17 juli 2025, 12:36:41

Ira, mijn kooikerhondje FOTO

Gestart door ManjaV, 2 juni 2007, 08:23:57

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Carcoline,

Nog bedankt voor de toffe foto's! :D :D :D
Probeer morgen weer wat te schrijven hier.
Weer niet aan toegekomen vandaag.  ::)

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

imv

Hoi Manja,
Hoe is het met Ira?
groetjes,
Irene

ManjaV

Hoi Irene,

Nu zie ik pas je berichtje!
Met Ira gaat het goed, hij was een beetje ziek de afgelopen twee dagen. Dat heb je gehoord van Carcoline, denk ik.
Gelukkig gaat het weer goed met hem.
Verder luistert hij goed, het is echt een lieverdje. Nu nog helemaal zindelijk worden. ;D

Groetjes,
Manja

*Yvon

Hoi hoi

Maar ik heb niks gehoord.  :-\
Ira ziekies geweest?
Wat had hij dan en hoe kwam dat ??

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

imv

Hoi Manja,
Ira is toch niet aan de schijterij, he?!
Enneh.. dat zindelijk worden.. schrijf dat voorlopig nog maar even op je buik.  :-X
Groetjes,
IRene  :D

ManjaV

Hoi Yvon en Irene,

Heb ik nog niet opgeschreven wat Ira had.
Afgelopen vrijdagavond hoorde ik hem hoesten. Ik vreeste gelijk kennelhoest. Zaterdagochtend hoestte hij ook een paar keer.  ::) ::) Ik naar de DA en bleek dus dat hij idd kennelhoest had (zij het in lichte vorm).
Hij krijgt nu pijnstillers (voor zijn keel) en een AB-kuur tot woensdag om eventuele secundair optredende bacteriële infecties te bestrijden.
Maar sinds zaterdagavond heb ik hem niet meer horen hoesten, dus volgens mij valt het heel erg mee.
Ira was al tegen kennelhoest ingeent (via de neus) tegen de bordotellavariant, de cocktail waarin wat zit tegen een andere vorm van kennelhoest heeft hij nog niet gehad.
Maar ook al had hij die wel gehad: er zijn nog diverse soorten kennelhoest waartegen niet geent kan worden dus ze kunnen het altijd oplopen. En zeker puppy's zijn vatbaar. (Je kan het vergelijken met griep bij mensen).
Hij heeft het schijnbaar op de cursus opgelopen, een andere hond (hoorde ik zaterdag van de coach) had het ook, eerder dan Ira.
Tja, tis ffies balen maar ze knappen toch snel op, zeker als je er snel bij bent.

Irene, even opletten bij Max, heb Carcoline ook al gewaarschuwd. De honden hebben wel contact met elkaar gehad. Sorry  :-[ maar ik wist het pas zaterdag, het virus heeft namelijk een incubatietijd van zeven tot tien dagen.
Heeft Max de neusenting ook gehad?

Groetjes,
Manja

imv

Hoi hoi,
Neusenting??? Nóóóit van gehoord!
Max heeft gewoon een prik gehad tegen kennelhoest. Deze heeft hij een maand voor de cursus gehad.
Hij heeft nergens last van, hoor!  ;)

Beterschap met Ira.
Groetjes,
Irene

ManjaV

Hi Irene,

Fijn dat het met Max goed gaat! :D

Een neusenting is wel degelijk bekend, vooral omdat die beter beschermd tegen (een variant van) keelhoest dan de gewone injectie. ;) Dit komt omdat de infectie via keel/neus binnendringt en de neusenting beschermt daarom meer omdat die daar binnenkomt.

Groetjes,
Manja

imv

Aha!
Nou, in dit geval is de "gewone" prik toch effectiever geweest  ::) :-[

ManjaV

;D ;D

Irene, Ira is niet besmet geraakt met het Bordotellavirus (waarvoor dus die neusenting of de injectie bestaat), maar met een andere variant van kennelhoest.
In de cocktail, die ze met twaalf weken krijgen, zit ook spul tegen een vorm van kennelhoest, weer een andere variant dus, en daar zal Ira wel besmet mee zijn geraakt omdat hij de cocktail nog niet heeft gehad. ;)
Overigens zijn er nog andere varianten van kennelhoest waartegen niet ingeent kan worden.

Groetjes,
Manja

Caroline

Van de neusenting is bekend dat hij iets sneller werkt dan de gewone enting, vooral belangrijk als je hond onverwacht op vakantie gaat naar een pension of onverwacht eerder start bij een puppycurcus bijv.

Inderdaad kunnen ze toch nog een kennelhoest krijgen maar beide entingen sluiten de meest ernstige varianten wel uit.  ;)

De neusvariant is wel vervelender voor de hond, die het vaak niet als prettig ervaart, terwijl ze de andere vaak amper niet voelen.  ;)

Hopelijk is Ira snel weer opgeknapt.  :D

Mijn eerste hond een Golden retriever reu, Rocky, heeft in zijn eerste levensjaar een ernstige vorm van kennelhoest gehad, hij heeft daarna de rest van zijn leven, 13 1/2 is hij geworden, gevoelig geweest in zijn keel, als hij trok aan de riem moest hij altijd overdreven hoesten, ook na blaffen moest hij hoesten, en blaffen op zich  ;D ;D het klonk voor geen meter, het was net Gerard Joling en dat voor een  grote stoere reu.  :o Na onderzoek bleek dit allemaal te komen door lidtekenweefsel op zowel zijn amandelen als stembanden door de kennelhoest.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Precies, dat van de neusenting heb ik dus ook gehoord, en ook dat het beter werkt omdat het direct in het neus/keelgebied terecht komt...
Ira vond het idd niet zo prettig maar wsl heeft die enting er wel voor gezorgd dat hij maar in hele lichte mate kennelhoest had.

Wat balen zeg dat Rocky er maar last van bleef houden...soms kan het dus chronisch worden. Ik merk wel dat Ira bij het trekken aan de riem ook zo een geluid maakt, maar dat deed hij al. Gelukkig trekt hij haast niet, dus komt het niet veel voor.
Heeft de DA het littekenweefsel nog weggehaald toen bij Rocky?

Groetjes,
Manja

Caroline

Nee, helaas was er bij Rocky niks aan te doen en heeft hij en
wij  ;) ermee moeten leren leven.

Dat de kennelhoestenting via neus ook beter werkt heb ik nooit gehoord, mij is altijd verteld dat ie wel sneller werkt maar beide even betrouwbaar zijn.

Super dat het al beter gaat met Ira, hopelijk gaat het  hoesten op den duur beter, anders misschien een gordeltje zodat hij geen riempje om zijn nekje hoeft.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Hoe is het met mijn grote, kleine vriend hier ???
Wanneer gaan we weer eens samen spelen?

Poot:
Klik op het plaatje voor onze site!