Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Anke

Hoi Peggy,
Dan krijgt Welles zeker nog een partner die Nietes gaat heten?? ;D ;D ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Citaat van: Anke op 11 augustus 2009, 21:02:38
Hoi Peggy,
Dan krijgt Welles zeker nog een partner die Nietes gaat heten?? ;D ;D ;D
Groetjes Anke


Whahahahahahaha goed uitgeslapen Anke  :P

Caroline

Ik heb er een paar uurtjes over na gedacht en vind Zuko mooier dan Welles.  ;)

Tot straks met het gewicht.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marian

Hoi Peggy,

Je komt er vast nog wel uit! :D
En Zuko is zeker een mooie naam..... ;D ;D
Hihi, duurt het nog lang voordat je hormoontjes gaan zakken? :P :D

Groetjes, Marian

Caroline

Hey vandaag geen toeters en bellen, Reem was "maar" 91 gram.

Uiteraard nog steeds een prachtig gewicht.  ;)

Ik denk dat zijn/haar ondersnaveltje te lang was en heb deze net meteen even geknipt.  :)

Mijn Noa woog ik het eerste half jaar elke dag en als ze afviel wist ik dat ze niet meer goed kon eten met haar snaveltje, dan was het ondersnaveltje te lang. De dag na het knippen was ze gelijk weer aangekomen.  ;)

Uiteraard weet ik niet of dit bij Reem ook zo werkt maar het zou wel verklaren waarom hij/ze vandaag iets minder woog terwijl Reem een iets te lang ondersnaveltje had.

Uiteraard hou ik je op de hoogte.  :D

Ik hoop dat niet dat ik de pap weer tevoorschijn moet halen, ik heb gisteren alle papspulletjes en de pap opgeruimd.  8)

Trusten voor straks.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Zuko is toch prima? Als je hem Welles gaat noemen gaat-ie straks op alles wat je zegt met 'welles' reageren. Ook als het 'nietes' moet zijn.

                                   ;D   ;D   ;D

Caroline

Net toch nog even gewogen, zag Reem steeds op de voerbak zitten en de 2 grammetjes zitten er weer bij.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Hoi hoi allemaal,  zit nog even op het werk na te buurten..altijd zo gezellig..alle lieve mensjes liggen er weer in dus tijd voor mezelf..ik moet wel lachen om jullie berichtjes hoor;  echt kei gezellig en komisch  ;D

enne net voordat ik ging werken hoorde ik ineens een ander brabbeltje uit de voliere klinken; Zuko maakte geluid  8) 8)  dat vind ik best goed nieuws.  Marlies dacht al wel dat het een manneke was maar ik had hem nog niet horen fluiten ofzo maar vanmiddag hoorde ik hem dus voor het eerst..leuk leuk leuk..en ja dan kan ik wel ''last'' hebben v hormoontjes maare het is gewoon ook echt een Zuko...nu helemaal nu hij begint te brabbelen  ;D  en ik lees nu ook dat jullie Zuko toch eigenlijk wel mooi vinden  ;) ;) dus ik ben er helemaal overuit..echt waar  :P ::) ;D  Zuko blijft Zuko  8)

Ik ga even verder kletsen hier  ;D

Fijne avond nog allemaal en truste voor straks  :-*

enne Caroline; thanks voor de update over reem. Ons ''meisje'' doet het echt wel goed hè.

Liefs peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Onze reem heeft vanmiddag lekker bij Sanne op schoot zitten knuffelen en vanavond heerlijk in mijn nek zitten spelen met mijn haar, als ik mijn gezicht naar Reem toedraaide kreeg ik een kus (lees: snaveldruk) tegen mijn lippen en begon "ze" tegen me te bedelen. Zo lief.  ::)

Je las het al hierboven, "ze" was ook weer netjes 93 gram maar is hier nog niet echt dik bij, eerder dun, ik denk dat het best een flink valkje gaat worden, mijn zorgenkindje.  :-*

Gisteren was dus echt "haar" snaveltje al te lang en kon ze hierdoor al minder eten. Ik denk dat je haar dus zeker misschien wel het eerste half jaar elke dag moet wegen.  :-\ Net als ik bij mijn Noa deed. Afvallen is snaveltje te lang.  ;) Net even gekeken, 3 augustus had ik voor het laatst haar snaveltje geknipt, dit betekend dat het gisteren pas 8 dagen geleden was .... Noa moest ik in het begin ook wekelijks knippen.  :)

Verder weinig nieuws over ons "meiske", "haar" 2 nieuwe dinnetjes, Star en Silver, zijn ook zelfstandig en mogen snel verhuizen, ze zal ze missen. Vannacht heeft ze samen met Silver dicht tegen elkaar op een pedi-perch stokje geslapen, zo liefffffffff.  :-*

Hoe gaat ze bij jou de eerste periode zitten?? Is dit voorlopig alleen, dan laat ik "haar" na de verhuizing van Star en Silver ook alleen in de kooi zitten, krijgt Reem er meteen een maatje bij, zet ik Reem denk ik bij Cartier, Naomi en Nina in de kooi, is wel zo gezellig voor haar.  8)

JE bent vast nog lieve mensjes in bed aan het leggen, voor straks, trusten.

Liefs Reem en Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.


Peggy

Zo,ben net thuis en heb nu officieel vakantie  ;D  Morgenvroeg vroeg op want we gaan gelijk een dagje naar zee,  heerlijk  ;)



Citaat van: Caroline op 15 augustus 2009, 22:13:17


 

95 gram!!!







Wat fijn zeg dat Reem het zo goed doet en dat het zo'n kroellerd is. en wat betreft het snaveltje wekelijks knippen; dat gaat helemaal goed komen en anders kom ik gewoon met Reem naar je toe  ;D

Reem komt denk ik in het begin alleen te zitten, maar het ligt ook een beetje aan het weer.  als het heerlijk weer is mag ze van mij ook overdag even de voliere in..kan ze lekker rondfladderen en wennen aan mijn 5 tal. Maar als ze binnen zit,zit ze vooralsnu alleen..tenminste zonder andere valkjes want wij zitten er natuurlijk bovenop  ::) :P

maar met een beetje geluk is het best nog wel lekker weer in september en mag ze heerlijk kennismaken met joep,guus,belle,pim en zuko  ;D

Belle had trouwens 2x best flink gebloed..nu weet ik ook zeker dat het Belle der bloedspetters waren. Ze had,op haar rechter vleugelboog enkele aan elkaar gekleefde bebloedde veren..deze heb ik eruit getrokken want kleefde zo aan elkaar en even later heb ik haar vleugel afgespoeld onder lauwwarm water..ze liet dit allemaal zo makkelijk toe..ik denk dat het daarmee opgelost is. Het zag er daarna allemaal rustig en netjes uit.
Hoe ze eraan komt,ik weet het niet maar het zag er echt niet uit  :(
Morgenvroeg duik ik eerst weer even de voliere in om te kijken hoe het met haar gaat..ze krijgen dan gelijk weer vers water en voer natuurlijk en extra trosgierst omdat ik een dagje weg ben  ;D

Truste allemaal,

liefs peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

☺ Pita ☺

Hoi Peggy gelukkig viel het mee,gebeurt hier ook nog wel eens hoor een bebloede vleugel.
Lekker hoor morgen een dagje strand voor jullie :D
Veel plezier hoor , groetjes Petra.

Caroline

Hey, een hele fijne vakantie!!  :D

Veel plezier morgen aan zee, waar gaan jullie heen??

Beterschap voor Belle.  :-*

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

En ja Reem .... het is een aparte hoor .... gisteren woog "ze" maar 90 gram en rond 19.00 uur vanavond nog maar 87 gram.  :-\

Ik was al bang dat ik weer pap moest gaan maken hoor "haar".  ::)

Tot ik me bedacht dat ik gisteren na de grote schoonmaak de voerbakken anders had gemaakt.  ::)

Eerst hadden ze allemaal bakken met van alles door elkaar, ik schreef al eerder wat ze precies kregen.  ;)

Nu had ik een bakje met valkparkietenzaad, een bakje met grasparkietenzaad, een bakje met pellets en een bakje met onkruidzaad en uiteraard een bakje met maagkiezel en grit. Ik dacht, kan ik als Star en Silver verhuisd zijn precies zien welke bak het meeste uit gegeten wordt wat Reem dus het liefste, makkelijkste of beste eet ....

Vanavond weer snel een bak gemaakt met alles door elkaar, Reem ging gelijk eten en rond 22.00 uur woog "ze" dus 95 gram, in 3 uurtjes tijd 8 gram eraan gegeten.  :D

Wazig hoor, gek beest.  :-\

Ik heb nu dus nog steeds alle bakjes hangen met in ieder bakje 1 soort maar zo'n rvs snoep/badbak heb ik gevuld met alles door elkaar. Hier eet Reem hoofdzakelijk uit. Gaat "ze" er helemaal in zitten en kan op die manier goed eruit vissen wat ze kan eten.  ;)

Ik merk wel dat ze hierin wel beperkt is.  :-\ Net als mijn Noa.

En .... elke week naar Veghel met Reem om te knippen .... gezellig.  ;D ;D

Trusten voor straks.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.