De v@lkjes van M&M! Ik heb voor alle valkjes een goed huisje gevonden!

Gestart door Mariska, 24 mei 2007, 21:12:59

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Mariskaatje,dat je je zorgen maakt is ook niet gek.
Zeker als je zoveel gaat zitten lezen,dat kan je nog meer zorgen geven als dat nodig is.
Ik heb zelf gezien dat al je vogels er gewoon goed bijzitten.
Er zat er geen 1 zielig op een stok of in een hoekje.
Als het ook de megabacterie zou zijn,dan had je dat volgens mij ook al moeten zien ??

Hebben jullie nog een gezellige babbel gemaakt met Feld ??  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Anja

Hoi Mariska,

Dat is niet erg hoor.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen gaat maken als je vanalles leest.
Maar dan zouden je vogels slecht in de veren moeten zitten en zo lte lezen zitten ze dat niet.

Groetjes Anja

Caroline

10 augustus 2007, 17:58:50 #557 Last Edit: 10 augustus 2007, 18:04:16 by Caroline
Hoi Marisje,

heb je ook het stuk gelezen over het preventief appelCIDERazijn??

Waarom ga je dat dan niet geven als je klaar ben met je Baytrilkuur??

Dat werkt in ieder geval preventief tegen alerlei soorten schimmels in maag-slokdarm-en andere darmen.

Maar het zal wel meevallen.

En .... ze zullen bij Feld toch niet zomaar zeggen dat ze het sammonella-bacterie in de kweek hebben gevonden?? Het zal best wel iets aanwezig zijn geweest.

Nog even over Feld ..... heb jij de laatste tijd ook alleen nog maar plaatsvervangers?? Ik hoor ook weinig positieve verhalen over het kliniek Feld. Maar ja, wat is een goeie optie??  :-\

Heel veel sterkte!!

PS. als ik alles weer op de rails heb na de bevalling ga ik zeker mee naar het NOP.  ;)

Had je het topic al gevonden??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

HOi Mariska

Het is normaal dat jij je zorgen maakt. Ik hoor ook niet al te beste verhalen zo, maar ik dacht dat ik dat gevoel alleen had.....

Mara

madoja

Hoi Maris,

Reageer ff in je dagboek hoor. Je bent niet enigste die geschrokken was, ik zat helemaal te shaken nadat ze weer veilig in haar kooi zat.
Maar gelukkig is alles mee gevallen, ze is helemaal gezond op de wondjes na dan. s'Avonds hadden we Puck eruit gehaald en dachten we laten Izzy nog wat bij komen, maar dat zag mevrouw niet zitten, dus er toch maar uit, dacht dat ze wel boos op me zou zijn maar niks daarvan ze kwam gewoon op me hand zitten en later wilde ze nog kroelen ook.  :)
Hoop dat je weer een beetje gerust bent.
maar bij jou gaat het ook niet zo lekker zeg wat een toestand zeg. Logisch dat je je zorgen maakt zo ik ook doen.  :-\
En wat gaat de verhuizing al snel, kan Mike ook snel beginnen aan de vijver.  ;)
Wat worden de kleintjes al weer groot zeg, kan je al zien of  de cinammontjes net zo mooie kuif krijgen als Isa?

Groetjes Marije

Mariska

11 augustus 2007, 12:40:59 #560 Last Edit: 11 augustus 2007, 12:43:22 by Mariska
Hoi Yvon,

We hebben Feld maar heel kort gesproken ;)
Even van hoi, doei en hoe gaat het, hebben jullie vakantie ;D

Inderdaad ga je je meer zorgen maken als je veel leest.
Veel ziekteverschijnselen komen bij meerdere ziektes voor en zo kun je je gaan indenken dat ze dingen hebben wat helemaal niet het geval is.
Maar nog steeds is er niemand ziek, lusteloos of iets in die geest.
En slecht in de veren al helemaal niet.
De meeste zien er nu juist op hun mooist uit.

Ik vind het fijn om te horen dat jij ze er goed bij vond zitten ;)
Jij bekijkt het van een afstand en zag ze voor het eerst.
Ik zie ze elke dag.
Dan kijk je toch anders.
Zeker als je je zorgen maakt.

Dank je wel :-*

Hoi Anja,

Ik ben blij dat jij zegt van slecht in de veren zitten.
Dat hebben ze hier absoluut niet ;)
Een hele geruststelling dus!

Hoi Caroline,

Ik heb het gelezen van de appelciderazijn en ik zei gisteren al dat ik daarmee ga beginnen na de baytrill ;)
Via die link in dat topic heb ik nog meer gelezen en ben dus vandaag al veel aan het schoonmaken met witte azijn.
Goed tegen schimmel.
Voor de salmonella (die de anderen wss niet hebben) krijgen ze baytrill en zo pak ik beiden problemen aan ;)

Ik geloof ook wel dat ze bij Luca salmonella hebben gevonden, maar als ze daar zo slecht zijn in het ontdekken van de megabacterie ben ik bang dat ze dat over het hoofd hebben gezien.
Maar gezien het verhaal van de slechte veren zal dat wel niet het geval zijn gelukkig :D

Ik heb bij Feld ook alleen maar plaatsvervangers gehad.
Nou ben ik er niet veel geweest hoor, maar de laatste 3 maanden heb ik Feld niet gezien.
Inmiddels weet ik wel waarom.
Mike hoorde gisteren dat hij aan een hernia is geholpen.
Hij is nu in de dierentuin begonnen met weer rustig aan het werk op te pakken.
Daar gaat dat schijnbaar beter als in de praktijk.
In ieder geval is hij hierdoor al 2 maanden uit de roulatie ;)

Topic over NOP heb ik gevonden en als we kunnen gaan we zeker mee :D

Hoi Mara,

Ik maakte me inderdaad behoorlijk druk.
Maar nu al stukken minder hoor ;)

Ik zit wel een beetje met die kritiek.
Maar aan de andere kant heb ik absoluut geen slechte ervaringen bij Feld.
Ook niet bij de plaatsvervangers.
En ik ben er toch aardig wat geweest, vooral vorig jaar.
Ik heb dus besloten maar gewoon op mijn eigen ervaringen af te gaan ;)

Hoi Marije,

Ik ben heel blij met je antwoord :D
Het is de eerste keer dat ik zoiets hoor over een jong van mij en daar ging mijn hart toch wel even iets sneller van kloppen.
Voor ik ging kweken heb ik me altijd al afgevraagd hoe ik zou reageren op dit soort berichten.
Maar een ongelukje zit in een klein hoekje en hier gebeuren ze ook.
Meestal valt het mee en zo probeerde ik het gisteren ook te relativeren ;)
Gelukkig gaat het weer goed met haar.
Geef haar maar een dikke  :-*

Inderdaad heel vervelend met die salmonella, maar tot nu toe is alleen Luca er ziek van geworden.
Ik denk dat de anderen het niet hebben, maar een kuurtje kan geen kwaad.

Ik denk dat de jongen van T&D weer net zulke mooie kuiven krijgen als in het eerste nest.
Daar zitten 2 cinnamonnetjes bij dus kan ik leuk vergelijken.
Die van Izzy is ook super :D
En deze lutino heeft het volgens mij ook ;)

De verhuizing gaat nog sneller als verwacht, maar dat vertel ik straks.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

•=Bonnie=•

Hoever zijn jullie boven? Onze voliere is eindelijk af, foto's in mijn dagboekje  ;D

Mariska

Nou de verhuizing zal noodgedwongen morgen al plaatsvinden :-\

Ik heb de buren vanmorgen horen zeggen dat als ze er morgen nog zitten dat er een baksteen door mijn voliere heen gaat >:( :'(
We sluiten ze vanavond voor hun eigen veiligheid op in het binnenhok en morgen verhuizen ze.
Mike moet dus nog flink aan de bak en dat terwijl hij vorige week geopereerd is en er de afgelopen week gewoon niet veel aan KON doen.
Daar is schijnbaar geen enkel begrip voor.
Ik zal het nu niet zo kunnen doen als ik graag wilde en kan het niet op mijn gemakje leuk inrichten.
Daar baal ik wel ontzettend van.
Maar de veiligheid van de vogeltjes gaat voor alles!

Nu ga ik de foto's van vandaag even verkleinen en plaatsen :D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mara

Hoi Mariska

Soms moet je ook beter op je eigen ervaringen afgaan. Ik heb geen ervaring met dr. Feld maar ik heb zowel goede als slechte dingen gelezen en ik weet het dus echt niet. Maar je moet inderdaad gewoon je eigen gevoel en ervaringen volgen. En ik had zeker geen kritiek, maar ik las de laatste tijd veel negatieve dingen en dacht dat ik dat alleen had.

Mara

Caroline

>:( :o :-X :-\  Wat een  :censuur lui, zeg!!  ::)

Hopelijk is Mike snel weer de ouwe, was toch niks ernstig??

Ik had het niet gelezen dat Mike geopereerd was, begin ik vergeetachtig te worden  :-[ ik had ook niet onthouden dat je de valkjes appelciderazijn ging geven.  :-X

Laten we het maar op zwangerschapvergeetachtigheid houden.  ;D ;D

Beterschap, Mike.  ;)

En succes morgen met de overhuizing.

Liefs Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Maris

Wat een gemene buren heb jij zeg. Ik heb er volgens mij veel meer vogels en hier wordt helemaal niet geklaagd. Succes met de gedwongen verhuizing.

Mara

Mariska

11 augustus 2007, 13:16:36 #566 Last Edit: 11 augustus 2007, 13:18:25 by Mariska
Hoi Mara,

Dit soort dingen zijn gewoon heel lastig.
En daarom heb ik maar besloten niks te veranderen tenzij ik zelf een slechte ervaring heb ;)
Al zullen de verhalen die je leest ongetwijfeld waar/gedeeltelijk waar zijn.
Maar dat kan ik zelf niet bevestigen, omdat ik die ervaringen gewoon niet heb.
Het zijn wel dingen om in je achterhoofd te houden ;)

Mijn buren zijn heel gemeen als ze mijn beestjes willen pakken omdat ze met mij een probleem hebben >:(
Maar we zijn ze voor ;D

Hoi Caroline,

Erg hè >:(
Ik stond helemaal te shaken toen ik dat hoorde.

Mike had een fistel en die hadden ze open gesneden, maar dat bleek niet voldoende.
Daarom hebben ze hem vorige week geopereerd en dat is toch een behoorlijke jaap geworden.
Zodoende kon hij boven niet verder.

En van de appelciderazijn heb ik hier nog niet verteld hoor dus dat ben je ook niet vergeten ;D

Mike heeft je berichtje gelezen en ik moest dank je wel zeggen ;)

Liefs
Maris!!
:-*

Mara

HOi Mariska

Het is zeker iets wat ik in mijn achterhoofd zal houden. Je hebt echt gemene buren. Alleen omdat ze een probleem met jou hebben? Laf hoor....Wens Mike trouwens maar veel sterkte van me en beterschap.

Mara

p.s. Ik heb wat foto's geplaatst van mijn valkjes.  :-[

Anke

Hoi Maris,
Wat een stelletje  :censuur :censuur buren heb jij zeg!!
Gelukkig kan je ze nu voor zijn en verhuizen. Wel jammer idd dat je het niet op je gemakje allemaal leuk kan inrichten :(
Wens Mike maar veel beterschap en veel succes met verhuizen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mariska

11 augustus 2007, 14:06:28 #569 Last Edit: 11 augustus 2007, 14:09:41 by Mariska
FOTO-UPDATE!

Nest van T&D.

Jong 1.

Jong 1.

Jong 1.

Jong 2, Loenatik.

Jong 2, Loenatik.

Jong 2, Loenatik.

Jong 3.

Jong 3.

Jong 3.

Jong 4.

Jong 4.

Jong 4.

Nest van S&S.

Jong 1.

Jong 2.

Jong 1 en 2.

Jong 3.

Jong 3.

Jong 4.

Jong 4.

Jong 3 en 4.

Jong 5 heb ik lekker laten zitten.
Daar valt nog weinig te zien ;)

Liefs
Maris!!