Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Sharon en Danielle,
Dank jullie wel voor je lieve reacties!
Het Ging wel goed allemaal ja maar nu weet ik weer niet wat ik moet doen...

Het zit namelijk zo, toen eergisteren Pietje nog bij Kuifje en Kenji in de kooi zat zaten ze met 3 op de bovenste stok van de kooi toen opeens Kenji en Kuifje weer lekker gingen wipwappen... En Pietje kwam een beetje te dicht in de buurt... Toen heb ik Pietje maar weer lekker in zijn eigen kooi gedaan, sindsdien heb ik hem er ook niet meer bij gezet in de grote kooi.
Kenji en Kuifje wipwappen elke dag wel een keer of meer..

En nu denk ik zelfs dat Kuifje in het eitjes leggen stadium gaat komen :s.
Ze zit altijd in hetzelfste hoekje kippetjes achtig, ze is met alles aan het smijten wat in de weg ligt, en maakt ook hele rare geluidjes.
Kenji huppelt dan ook rond kuifje en gaat er soms bij liggen en dan gaan ze kroelen..
En als ik dichtbij de kooi kom gaat Kuifje zelfs heel agresief naar mij doen :s.
IK ben er zelfs bang van op het moment..
Wat moet ik doen nu???
Ik weet niet zeker dat ze een eitje gaat leggen maar ze zit gewoon constant op de bodem van de kooi en gaat telkens weer naar het zelfste hoekje om daar kippetje te gaan zitten...

Groetjes Sally

Sharon

Hoi Sally,
als ik jou zo hoor ziet het er idd naar uit dat Kuifje en Kenji een nestje willen maken en willen gaan broeden. Ik denk dat ze nu broeds zijn, en een nestplekje aan het zoeken zijn voor de eitjes. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker, omdat ik dit nog niet heb meegemaakt. Als ze idd een nestje willen leggen, is het waarschijnlijk idd beter om Pietje uit hun buurt te houden.
Ook zoals je beschrijft dat Kuifje gemeen tegen me doet, lijkt het mij dat ze haar 'nest' wilt beschermen.

Ik kan je helaas verder geen raad geven wat je nu moet doen...
Misschien dat je een topic bij kweken kunt openen.

Groetjes
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sally

Hallo sharon,

Ik weet het ook niet zeker. Nu doet Kuifje weer "normaal" en zit ze gewoon bovenop een stokje te slapen, en is ze niet meer ZO agresief tegen me...
Ik zal het nogwel aanzien, maar ik hou in ieder geval Pietje uit hun buurt.

groetjes Sally

♥Debby♥

oh wat spannend Sally..  ga je dan nu ook een blok ophangen?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sally

Hallo Debby,

Ik heb geen blok of niks.. ik ben helemaal niet voorbereidt of niks.
Ze doen nu weer normaal, ze zijn gewoon aan het slapen op stok. Misschien is ze gewoon heel broeds? Ik weet het ook niet...
Ik heb ook geen nepeitjes ofzo, voor als ze toch eitjes ga leggen.
Het kan bijna niet dat als ze eitjes legt die bevrucht zijn, want Kenji is nogmaar pas 7 maand oud...

groetjes Sally

♥Debby♥

Oei, das nog wel jong ja.. maar ja, hoe hou je dat nou tegen??

Succes in ieder geval!

Sally

hallo,
Kuifje doet weer helemaal normaal. Ze zit niet meer op de grond rond te scharrelen, kruipt niet meer in dat hoekje en zit gewoon op stok te slapen.
Ze zijn er zelfs ternet weer gewoon uitgeweest, en ze was helemaal niet meer agresief tegen me.
Ik vind dit we raar allemaal, want terstraks was het echt precies of ze een eitje ging leggen,...

Groetjes Sally

Anja

Hoi Sally,

Kenji en Kuifje zijn idd plekjes aan het zoeken om eitjes te gaan leggen.

Het lijkt me toch verstandig om nepeitjes te gaan halen hoor. Tenminste als je geen nestje wilt.

Omdat Kenji 7 mnd is is dat geen garantie dat de eitjes niet bevrucht zullen zijn.

Het aggresieve gedrag is idd om te beschermen. Vandaar Kenji ook zo heeft gehapt naar Pietje toe.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Anja,
Heb je mijn nieuwe berichtje gelezen?
Ik heb namelijk net voor je je berichtje plaatste verteld dat ze nu weer normaal doen...

Groetjes Sally

Anja

Hoi sally,

Dat heb ik gelezen. Maar het kan dus zo zijn dat ze straks of mss morgen weer dit broed gedrag gaan vertonen. Mss duurt het wat langer maar ik zou toch gaan kijken voor nepeitjes hoor.

Je kan ze maar in huis hebben.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Anja,
Ik denk dat het gewoon vals allarm was, ik heb Kuifje en Kenji vandaag dan niet kunnen observeren omdat ik van smorgends vroeg weg was en was pas tegen 18.30 terug thuis. Maar toen ik thuis kwam zaten ze gewoon normaal op stok, en niet op de bodem van de kooi ofzo...

Hallo Iedereen,
Ik denk dat ik onderant is een beslissing ga nemen... :s

Groetjes Sally

Sally

Hallo iedereen,

Ik wou even jullie mening.
Welk is de mooiste handtekening? en wat gaat mijn volgende handtekening worden dan...

deze:

Of die dat er nu staat...

Groetjes Sally

Sharon

Hoi Sally,
je gaat een beslissing nemen lees ik? Welke beslissing is dat dan? Ik ben wel heel erg benieuwd nu hoor.

Ik vind de handtekening die je nu hebt het mooist.

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Dierenfreackske

Hihi ...lijkt me spannend daat met je koppeltje he !! Grtjs Ann

♥Debby♥

euh.. mag ik even zeuren...

Ik vind je bestaande handtekening het mooist maar in die andere vind ik de foto van Kenji heel gaaf..  :-X lastig portret ben ik he.. hahahahaha

Als ik dan Kuifje en Pietje zo zie kroelen op de foto.. moeilijk hoor.. ik denk dat Pietje ook gewoon heel graag een lief vriendinnetje wil..

ik zou dat zelf denk ik gaan proberen.. maar welke beslissing ga je nemen? over ja of nee een popje erbij? of toch pietje weg?