29 april 2024, 14:11:47

krampen in pootje

Gestart door XxLindaxX, 19 mei 2007, 20:11:59

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Mijn valkje Elmo heeft de laatste tijd last van krampen in haar pootje.
Mijn moeder heeft dat een paar keer gezien toen ik op vakantie was 1 week geleden en net zag ik het zelf.
1 pootje houdt ze heel stijf naar beneden en toen ik aan het pootje voelde, voelde het als een strek kramp.
Ze heeft ook regelmatig dat ze van haar stok donderd zonder reden, en klimt er dan weer snel op.
Weet iemand waar dit op zou kunnen duiden?

Franny

hoi

Zou het niet kunnen zijn dat je valkje epilepsie heeft http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?PHPSESSID=786ec27118a6a60f824154ca4404f14a&topic=7958.msg100555 misschien dat iemand anders een ander idee heeft hierover ik weet wel dat kamille thee tegen kramp helpt dus altijd het proberen waard. verder komt kramp vaak voor door een te kort aan calcium en magnesium. Succes met Elmo

groetjes Franny

XxLindaxX

Hoi Franny,

Elmo heeft de beschikking over een kalksteen, sepia en grit.
In wat voor voedsel zit magnesium?
Wij drinken zelf altijd honing/kamille thee, kan je dit ook afgekoeld geven ?

groetjes Linda

Inger m

Hoi,
De genoemde oorzaken: epilepsie en gebrek aan kalk kunnen spiertrekkingen/ stuipen geven, maar het is niet zo dat de vogel dan krampen krijgt in 1 pootje. In het algemeen zie je dan terugkomende aanvallen, waarbij de vogel ongecoordineerde bewegingen maakt, zie topic over epilepsie. Bij een juiste voeding komen krampen door gebreken eigenlijk ook niet zo snel voor en uiten zich niet in deze vorm.

Ik denk zelf dat er mogelijk een probleem is met het pootje zelf. Zie je afwijkingen van buitenaf? Het kan zijn dat er een inwendig probleem is, waardoor de vogel pijn heeft aan de poot en in een afwijkende stand houdt.

Zelf zou ik geen thee geven aan een vogel. Er zitten stoffen in, die eigenlijk niet zo goed zijn voor vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

XxLindaxX

Hoi Inger,

Van buiten uit is er niets te zien aan het pootje.
Ze doet er alles mee, maar net als gister krijgt ze ineens kramp in haat pootje en die houd ze dan helemaal gestrekt naar beneden terwijl ze zich op haar andere pootje in evenwicht houd. Toen ik op dat moment aan het pootje voelde, voelde het aan als kramp.
Binnen enkele seconden is het weer over.
Ze ziet er niet ziek uit, slaapt gewoon op 1 pootje en drinkt en eet goed.
Ik heb het nu pas 1 keer zelf gezien, maar mijn moeder heeft het al een paar keer gezien toen ik op vakantie was.
Als het vaker voor komt zal ik de dierenarts raadplegen, want volgens mij komt dit niet vaak voor bij valkparkieten.

groetjes Linda