9 mei 2025, 16:04:05

Help!!! probleem:S

Gestart door Lucky Charlie, 6 juni 2007, 18:47:43

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

6 juni 2007, 18:47:43 Last Edit: 6 juni 2007, 19:06:39 by Lucky Charlie
Heyhey Allemaal!!

Ik heb een beetje een heel klein, nou eigenlijk best wel een groot, een probleem  :-\

Ik blijk 1 popje, Bonnie, en 3 mannetjes te hebben Undecided
Miss niet zo'n probleem opzich, maar nu dacht ik dat elmo en bonnie een koppeltje waren omdat ze een poos geleden met elkaar wilden wipwappen. Nu wist ik nog niet zeker of lora een mannatje of een popje was, dus ik dacht dan kan die mooi met flupke gaan, maar lora is ook een mannetje.
Goed, het probleem:
Ik weet dat bonnie met elmo gepaart heeft, dat zag mijn zus. Maar... Vrijdag zat ze met flupke te paren en elmo zat ondertussen flupke te bevechten. nu zat ze zondag met lora in het broedblok, en ik wist dat ze een ei ging leggen omdat ze zo'n bult onder haar buik had. die is maandag gekomen, en toen zat ze weer met flupke in het broedblok. Vandaag telkens met lora, die overigens een andere naam nodig heeft, en flupke telkens voor t blok. Oook elmo gaat er wel eens in :-\ Ik weet nu dus echt niet met welk mannetje ze gaat. Ze heeft 1 ei maar de 2e komt er ook al aan, want ze heeft alweer zo'n dikke bult  :o
Moet ik er nou maar 2 popjes bijkopen, wat qua geld niet zo goed uitkomt....
Of... ja ik weet t niet hoor  :-\
Ik wil haar ook gewoon laten broeden, want eitjhes weghalen lijkt me niet zo geweldig, miss gaat t zo ook goed maar ik weet t niet!!

HELP!!!!!

pLEASE?  :-\

Groetjes, lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Valerie

Hoi,

Je bent niet de enige hoor, met een trio-koppel. Ik heb dat al vaker gelezen dat een pop met 2 mannetjes gaat. Zolang er geen echte ruszies (gevechten) ontstaan, denk ik niet dat het zo'n groot probleem is. Enkel weet je nu niet helemaal wat voor jongen je krijgt.
Als het je niet zint, dat ze eitjes van 2 mannetjes heeft, zou je de eitjes door nepeitjes kunnen vervangen.
Volgens mij is het voor je valkjes niet bedreigend, hoor. ;)

Succes!

ziralioness

Hier hadden we ook dat probleem; Kiko & Chiko waren een koppel, maar Breezer sprong erop. Chiko probeerde daarop Breezer eraf te jagen, met succes.

Ik heb toen direct ingegrepen en Breezer apart gezet; Kiko & Chiko waren al eerder een koppel en dat wilde ik zo houden!

Nu hebben ze saampjes gewoon een nest en heeft Breezer zich op één van mijn andere poppen gestort. Probleem opgelost. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

trienke

Ik heb heir ook 2x triotjes ;) en dat gaat goed gelukkig

Groetjes Trienke

Lucky Charlie

Ja, maar ik heb een quatro :-\
En ze gaat t meest met lora geloof ik, want die zit het meest in t broedblok. Flupke zit er telkens voor, en elmo heeft alleen met d'r gepaart en zit in het blok als iedereen er uit is...
Ik ben zowiezo opzoek naar 2 popjes, maar kan er niet een vinden die niet meteen aan de andere kant van t land is.
Er staan echt bijna geen broedrijpe popjes te koop.

Bedankt voor jullie rescties;)

groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora