17 mei 2025, 00:20:32

help !!! wie weet raad

Gestart door Gerdy, 1 juni 2007, 11:40:38

« vorige - volgende »

Gerdy

Gister miste ik een van mijn valkjes..hij bleek dus achter een kast te zitten redelijk klem..hij was helemaal van slag en hij kwamook direct op mijn vinger zitten..ik heb hem in de kooi gezet en hij was erg wafwezig..hij ging nog wel eten.. vanmdaag ging hij wel naar de etensbak maar ad niet echt af en toe zit hij wat bol op de bodem..ik maak me heel erg veel zorgen het is een mannetje van een koppeltje wat heel regelmatig aan het paren was..en het blok hangt al klaar..wat kan ik nu het beste doen..hem appart zetten of gewoon bij de andere valkjes laten..ik maak me echt heel veel zorgen..wie o wie heeft een tip..ik kan hier niet naar een dieren arts omdat ze in de omgeving geen dierenarts hebben die verstand heeft van vogels..ik ben echt wanhopig..

gr gerdy

Rianne

Hoi Gerdy,

je valkje is heel erg geschrokken van het klem zitten, dat is duidelijk. Heeft hij zich niet verwond?
Ik zou je valkje niet bij zijn popje weghalen, daar wordt hij alleen maar onrustig van. Zet ze eerst maar op een beetje een donkere plek, en zorg voor rust. Je kan evt wat druivensuiker in het drinkwater doen als je hebt. Hij moet wel wat gaan eten en drinken vandaag, anders kun je beter een vogelarts bellen. Er staan er een paar in het rijtje via het menu Dierenartsen.