Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Peggy



als het goed is, hierboven een foto van Pim die Woezel aan het voeren is  :-*



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Mijn Joepke met zijn verkleurd maskertje


:-* :-*




Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Hier een fotootje v Pim en Pip..  ik hoop zo dat pip er morgenvroeg nog is



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Tja, die vrijgezelle dames  :-\
Zo heb ik er ook wat. Een ventje er bij, is denk ik het beste. Zelf een jonkie houden het leukst!

Wat je ook kunt doen maar is geen overzichtelijke oplossing, een extra blok neerzetten zodat ze daar haar eitjes kwijt kan. Die eitjes zou je dan weer bij J&G neer kunnen leggen.

Maar apart houden is natuurlijk handiger.

Donsjes kunnen heel wat hebben is mijn ervaring dus het komt vast goed!

gr Esther

Peggy

ff gauw..  straks meer..

onze pips leeft nog  ;D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Hi  :D

Zoals ik hierboven al schreef,  leeft onze Pips nog,  gelukkig en hij/zij wordt gevoerd  :D

Pim en Belle hebben nu 3 donsjes;

Woezel;  geboren op wo 11 mei;  nu 5 dgn oud = geel donsje

Pips ;  geboren op do 12 mei ; nu 4 dgn oud =  wit donsje

Bo ; geboren op zondag 15 mei; nu 1 dag oud =  geel donsje

Nog één eitje te gaan..

Het andere eitje (  wrsl van izzie dus ) haal ik daar weg zodra ei nr 4 is uitgekomen..  ik weet namelijk niet welk eitje het precies is  ::)  Ik zit erover te denken om het eitje aan Joep en Guusje te geven..zij broeden immers al wk op zaagsel en een nepeitje en Joep is wel de papa  ::)

Izzie zit vooralsnu dus apart in een kooitje in de schuur..  heb het kooitje goed schoongemaakt en opgepimpt en voorzien van allerlei lekkers dus Izzie komt niks tekort maar ze zit nu wel alleen dus..  en binnen bij Reem zetten wil ik niet..Reem is zo heerlijk tam en izzie zeker niet en Izzie gaat uiteindelijk toch weer buiten in de voliere..  of ik ga een nieuw baasje voor haar zoeken... mss heeft iemand nog een plekje voor haar in een buitenvoliere?  Ze is dus niet tam maar wel ontzettend mooi..  ze is een lutino bleekmasker..volgens mij ook split bont?

Even kijken wat het beste is..

Ik ben iig erg blij dat ik ze apart heb gezet en dat Woezel,Pip en Bo nu de kans krijgen om uit te groeien tot prachtige valkjes ;)

Liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Peggy

Hi !!

Ben ik weer ff met update voor jullie en ook voor mezelf :D

Heb net weer ff in het blok gespiekt van Pim en Belle en het gaat echt super.  Ze zijn echt allebei goed voor hun jongen aan het zorgen..  woezel,pip en bo worden prima gevoerd. Heb ik net duidelijk met eigen ogen kunnen zien; echt super :D
Ei nr 4 is nog niet uitgekomen.

Izzie heeft vannacht wel weer een eitje gelegd..  ze blijft maar eitjes leggen..  volgens mij legde ze vannacht toch ongeveer haar tiende eitje..als het niet meer is :-\
Heb dit eitje nu aan joep en guusje gegeven en het neppertje bij hun weggehaald..  het 5de eitje wat bij Pim en Belle ligt en dat dus ook van izzie is,haal ik daar weg zodra ei nr 4 is uitgekomen.  en dat eitje leg ik dan ook bij joep en guusje zoals ik al eerder zei ;)

Maar ik hoop toch dat Izzie stopt met eitjes leggen want dit kan toch ook niet goed zijn maar ja hoe stop je zoiets?  ze zit al apart..

ik ga ff wat foto's op mijn laptop zetten en straks hier plaatsen.. :D :D

Liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Esther*

Ik zou Izzie wat neppers geven en haar daar lekker drie weken op laten broeden. Als het goed geeft ze dan de hoop op. Of haar eigen gelegde eitjes laten liggen want die zijn niet bevrucht toch?

gr Esther

Peggy

Dank je wel voor je reactie esther..  ik weet niet of de eitjes van izzie bevrucht zijn maar heb haar wel enkele malen betrapt op een heuze wip met Joep..ze zit ook pas sinds eergister apart in een kleiner kooitje waar volgens mij niet eens een blok in kan..
Toch een soort v nestje hierin maken dan ? en de eitjes bij haar laten liggen.. 


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Esther*

Citaat van: Peggy op 17 mei 2011, 15:29:50
Dank je wel voor je reactie esther..  ik weet niet of de eitjes van izzie bevrucht zijn maar heb haar wel enkele malen betrapt op een heuze wip met Joep..ze zit ook pas sinds eergister apart in een kleiner kooitje waar volgens mij niet eens een blok in kan..
Toch een soort v nestje hierin maken dan ? en de eitjes bij haar laten liggen.. 



Een blok aan de buitenkant hangen voor de ingang?
Ik heb dat ook bij de grasjes gedaan. Paar haakjes er in en klaar was het.
Alleen is een valkjes blok wat groter en dus zwaarder. Je kooi moet het wel kunnen dragen.  ;)

*Petra*

Hey Peggy,

Ik zag het al op hyves,
Ook jongen! Toch nog gelukt uiteindelijk !! Leuk hé?!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Peggy



Bo en Woezel.. Bo de jongste.. Woezel de oudste.  Foto gemaakt op 25 mei,  gisteren dus :D



Pip; 21 mei
Als Pip een jongen is dan koppel ik hem aan Izzie en blijft Izzie zeker hier  :D




Pip



Van links naar rechts; Bo Woezel en Pip



Bo..  Hij/zij begint nu toch echt te groeien..ze bleef wat achter dacht ik maar nu heb ik er weer meer vertrouwen in..



Bo..  hier vond ik hem/haar zo klein blijven..ze werd goed gevoerd maar leek niet zo hard te groeien (  19 mei )



Bo



Pip



Woezel



Gisteren gemaakt..  ze groeien goed :D
Bo,Woezel en Pip


Enjoy!!!!! ;D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Wauw!!! Ze zien er zeker super uit!!  ;D ;D

Jammer van het plukken maar zolang het zo blijft en niet erger is het te overzien.

Ik duim dat Pip een kereltje is.  ;)

Kusje voor Joepie de poepie en Reempje  :-* :-*

Een heel fijn weekend, liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.