16 juni 2024, 01:48:28

dag 1 van mijn jonge valkje

Gestart door porcupine, 17 juni 2007, 14:43:23

« vorige - volgende »

porcupine

Het is vandaag maandag,en moest vandaag werken.Ik voelde me niet echt fit maar besloot toch te gaan.Kwart voor zes ging de wekker.Snel eraf om te zien hoe het met Pablo ging.Toen ik beneden kwam begon ze gelijk te fluiten zo blij dat ik er weer was.Snel even wat eten en drinken en toen Pablo even uit de kooi gehaald.Rond half zeven heb ik samen met Pablo m`n 2 meisjes wakker gemaakt.Die vonden dat natuurlijk bere gezellig zo`n keuvelend vogeltje aan de rand van hun bedjes.

Oke Pablo in de kooi gezet wat ze helemaal niet leuk vond natuurlijk,de schoenen en Jasjes aan en op naar de kinderopvang.Kinderen daar afgeleverd en op naar m`n werk.

Ik voelde me steeds beroerder worden en om kwart voor negen ben ik naar m`n chef gegaan om me ziek te melden.Negen uur was ik thuis.Wat een bofdag voor Pablo.Want toen ik thuis kwam voelde ik me al een stuk beter.

Maar daarom ben ik niet fit nog.Maar fit genoeg om met mijn kleine gevleugelde vriend te spelen.Schitterend gewoon ik heb genoten vandaag en vond het absoluut niet erg om even lekker thuis te zijn.Pablo ook niet die vond het volgens mij helemaal geweldig.

Ik heb Pablo vanmorgen nog bij gevoerd maar stop daarmee hij eet zelfstandig dus ik wil hem er af hebben anders blijft ie piepen.En vanavond heb ik het genegeerd,in de kooi gezet en binnen een mum van tijd zat ie heerlijk te eten van zijn voer.

Ik heb Pablo nu 3 dagen en is helemaal gewend.Ook is ze vandaag mee geweest naar buiten toen de zon even scheen en dat vond ze prachtig.allemaal vogel geluiden,ze had het er maar druk mee om terug te reageren.Ik heb lang nagedacht over de aan schaf van een huisdier en kwam tot het besluit een tam valkje te nemen.Een hond kan ik niet hebben want ik ben de hele dag weg en dat vind ik zielig voor dat beest.Een vogeltje kan daar toch beter tegen dus vandaar m`n belsuit een valkje aan te schaffen.En zal ik jullie eens wat vertellen,ik heb er nog geen seconde spijt van gehad...


Groetjes Michel

Hieronder enkele foto`s vandaag gemaakt






































------------------------------------------------------------
Pablo


porcupine

vandaag is het schitterend weer,dus Pablo even meegenomen naar buiten voor een foto shoot.































------------------------------------------------------------
Pablo


Mara

Hoi Michel

Je hebt wel een mooie valkje maar hou er wel rekening mee dat een valkje ook eenzaam kan zijn. Ik zou je aanraden er een tweede valkje bij te nemen. Is Pablo gekortwiekt? Ik zou haar in elk geval niet zo mee naar buiten nemen, de wind hoeft er maar onder te komen en weg is ze. Ik wil je niet bang maken of zo, het is maar een tip.

mara

porcupine

Hoi Mara,

Ja eigenlijk moet er nog een tweede valkje bij maar dan moet die ook tam zijn.En ja Pablo is gekort wiekt hoor.

Ik denk dat ik t.z.t een tweede valkje erbij neem.


Groetjes Michel
------------------------------------------------------------
Pablo


Mara

Hoi Michel

Een tweede valkje is zeker aan te raden, het kan zo zijn dat Pablo dan iets minder tam wordt maar dat hoeft niet hoor.

Mara

porcupine

Hoi Mara,

Ik heb zonet een tweede valkje gekocht op marktplaats.Ik vroeg naar de witmasker maar die was al gereserveerd dus heb ik nog een wildkleurtje gereserveerd.Ze waren net uitgevlogen en over 4 weken kan ik hem ophalen deze man maakt deze wildkleur ook handtam door hem met de hand groot te brengen.Dus ben ik nu trotste bezitter van een 2e valkje.Nog even dan ga ik die voliere ook bouwen.Ik heb het valkjevirus te pakken ;-)


Michel
------------------------------------------------------------
Pablo


Bello

hihihi

Waar heb ik dat meer gehoord??

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Mara

Hoi Michel

Haha, je bent ook al besmet. Waar ken ik dat toch van....*giechel*. Wat vinden je kinderen ervan?

Mara

porcupine

hoi Mara,

Mijn kinderen die vinden het super...Alleen m`n jongste dochter is er angstig voor.Vooral als die op haar afvliegt,en op haar hoofd wil gaan zitten.Ze heeft het niet op die vogel staan.Mijn oudste dochter vind het prachtig.


Groetjes Michel
------------------------------------------------------------
Pablo


Mara

Hoi Michel

Wat je dan misschien zou kunnen doen is je valkje heel rustig naar haar toe brengen, op je vinger zodat ze ziet dat ze niet bang hoeft te zijn. Ik heb hier een buurmeisje gehad die na lang wikken en wegen mee de voliere in ging met 33 vogels die dus dan echt gaan vliegen. Ze was er bang voor maar heeft haar angst overwonnen. Een tweede valkje is leuk. Ow ja, en let er op dat je dochtertje Pablo niet wegslaat, want instinctief weer je iets af als je ergens bang voor bent. Maar ik denk wel dat het goed komt.

Mara