27 april 2024, 16:54:20

Valkparkiet gekocht!

Gestart door wen, 10 september 2003, 15:04:01

« vorige - volgende »

wen

Hallo beste mensen!

Ik heb gisteren ene valkparkiet gekocht van 8 weken oud, een heel mooi beestje, we hebben hem Jonas genoemd.

Omdat ik hem op zijn gemak wil stellen en ervoor wil zorgen dat hij het hier prettig krijgt bij ons wil ik jullie vragen om tips om dit het beste te doen.

Als ik met mijn hand alleen al in de buurt van de kooi kom begint hij al te krijsen, ziet er zo zielig uit....

Alvast bedankt voor jullie moeite!
groetjes van wen

Karin

Hoi Wen,

Krijst hij omdat hij het eng vind of krijst hij als bedelgedrag ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

wen

Ik denk omdat hij bang is, hij maakt ook een soort blaasbewegingen..... Gisteren heeft hij me ook flink in mijn vinger gebeten,,,, ik wil zo graag dat hij zich op zijn gemak voelt!

Zal proberen een foto toe te voegen.. schattig he!

Karin

Wat een moppie ! Gewoon ff tot rust laten komen en over een dag of 2 voorzichtig proberen, desnoods met een stuk trosgierst in je hand. En blijven doorzetten, iedere dag een paar keer proberen. Succes ermee !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kolkkie

Hoi Wen,

Wat een scheetje zeg.
Laat je valkje eerst nog een paar dagen wennen, en probeer je valkje dan te lokken.
Het zal wel wat geduld en oefening vergen, dus wees niet teleurgesteld als het niet meteen wil.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Hermes_Lucy_nest

waaw gefeliciteerd met je nieuw baasje jonas ;)
en jij ok hoor wen :D :D ;D
hij krijst omdat hij bang is laat hem eerst enkele dagen met rust en ga daarna pas met je hand regelmatig in de kooi :)

wen

Dank jullie wel voor je reacties! Ik denk dat ik hem gewoon een beetje te snel op zijn gemak wil hebben   :P..

Net kwam ik beneden en zat meneertje een paar keer zachtjes te fluiten, dus dat zal wel een goed teken zijn!

Ik houd jullie op de hoogte... !

Wen


Marianne

Hoi Wen,

Een mooi valkje is Jonas joh.
Gefeliciteerd met je aankoop.
Zoals de meeste al schreven, heel veel geduld en het steeds herhalen. Dan komt het vast allemaal wel goed.
Veel succes ermee.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hoi Wen,

de anderen hebben al gereageerd op de vraagjes dus kom ik gewoon zeggen wat een schattig valkje je hebt, die mooie gele kuif is geweldig, dat valkje is het natuurlijk helemaal :). Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst hoor Wen ;D.

Groetjes, Tara

Speedy

Hoe is het inmiddels met je nieuwe aanwinst???

Groetjes,

Trudie

wen

Vandaag heeft hij voor de eerste keer uit mijn hand gegeten :), tenminste... van een stukje trosgierst. Volgens mij schrok hij er  zelf van   :P want hij begon daarna meteen te vliegen en te blazen.. vanmiddag nog maar eens proberen!

Kolkkie

Hoi Wen,

Het lijkt de goede kant op te gaan. Mss gaat het vanmiddag wel beter.
Veel succ6 met Jonas.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Nes

Ja hoor, dat komt heus wel goed!   :)
het valkje moet gewoon even wennen.
Niet opgeven he  ;)
Mooi is ie trouwens, echt lief!

Groetjes Nes.

Barbara

Leuk beestje hoor, met die gele kuif. Verder ziet ie er uit als een wildkleurtje, maar die hebben altijd een grijze kuif. Misschien is tie wel een bonte met alleen bont in zijn kuif! In ieder geval staat het idd erg schattig!

Natanella

Hoi Wen,
gefeliciteerd met je valkje Jonas! Wat een leukerdje!
Ja, geduld hebben hoor! En doorzetten, dan heb je over een poosje het leukste maatje wat je je maar kunt voorstellen!

Ieder stapje is er 1, al is ie nog zo klein!
Veel succes!
groetjes, Anita