Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Sally

Leuke foto's zeg! Wat is Kuifje een scheetje. Kijk je wel uit met die koperen leidingen? Zulke leidingen worden gebruikt voor water en soms ook warm water...

mara

Sally

Hallo Mara,

Dankjewel!
Ik kijk wel uit hoor met die leidingen. Kuifje zit trouwens normaal hier nooit. alleen als ik niet alleen thuis ben en het niet anders kan. Of als ik gewoon heel het huis voor me heb en niet al de honden thuis zijn.

Ik Doe trouwens nogaltijd hier doeken voor de ramen. :S Ik weet niet hoe het komt maar ik durf ze niet te verweideren. Bang dat Kuifje ertegenaan knalt! Toch zouden die doeken hier weg moeten...
Maar ik wil gewoon dat kuifje haar niet pijn doet!.
Wat nu?

groetjes

Mara

Hoi Sally

Ik heb voor de ramen vitrage hangen, daardoor vliegen ze ook niet tegen het raam aan.

Mara

Sally

Hallo mara,

Dat is een goed idee. Ofwel moeten ze hier gewoon maar glasgordijnen hangen.

Nu heb ik hier een advertentie over een valkparkietje. En ik heb erop gereageert. Heb gevragen hoe oud het beestje is en of het een popje of een mannetje is.
Ie is ongeveer 1 jaar oud en ze weten niet wat het is...

http://www.kapaza.be/detail/5989569/

Willen jullie hier eens op kijken en kunnen jullie miss zeggen wat het is?
En/of het een goed idee zou zijn dat ik hem pak of niet?
Ik denk misschien dat als ik een valkje neem dat ik toch een jong pak... Ik zou graag een mannetje willen ook...

groetjes

Mara

Hoi Sally

Hij/ zij ziet er goed uit. Lijkt op een lacewing maar durf het niet zeker te zeggen. Als je dat valkje wilt aanschaffen, moet je wel een quarantaine tijd in de gaten houden. En trouwens, vitrage noemde ik ook een keer glasgordijnen en toen keek men mij heel vreemd aan. Ik zeg dat namelijk ook in het dialect, glasgordijnen.

Mara

Sally

Hallo mara,

Ik weet het nog niet zeker dat ik hem/haar ga nemen of niet aangezien hij al een jaar oud is... Ik heb nog geen bevestiging gegeven ook niet dus kan er nog wel over nadenken.
Het is natuurlijk de bedoeling dat ie bij Kuifje in de kooi komt.
Hoelang moet een nieuwe valk in quarantaine? Ik heb hier nog wel een kooi waar ons kuifje in het begin in zat dus dat is geen probleem.

Hehe, hier noemen we vitrage allemaal glasgordijnen. Het woord vitrage wordt hier bijna niet gebruikt :).
Ik kijk je zeker niet raar aan :). Ik zeg het zelf. Hehe

groetjes

Sally

Oh ja ik was nog vergeten te zeggen dat die valk van de advertentie dus niet kan vliegen... Ze hebben hem/haar pas geknipt...

Ik denk toch maar dat ik wat verder ga rond zien  (maar natuurlijk eerst nogeens zagen hier thuis... Want ze vinden het nog steeds geen goed idee)

Mara

Hoi Sally

Quarantaine is meestal 6 tot 8 weken. Ik durf zo ook niet te zeggen of het een jonge of oude valk is. Gewoon even doorblijven zoeken.

mara

Sally

Hallo mara,

Bij die van waar ik Kuifje was gaan halen wist ik het natuurlijk ook niet zeker. Want die handelaar had kuifje en nog vele meer valkjes bij een kweker vandaan.
Hij had gezegt dat kuifje 6 weken was toen ik hem kwam halen. Maarja misschien was ie al wat ouder... Ik weet het ook niet. Ik ga er maar vanuit dat ie niet liegt eh.
maar hiervan haal ik dus geen valkje meer.
Ik wil het deze keer zeker weten hoe oud ie is en van welke dag dat ie is enzo...
zodat ik zijn verjaardag kan vieren eh :).

Mara

Hoi Sally

Dan zul je bij een hobbykweker moeten gaan kijken. Die voeren meestal een goede administratie van hun vogeltjes. En als geringd zijn dan weet je tenminste wel het jaar. Dat is ook al heel wat....

mara

Sally

Hallo mara,

Nu nog een goede hobbykweker vinden :).
Kuifje heeft een zwart ringentje rond haar pootje.

Mara

Hoi Sally

Volgens mij is Kuifje dan van dit jaar. Een jonkie wat ik vorig jaar als opvang heb gekregen heeft een rode ring om. Maar ik weet het niet zeker. Ben niet zo thuis in de ringen.

Mara

Sally

Hallo mara,

Ik ken daar ook niets van, maar toen helemaal in het begin dat ik op het forum kwam hebben ze me gezegt dat een zwart ringentje van dit jaar is. Dus kuifje was zeker geen oud valkje :).

groetjes

Sanna

Ja hoor, zwart ringetje is van dit jaar. Beau heeft ook een zwart ringetje ;).

Groetjes, Sanna

Sally

Hallo sanna,

Dankjewel voor me dubbel gerust te stellen :).

Nu ben ik  100% zeker dat kuifje nog een jonkie was toen ik hem ging halen.
Als ik nu nog eens wist van welke datum ze precies is :D.
Dit is teveel gevraagt denk? :P.
Hihi

groetjes