28 april 2024, 19:13:23

Speeltjes in de kooi

Gestart door Anne, 20 mei 2007, 15:40:46

« vorige - volgende »

Anne

Hallo allemaal,

Ons valkje shibata is nog niet echt tam. We zijn er wel mee bezig. Hij zit eigenlijk altijd in de kooi omdat we hem anders moeten vangen met een doek, om hem er weer in te krijgen.
Nou hebben we gehoort, dat als je speeltjes in de kooi hangt, het dan lastiger is om hem tam te maken.

Klopt dit?

Ik zou graag wat bij hem in de kooi hangen zodat hij zich niet zo verveelt als hij alleen is. Maar we willen hem ook graag tam krijgen.
HELP!

Anne

Anke

Als je valkje veel alleen is, is het zeker belangrijk dat hij speeltjes heeft in het hok.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anne

maar klopt het dan dat hij minder snel tam word dan normaal?

Groetjes Anne

Anke

Tja dat is lastig. Mijn valkjes die ook tam aan het worden zijn hebben weinig speeltjes in het hok, ze vinden die dingen doodeng en ze hebben er al genoeg aan om aan mij en mijn escapdes te wennen. maar ja die hebben elkaar om mee te spelen...
Eigenlijk vind ik dat je valkje sowieso speeltjes moet hebben of hij nou minder snel tam wordt of niet.
Als zo'n beestje niks te doen heeft verveelt hij zich en dat is heel zielig.
Is je valkje veel alleen overdag?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ziralioness

Ik heb nooit gemerkt dat speelgoed het tamworden beinvloed hoor... Geef je valkjes gerust speelgoed!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Anne

Ja, overdag is hij alleen, totdat er iemand terug komt van werk. Maar zodra er iemand thuis is, krijgt hij wel veel aandacht. Ik zal eens kijken of ik leuke speeltjes voor hem kan vinden.

Bedankt voor de reacties.

Anne

Theo_Hoorn

 :(

He maar je moet je vogel niet vangen met ee doek want dan word hij nooit tam , je jaagt zo'n beestje alleen maar angst in


Je moet gewoon veel gedult hebben met t beestje zo rustig mogelijk benaderen ,

probeer eens een zo'n lang mogelijk stok as die uit de kooi is , en schuif die onder zn buikje , zodat ie erop stapt en maak dan de stok steeds korter ,

Ook zal hij snel t opstappen snappen.. en stapt dan vanzelf snel op je vingers..

je moet er dan wel rekening mee houden dat je met aaien enz heel rustig de vogel moet benaderen.

Ik laat me vogels altijd in de kooi met rust , buiten de kooi ben ik de baas , ik vind dat de vogels een plek moeten hebben
waar ze ongestoort kunnen doen wat ze willen , zondat ik ze opjaag of wat ook , ik zeg dit omdat ik stappeplanne heb gelezen op de site,  die best hun vruchtte af zullen werpen

maar mijn mening is dat je de vogel in de kooi met rust moet laten,

buiten de kooi zal die tog meer op jou vertrouwen
wat je kan proberen is om de vogel proffesioneel te laten kortwieken 1malig , vele mensen vinden dat ook zielig , maar dan vertrouwt de vogel wel snel op jou..

en dan gewoon zn vleugeltjes weer aan te laten groeien,
en je zal zien met veel gedult en hele rustige benaderingen komt t echt allemaal goed..

ook kan je je valkje lokken met trostgierst.. , hang t eerst een paar x in de kooi uhm hem te laten proefen en vervolgens , hang je t nooit meer op , as die ziet dat jij ut uhm wilt geven , draait ie wel bij


MVG THEO