verkeerd gevoert en nu met de rest van de jongen?

Gestart door leoni, 3 juni 2007, 17:42:57

« vorige - volgende »

leoni

Hallo,
Ik heb een probleem
ik heb 1 koppel (tam) die elke keer (vorige jaar en dit jaar) of hun jongen dood maakte of niet broeden of niet voerden of zo.
nu eindelijk hebben ze jongen die ze goed voerden.
maar nu heb ik een week gelede 2 jongen gehad die dood gingen omdat ze verkeerd hadden gevoerd en het eten zat denk ik in de luchtpijp en ze ademde heel raar ik heb toen alles er uit gekregen maar elke keer weer als ze voerden deden ze het weer verkeert. (waren jonge van 2 dagen).
nu ging het goed maar nu heb ik het weer 1 jong van een week die het ook weer heeft en die is nu ook overleden er aan. heb alles gedaan eerst alles eruit gemasseerd  water met druivensuiker en beetje pap daarna maar het heeft allemaal niet geholpen.
Wat moet ik nu doen? Er zijn nu al 3 jongen dood gegaan bij dat koppel.

Ik heb nog wel andere koppels met jongen:
koppel 1
koppel 2 had 7 eitjes en die zijn nu dus allemaal uitgekomen dus die hebben al 7 jongen met een leeftijd van 1 tot 4 dagen
koppel 3 heeft 2 jongen 2 jongen zijn 4 weken en 1 jong is 3.5 week.

ik dacht nu zelf dat ik die jongen van koppel 3 naar binnen ga halen en die jongen van koppel 1 bij koppel 3 leggen en 1 of 2 jongen van koppel 2 ook naar koppel 3 leggen zodat ik dan nog 2 nesten heb met jongen en het een beetje verdeelt is.

leoni

Ivy

Hoi Leoni.
Ik weet het niet echt, maar als ze de jongen in de luchtpijp zouden voeren, zouden die niet gelijk stikken? Om bij zo'n jonge vogel het eten eruitmaseren dat lijkt me erg gevaarlijk...

Als je denkt dat de ouderkoppel niet in staat is om hun jongen groot te brengen, kan je ze misschien beter niet laten broeden of ze neppers geven.

Zijn er nog eitjes die je wil overleggen? Als je alleen nog die twee koppels hebt, dan zou ik proberen ergens anders een pleeggezin te zoeken, want koppel 2 heeft al zo veel jongen en koppel 3 heeft al te grote jongen... ik vraag me dan af of ze van die hele kleine jonkies zouden willen voeren als je ze daar zou leggen.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

leoni

heei,

nee ik heb intotaal 7 koppels maar de rest broed nu niet omdat er nog 2 jongen in me voliere zitten een 1 die nog een koppel moet vormen.
ik heb nu geen eitjes meer.

groetjes leoni

•=Bonnie=•

Je kan niets doen nu, jongen bij het koppel waar er al 7 liggen leggen lijkt me niet slim, dat zijn er al veel.

De jongen van het andere koppel zijn te oud, de ouders zullen de kleine niet accepteren

Ouders voeren hun jong niet in de luchtpijp, het jong hoort de luchtpijp te sluiten tijdens het voeren. Je kan de luchtpijp vol spuiten met pap als je een spuit IN de snavel steekt en te snel spuit, met ouderdieren gebeurd dit niet.

Het lijkt me dus dat er een reden is waarom deze jongen zo reutelen, misschien zijn ze niet goed ontwikkeld, misschien hebben ze een schimmel.

leoni

heei,

nee het zit echt in de luchtpijp daar zie je echt het eten zitten als hij voor je zit aan de linkerkant daar zit het eten dan en elke proberen ze opnieuw te voeren maar dan stikt hij half en dan stoppen ze met voeren en na een tijd ging hij dood dus bij de volgende 2 jongen heb ik het eruitgehaalt en elke keer ging het weer zo. ik weet echt niet wat het is. met de rest van de jongen die nu nog in het nest liggen gaat het goed maar die zijn ook al groter want elke keer met een leeftijd van 1 tot voordat de oogjes open gaan gebeurt het want zodra ze  de leefstijd hebben en de oogjes al open hebben dan gebeurt het niet meer :-\ het is heel raar. ik denk toch dat ze te snel gevoert hebben ofzo?

groetjes leoni