12 mei 2025, 00:03:09

Wel of niet overleggen??

Gestart door ziralioness, 5 juni 2007, 17:12:37

« vorige - volgende »

ziralioness

Ik wilde even vertellen dat het overleggen tot nu toe succesvol is.  :D De vijf pluiskonten worden goed verzorgd en gevoed. Ook zien de jongen van Nina & Wuppie er nu beter uit dan ooit tevoren... volgens mij zijn Nina & Wup echte plukkers.

Kiko & Chiko hebben nog steeds 2 eigen eieren liggen, die nog niet uitgekomen zijn... enerzijds hoop ik haast dat ze onbevrucht blijken, vijf is wel genoeg... anderzijds vind ik het vreselijk spannend en ben ik razendbenieuwd wat voor jonkies er uit zouden kruipen.

We wachten af.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

trienke

Hoi Diana

Wat fijn dat chiko en kiko zo hun best doen ;D Goedzo chiko, mannetje van me ;).

Groetjes Trienke

ziralioness

Ja Trienke, je hebt een mooie kerel gekweekt. Hij is enorm toegewijd aan zijn vrouwtje en zijn jongen.  :D

Ik had nooit durven dromen dat het ZO goed zou gaan tussen hen in zó'n korte tijd! :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!

trienke

ziralioness

Zo ziet het vijftal er nu uit! (Voor de mensen die een kopje missen; het kuiken links heeft zijn nestgenoot over hem heen hangen, met het kopje omlaag, vandaar... ;) )

Helaas vind ik dat de jongste en het pluiskuiken met het kopje omlaag niet zo denderend gevoerd worden... ik houd het in de gaten... als die morgen nog zo is, krijgen ze een maaltijdje handopfok erbij.

Kiko & Chiko hadden trouwens ook nog een witmaskerjong erbij gekregen, helaas is dit kuiken overleden. Ik miste een eitje, en ging dus zoeken in het blok... ik vond het kuiken dood onder de houtsnippers.

trienke

Hoe oud zijn de jongen nu?

verder zien ze er goed uit. MIjn mannetje doet goed zijn best ;). Jammer nog van dat witmasker jong. Maar zoiets kun je niet voorkomen.

Groetjes Trienke

ziralioness

De jongen zijn morgen alweer 2 weken oud!!   :) De echte 'kritieke fase' zijn ze dus door..

De mormeltjes zaten vandaag allemaal lekker met volle kropjes, dus gelukkig geen noodzaak tot bijvoeren. :D
Nog heel even, dan worden het ''stekelvarkentjes''... dan komen de veerpennetjes het dons vervangen. Spannend! ;)

Ik ben razendtrots op de ouders. Afhankelijk van de kleurslagen van de jongen houd ik misschien één zelf aan. :)
De rest mag dan weer naar nieuwe baasjes! ;)