8 mei 2025, 08:17:44

agressie tegenover pop

Gestart door tessaverhoef, 28 mei 2007, 14:50:04

« vorige - volgende »

tessaverhoef

Mijn vriend en ik zitten met een probleem waarvan we hopen dat jullie ons kunnen helpen.

Wij hebben sinds twee jaar een lieve pop waar we omdat ze zoveel eieren legde een mannetje bij hebben gezet. In het begin liep hij achter haar aan en ging zij steeds weg maar hij is een stukje jonger en sterker en zit nu achter haar aan. Hij jaagt haar weg bij de etensbak, loopt steeds achter haar aan en is op momenten erg opvliegend. Hij zit haar dan door het hele hok achterna en zij ziet meestal geen mogelijk meer om weg te komen omdat hij veel sneller is, heel zielig om te zien. We hebben het geprobeerd met straffen en haar eruit laten en hem erin laten zitten maar dit helpt helemaal niet.

We zouden graag wat tips willen van mensen die hier ervaring mee hebben. We zitten eraan te denken om het mannetje weg te doen (wat ik liever niet doe omdat hij ondanks zijn agressie toch wel gek op haar is en gek wordt als ik haar de kamer mee uitneem) of om een extra kooi erbij te kopen.
Met een extra kooi wil ik dan weer voorkomen dat zij weer uitgebreid eieren gaat leggen.

Ik wacht jullie reacties af, alvast bedankt!

groetjes Tessa

Ivy

Hoi Tessa.
Hoe oud is het mannetje nu en hoe lang heb je hem? Kan het niet zijn dat hij broeds is? Dat kan de oorzaak zijn van tijdelijke aggressie :).
Hoe oud is het popje?
Eieren leggen voorkom je niet of je nou wel of niet een extra kooi heb. Als het mannetje al een jaar oud is, zou je kunnen proberen om ze een broedblok te geven...

Hier kibbelen ze ook wel eens, maar ik heb een groepje van 8, dat is toch iets heel anders. Daar worden de mannetjes ook aggressief tijdens broedsezioen, maar dat is geholpen zodra ze hun eigen broedblok hebben en op eitjes zitten...

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie