9 juli 2025, 04:32:39

Worden er wel veel....

Gestart door Timmety, 10 september 2003, 01:04:12

« vorige - volgende »

Timmety

Hoi, hoewel de meeste onderons een valkparkieten verslaving hebben heb ik een kraai/kauwen verslaving..
Ze worden op het vogelasiel tam gebracht en ik  laat ze bij mij los en ze lopen en vliegen zo hier rond en komen bij je op schouder zitten, maar heb er nu 10 rondvliegen, en het begint voor de buurt een plaag te worden. WA MOEK NOU DOEN???
tim

Karin

Niet meer mee naar huis nemen Tim  ;D Ze kunnen inderdaad een plaag vormen, want als ze tam zijn, zijn ze zo brutaal als de pest, pikken van alles en kunnen zelfs mensen en dieren aanvallen. Kun je ze niet meenemen ergens naar een bos of zo ? Want ik neem aan dat ze wel zelf voor hun eten kunnen zorgen ? Zo niet, vang ze en zoek er een goed adres voor. Het is niet aan te raden om ze in huis te houden want de ontlasting stinkt heel erg, maar in een flinke volière moeten ze het toch ook naar hun zin hebben. Helaas worden veel van dit soort vogels uit nesten gejat omdat mensen het leuk vinden om zo'n tamme vogel te hebben.... tot ze gaan stinken en kattenkwaad uit gaan halen...

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Timmety

Hoi, ze vliegen hier gewoon rond... buiten...
En ze komen altijd terug... dus. jah en om ze in kooi of iets derelijks te stoppen vink ok nix..
Tim

VaLKPaRKieTJe

10 september 2003, 21:06:16 #3 Last Edit: 10 september 2003, 21:08:21 by VaLKPaRKieTJe
Hey Tim,

Ik heb zelf een kauw opgevoed van heel jongs af aan.
Ook die is uitgevlogen nu, maar hij gedraagt zich qua brutaalheid net als de andere kauwen hoor.

De wilde kauwen gaan nog net niet op je hand ofzo zitten, maar ze komen erg dichtbij en storen zich ook niet aan je als je in de buurt komt.

Bij ons in de buurt vliegt een kolonie kauwen en daar zit Freek (onze kauw) dus ook bij, maar ze zijn erg lief en ook erg slim.
En ja, ik ben ook gek van die beestjes, maar aangezien het wettelijk verboden schijnt te zijn een kauw in huis te hebben hou ik het op valkjes, en als ik volgend voorjaar weer een jonge kauw zie....

...gaat hij gewoon weer mee naar huis, opvoeden en uit laten vliegen ;D
Want ik moet eerlijk zeggen:
Omdat het tegen de wet is om een kauw in huis te hebben moet je zo'n diertje maar dood laten gaan in de natuur als het zichzelf nog niet kan redden??

NEE!!! >:( Never nooit niet, ik vind het zielig om ze dan te laten liggen op de grond teriwjl om de hoek misschien wel een kat loopt die em opvreet zodra je uit zicht bent.

En wat betreft de overlast? Ik denk dat dat alleen komt omdat jij ze daar loslaat, en die mensen die dat weten valt ze nu pas op hoeveel kauwen er waarschijnlijk in je buurt al rondvliegen, dus lijken het er nog veel meer dan het er zijn, dus maak je geen zorgen, onze kolonie bestaat uit ruim 20 tot 25 kauwen, en overlast hebben we er niet van. :D

Ze zijn heel erg lief, alleen ze zitten graag overal aan want ze zijn nieuwsgierig, daarom is het misschien handig om voor hun interessante dingen in je tuin t plaatsen, dan gaan ze zich daarop concentreren en niet op je waardevolle spullen. 8)

Ik hoop dat het goed gaat met de kolonie in je buurt, en doe ze de groetjes van Freek.

Gr. Mariette

PS. Voor het geval je het nog niet wist: Ze zijn gek op zilver en andere glimmende dingetjes!

Timmety

Hee...
Kauwen zijn nie wettelijk verboden als je ze een ring omhoudt..
Aangezien ik van het vogel-asiel ben mag ik elke vogelsoort thuis hebbe, mits hij ongezond/jong of iets dergelijks is.
Je wilt nie weten wak allemaal heb gehad...
van musjes tot ooievaars
en van eendjes tot zwanen
en van kraaien tot roofvogels/uilen en alles
Tim