7 mei 2025, 22:38:51

wat voor mutatie?

Gestart door anjelika, 5 juni 2007, 20:48:22

« vorige - volgende »

anjelika

Hoi,

Ik zou graag weten wat voor mutatie dit valkje is. De een zegt een cinnamon witmasker en de ander heeft het over een fallow. Ze is helemaal lichtgrijs , heeft witte randen aan de vleugels en heeft geen wangvlek. Graag zou ik het zeker weten.

Inge88

Volgens mij een witmasker cinnamon. Je zegt dat ze geen wangvlek heeft, zie ik nu op de eerste foto niet een klein beetje wit bij haar wang?

anjelika

bedankt vor de snelle reactie.
Nee, ze is helemaal lichtgrijs. Op de eerste foto is het inderdaad moeilijk te zien omdat ze half in de schaduw en half in de zon zit. Deze pop wil helaas geen polonaise aan haar lijf van het mannetje dat zo zijn best doet om haar voor zich te winnen. Heeft ze er gewoon geen zin in of is het mannetje haar niet naar de zin? waarom wil ze niet paren? ze is al 2 en een half jaar oud.

moonwitch (diana)

Hoi anjelika

Waarschijnlijk heeft ze de juiste partner nog niet gevonden.
Ik had hier en koppel apart zitten maar pop zag man ook niet staan.
Heb de man toen de vrije keuze gegeven en toen had hij zo een ander popje.
Of jouw valkje is nog niet klaar om te paren of je heb niet de juiste man voor haar.
Hopelijk heb je nog ander mannen zitten waar ze missschien wel voor kan gaan.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

anjelika

Halo diana,

Ik heb er maar 2 koppels in zitten en dat andere mannetje heeft net met het andere popje een nestje. Misschien dat ik er in et najaar nog een koppeltje bij haal. Er is mij namelijk verteld dat ik er nu beter geen nieuwe koppel in kan doen i.v.m. het nestje.

anjelika

wim roskam

beste lezer , u zou het kunnen proberen met een witmasker man , mvg wim roskam .

anjelika

Hallo Wim,

Wanneer kan ik die er dan het beste bij in doen?

anjelika

Ludo

Hoi, de eerste vraag die gesteld moet worden is ofdat het valkje felrode ogen heeft of niet.
Als dat niet zo is dan is het een cinnamonwitmasker
indien wel is het een pale fallow witmasker

Je kan er het beste een man bijzetten als de jongen weg zijn.
Je hoeft niet te wachten tot het einde van het jaar.

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

anjelika

Halo Ludo,

Ze heeft geen rode ogen, een cinnamonwitmasker dus. Ik wil deze jongen niet weg doen. Het is mijn eerste nest. Of kan ik ze beter wel weg doen om inteelt te voorkomen? Wanneer kunnen de jongen dan weg uit de voliere?

anjelika

Rianne

Valkjes zien geen verschil tussen broer of zus of vader of moeder en een niet verwant valkje. Je kunt best wat uit het nest houden maar beperk dit dan tot 1 of 2 en niet allemaal. :)

Ludo

Hoe groot is je voliere ? Pas op dat je er niet teveel bij elkaar krijgt. Dat kan heel nadelig zijn voor de kweekresultaten.

Je kan best enkele jongen ruilen voor ander bloed, ze kijken er inderdaad niet naar of het broer of zus is en kweken er lustig op los. Dat kan niet meteen kwaad bij vogels als het goede flinke valken zijn, maar is nu ook weer niet aan te raden en je moet het ook niet te veel generaties doen.

Ludo

Voorzitter

anjelika

Mijn buitenvoliere is 3,5 meter lang en 1,5 meter breed. De binnenvoliere is iets kleiner. Ik heb er nu 2 koppels in dus er kan nog wel wat bij hebben ze mij verteld. Misschien kan ik ze beter ruilen voor een ander koppel. Ik heb gelukkig nog even de tijd. Hoe oud moeten de valkjes zijn voor ze uit de voliere weg kunnen?

anjelika

Ludo

Meestal eten ze alleen als ze 14 dagen uitvliegen, het is best om ze dan even in een kooi te zetten en in de gaten te houden of dat ook zo is en ze desnoods een tijdje terug te zetten mochten ze toch nog niet alleen eten. Trosgierst is een goed middel om ze te leren alleen eten, alleen niet overdrijven of ze eten alleen maar dat !

Ludo
Voorzitter