7 mei 2025, 12:18:28

VRAAGJE

Gestart door Theo_Hoorn, 6 juni 2007, 10:28:00

« vorige - volgende »

Theo_Hoorn

;D

Ik heb nu een koppeltje of juist niet?

ik weet dat een mannentje en een popje zijn?
en ik heb nu 3 a 4 weken een 6hoekigbroedkastje erin met een groter gemaakt gat. ,

maar ik zie niets gebeuren t enige wat anders is , is dat t mannentje op t broedkastje gaat zitten en gaat fluiten wat hij anders nooit deed samen met een popje in de kooi , alleen als hij in een andere koio zat begon hij te fluiten enz.. , NU is dus eindelijk begonnen met weer wat te fluiten

maar van paren of t broedblokje inspecteren zie ik helemaal niets? terwijl t popje wel de 1ste dag dat ze uhm zag , toen ik uhm net gekocht had , in een ander OUD broedkastje ging en piepjes gaf alleen nu GEBEURD er helemaal niets
heeft iemand misschien een ideej??

Ivy

Hoi Theo.
Je kan ze moeilijk dwingen ;). Je zal moeten afwachten of het mannetje erin slaagt om popje te versieren.
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Theo_Hoorn

;D

Bedankt voor de reactie :p maar dat snap ik..
T popje bood zig gelijk de 1ste dag aan?

maar nu komt er dus helemaaaaaal niets meer van

kan t ook zijn dat ze nooit wat gaan doen

Ze staan bij mij in de woonkamer.. en zijn 5 a 6 dagen per week een hele ochtend + middag alleen , savonds ben ik pas weer thuis

dus de rust om elkaar beter te leren kennen en alleen elkaar te hebben , is dus zeker

maar ik snap er niets van , dat er helemaaal niets gebeurd terwijl er de 1ste dag vanuit t popje een hoop spas te zien was.. , zoals ik zei ze ging gelijk in t AUWE broedblokje

maar nu pikt ze de man alleen , en soms geeft ze hem even ene kroeltje , Naja as hij zn koppie geeft dan pluist ze uhm even

als ik t popje meeneem naar de keuken bijv , dan raakt hij in paniek en roept ie net zolang om haar tot ie haar weer ziet.. , ze geeft geen geluid terug van JA maak je niet druk ik ben hier , bij t baasje

ziet ze mij niet als haar partner?

Ivy

Hoi Theo.
Niemand kan voorspellen hoe het gaat lopen. Maar als je er overdag nooit ben, hoe weet je dat er niks gebeurt? ;)
Hangt de oude blok ook nog ergens? Kan het niet zijn dat de pop daar voorkeur voor heeft?

Ik denk dat ze nog tijd nodig hebben om aan elkaar te wennen en koppeltje vormen. Als ik mijn pop ergens meeneemt, dan zit haar man gelijk op mijn hoofd en laat haar niet uit het oog. Maar jouw man is nog niet zo tam toch?

Geduld geduld...

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Theo_Hoorn

ja dat klopt t gaat echt in fases de ene paar dagen kan ik hem zo erachter aan pakke als ik t popje gepakt heb en de andere keren vladdert ie rond als een gek , t is best lastig met hem

maar ik weet zeker dat er niets gebeurd.. ik ben niet helemaal GEK :P hehe beetje maar

dan moet ze tog al een x in t blok gegaan zijn en een eitje moet dan nu allang al te zien zijn , en als ik thuis ben ? dan doen ze opeens raar tegen elkaar:P zo van jij mag t niet weten kan ik me niet voorstellen

wel vliegt t mannentje naar me toe op me schouder dat doet t popje weer niet

na ik wacht t wel af:p , of naja ik kan eigenlijk niet wachtte.. ,

maar ik denk dat ze nog niets gedaan hebben..

Rianne

Dat het popje zich meteen aanbood, zegt helemaal niks. Dat deed mijn pop ook toen ze uit de quarantaine vandaan bij mijn albino in de kooi ging. Ik heb het 1 keer gezien en daarna nooit meer.

Theo_Hoorn

:o

STOMME VOGELS:P

hahahahahah neehoor grapje

weetje wat t is kennisen van die hebben al vollop jongen en ook met vogels die ze net hebben gekocht , ja wel als koppel en dan mijn vogeltjes die doen niets:p

:censuur hahaa

Rianne

De belangrijkste dingen die je nodig hebt zijn rust en geduld. Laat het koppel lekker met z'n 2en in die kooi zitten en haal ze er op een vaste tijd op de dag een uurtje uit.

Theo_Hoorn

doe ik al , altijd als me zoontje in zn bedje ligt na 7 uur ,

ik weet dat je de vogels niet kan dwingen.. maar hoevel tijd kost t ongeveer voordat ze denken van hey.. SEXE we willen jongen?

Rianne

Daar zijn geen vaste richtlijnen voor. :)

Theo_Hoorn

:o OnGeVeeR?

ik weet t dat ik ongeduldig ben

maar zeg nou is eerlijk komt t ook voor dat de vogels vast geen jongen gaan groot brengen?

want wat me opvalt is dat mn popje ook geen eitjes laat vallen of legt in t broedblok

Rianne

Er zal toch eerst gepaard moeten worden, en dan kan het nog 2 weken duren voor het eerste eitje er ligt. Maar dat kan ook eerder.
Probeer eens een weekje de valkjes absolute rust te geven. Dus ook geen kleine kinderen die aan de kooi zitten. Ook niet eruit halen en weer moeten vangen. Dat veroorzaakt onrust, en dan kan het nog wel weken duren. Misschien een andere ruimte, waar je normaal heel weinig komt?

Theo_Hoorn

klein huis en tsjah hoef er niet achter aan te vligen

alleen t mannetje is soms paniekerig en dan laat ik uhm gewoon andere x kan ik uhm weer zo pakke