008, 10:23:51 by Emely
Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo heel lang lid van het forum maar ben nu al elke dag aan het lezen en doen.

Ik heb nu nog geen valkje maar ik ben vrijdag bij een nestje gaan kijken van drie valkjes en daar ga ik er in eerste instantie ééntje van kopen. Het is een hobby kweker en komt goed en vertrouwd over.
Ik mocht hem al direct mee nemen maar dan moest hij nog met de hand gevoed worden en aangezien ik hier heb gelezen dat dat niet echt goed is wil ik dat niet. Bovendien ben ik veel te weinig thuis om hem met de hand te kunnen voeden.
Daarbij komt ook nog eens dat ik op dit moment nog geen hok voor hem heb. Vandaag wel bij een hok gaan kijken maar ik vond het te duur voor het geen ik zou krijgen dus daar ben ik nog over aan het onderhandelen.
Een naam heb ik al voor hem, Paco gaat hij heten en met de tijd, als er nog ééntje bij komt noem ik die Chico.
Ik verheug me er echt enorm op! Ik hoop dan ook dat ik deze week een hok kan vinden en dat Paco al snel zelfstandig gaat eten!

Ik vind het reuze spannend, het zal mij benieuwen hoe snel Paco tam word. De kweker pakt hem wel eens vast maar maakt hem niet hand tam dus die taak ligt straks bij mij!

Ik heb nu een kanarie pietje, ben eens benieuwd hoe die twee op elkaar reageren, ze komen in een appart hok te staan.

Leuk om al die enthousiaste verhalen te lezen op het forum en vooral ook heel handig om info uit te halen. Heb in een paar dagen tijd al heel veel info gelezen op de site en het forum!

Ik hou jullie op de hoogte van het slagen voor een hok en wanneer Paco daadwerklijk bij mij komt!!!

Liefs, Emely die nu al helemaal verliefd op Paco is.....

Sally

Hallo,

Alvast veel succes met Paco :).
Ik hoop er snel foto'tjes van te kunnen zien.

Ik heb zelf ook nogmaar sinds 2 weken een valkje die noemt Kuifje. Ga ook eens kijken bij mijn verhaaltje als je wil :) Daar kun je foto'tjes zien ook.

Groetjes Sally

Petro

Hallo,

ja ik weet dat wachten soms lang kan duren,maar ik vind het wel verstandig dat je het valkje eerst laat zitten totdat die zelfstandig is.En voor straks veel plezier met je valkje.

Anke

Hoi Emely,
Wat leuk dat je een valkje krijgt :)
Heel verstandig dat je wacht tot het beestje zelf kan eten.
Succes met het uitzoeken van een kooi voor Paco ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Emely

Jaaaaaa ik ben geslaagd voor een kooi, hij is enorm groot! Ik pas er met een beetje moeite zelf in! maja, ik ben zelf niet zo groot hahahaha...

Ik had gister nog zitten neusen op speurders en daar stond een Jock kooi te koop in Eindhoven. Dus ik geboden en vandaag had ik een reactie of ik mijn tel. nr kon geven. Dus ik een mail terug gestuurd en die man belde echt twee tellen later op,  hij moest toevallig vandaag naar brunssum dus kon hij hem direct brengen. En nu staat hier een groot hok zonder valkje...hahaha.
Hij ziet er spik splinter nieuw uit en hij heeft me maar 50,00euro gekost. Ik ben zoooo blij!  ;D

Vandaag nog even gebeld met de hobby kweker. Hij komt al wel af en toe uit het blok maar eet nog niet zelf standig dus ik wacht het nog een weekje af met veel geduld.... ::) :-\

Maar ik wil hem niet zelf voeden, ben te bang dat het niet goed gaat en nogmaals, ik heb er de tijd niet voor.

Lucky, mijn kanarietje die zit heel angst aanvallig te kijken naar het grote hok!

Heeft iemand trouwens ervaring met een valkje en een kanarie pietje? Niet dat ze bij elkaar komen maar ze zullen misschien wel eens samen uit hun hok gaan, kan dit kwaad?

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik Paco ga halen.
Owja, kan Paco 10 min. in een schoenendoos vervoerd worden? Ik zou anders niet weten hoe ik het beestje hier ga krijgen? Ik prik er uiteraard wel genoeg ventilatie gaatjes in!!!

Bedankt voor de reacties!
Groetjes, Emely

Sally

Hallo Emely,

Ik ben blij vo u da ge een kooi hebt gevonden. Trek er maar eens een fototje van. :) En vo maar 50 euro? das goeiekoop eh :). Wete mss hoe oud de kooi al was? En als ie er spliksplinternieuw uitziet is da ook goed he :).
Ik denk niet da da een probleem kan vormen ze als er natuurlijk maar genoeg gaatjes inzitten zodat hij niet kan stikken. :)
Ik heb Kuifje ook vervoert in een doosje met natuurlijk gaatjes erin :) En dit heeft ook geen problemen gegeven. Maar het was hier vlakbij ook ze. Nog geen 5 min rije :).
Ng ff geduld hebben eh... de week zal zo om zijn ze :). als ge uw bezigheden maar hebt anders kan het lang duren. Hehe

groetjes

Emely

Jaaaa, zaterdag ga ik Paco op halen...hij eet nu al aardig zelfstandig maar neem het zekere voor het onzekere en moet dus nog een paar daagjes geduld hebben....Ik verheug me er enorm op.
Heb van het weekend van die "zit touwen" gehaald en dat fleurt de kooi al aardig op.
Van de week nog wat speeltjes halen of in elkaar knutselen...De kooi staat op het voer en water na al helemaal klaar voor Paco!
;D

Liefs, Emely

ROCKS

Hoi Emely,

Leuk hoor, je eerste valkje!
Ik vind het wel goed dat je wacht tot ie helemaal zelfstandig kan eten. Maar zit ie dan nog in het blok, en komt ie er af en toe uit? Dan zal het nog wel eventjes duren denk ik, want daarna gaan ze pas een beetje over de grond struinen om wat zaadjes te pikken. Hoe oud is Paco nu dan?
Heb je al een foto van hem?
Wel spannend voor je(en voor Paco)
Zijn huisje is in ieder geval al klaar, en je hebt zo te horen een beste koop gedaan.

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Anke

Hoim Emely,
Wat fijn dat je Paco zaterdag kan gaan halen :)
Ik wens je veel plezier met hem!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

trienke

wat leuk dat je een valkparkietje gaat nemen.

Een kanarie en valkparkietje kan heel goed samen hoor ;)

Groetjes Trienke

Emely

20 juni 2007, 17:36:15 #10 Last Edit: 20 juni 2007, 17:38:38 by Emely
Citaat van: ROCKS op 18 juni 2007, 17:09:57
Hoi Emely,

Leuk hoor, je eerste valkje!
Ik vind het wel goed dat je wacht tot ie helemaal zelfstandig kan eten. Maar zit ie dan nog in het blok, en komt ie er af en toe uit? Dan zal het nog wel eventjes duren denk ik, want daarna gaan ze pas een beetje over de grond struinen om wat zaadjes te pikken. Hoe oud is Paco nu dan?
Heb je al een foto van hem?
Wel spannend voor je(en voor Paco)
Zijn huisje is in ieder geval al klaar, en je hebt zo te horen een beste koop gedaan.

Groetjes, Nellie


Hoi Nellie, ik heb nog geen foto van hem. Hij kwam een tijdje geleden al af en toe uit het blok, nu behoorlijk vaak en zit erg vaak midden in de voer  bak zaadjes te pikken...De kweker denkt dat het zaterdag helemaal goed gaat maar als ik het niet vertrouw laat ik hem nog daar. Bovendien ben ik zaterdag nacht niet thuis dus denk dat ik hem zondag op ga halen, anders is hij zijn eerste nacht meteen echt alleen, is ook zo zielig!!!
Het is zeker spannend, zo'n nieuw vriendje in huis maar heb er echt reuze veel zin in!!!
Hij heeft nu al een plekje in mijn hart!  ;D

Liefs, Emely

Ps. iedereen bedankt voor de leuke berichtjes terug!

Gompie

Wat leuk je eerste valkje!!! En echt heel goed van je dat je het geduld kan opbrengen :)
En zo'n mazzel met de kooi is natuurlijk helemaal geweldig!
Alvast heel veel plezier en succes met Paco en ik zal zo nu en dan eens ff hier komen kijken hoe het gaat, ben heel benieuwd :)
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Emely

Ze zeggen altijd dat geduld een schone zaak is....maar kan eerlijk gezegd niet wachten!!! Zit nu al twee weken tegen een leeg hok aan te staren....hahahahaha....

Ik heb inderdaad gigantische mazzel gehad met de vogelkooi....Hopen dat ik ook zo'n geluk met Paco heb....

Ik zal een verslagje uitbrengen zodra Paco hier een paar dagen is.....

Liefs, Emely in love with Paco

Anke

Vandaag is het zover, je mag Paco gaan halen :)
Heel veel plezier!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Emely

JAAAAAAAAAAAAA  ;D ;D ;D

Paco is hier net een paar minuten....hij vliegt nog angstaanvallig door het grote hok heen....

Ik zal hem maar even met rust laten....kan hij bij komen.....



En dit is mijn kleine prinsje....hahahaha...ten minste, ik weet nog niet zeker of het een mannetje is....maar al mijn huisdiertjes zijn mannetjes geweest en ik hoop Paco ook....anders word het Pacolien...hahahahaha....

Hij zit op het moment met pure toeval op zijn drinkbakje....daar zit hij denk ik even flink bij te komen want hij zit al even zo en zit heel stil.... :)