29 mei 2025, 04:22:48

valkje op zijn gemak?

Gestart door Kimm, 8 juni 2007, 17:03:36

« vorige - volgende »

Kimm

hallo,
ik heb een nieuw valkje. hij is nu ongeveer 11 weken oud en ik heb  hem nu 4 weken.
hij is nog niet tam. wel wil hij al steeds vaker uit zijn kooi en als ik het deurtje open doe dan gaat hij eruit en dan lekker vliegen. van mijn vinger wil hij nog niet veel weten, maar zou het nu wel de goede kant opgaan? kan het nog lang duren voordat hij tam is?
groetjes van kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Inge88

Dat valt niet te zeggen denk ik. Elk valkje is anders. Verder heeft het er ook veel mee te maken hoe je met je valkje omgaat en de hoeveelheid aandacht die je eraan geeft.

Kimm

hoi inge,
hij maakt ook geluidjes al en eet erg goed. hij stapt wel op mijn vinger als ik m in de kooi moet doen. wel na een paar keer draaien maar dan stapt hij er wel op.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karolientje

28 juni 2007, 14:12:01 #3 Last Edit: 29 juni 2007, 08:59:51 by Gerda
Hoi,

Het is nu al een tijdje geleden dat je dit onderwerp begonnen bent, maar ik dacht, ik stuur toch even een berichtje..

Is de vogel inmiddels al tammer?
Je moet wel blijven oefenen met opstappen in ieder geval. Het kost veel geduld, maar uiteindelijk zal dat beloond worden!

Wij proberen de vogel ook altijd te lokken met trosgierst dat je (langzaam) steeds dichter naar je hand toe trekt tot hij wel op je hand moet komen om erbij te kunnen.
Verder kun je wat voer op je hand leggen voordat je nieuw eten geeft en je hand in de kooi houden. In het begin zal hij er niets van moeten hebben en gooi je het weer weg. Later zal hij toch dichterbij komen en van je hand gaan eten. Zo went hij aan je handen.

Als hij eenmaal gewend is kun je oefenen met kroelen enzo, maar dit is wel een begin.

Groetjes,
Marianne

Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl