Peggy's valkjes... zoek een nieuw huisje voor mijn lieve valkjes!!

Gestart door Peggy, 18 mei 2007, 22:36:02

« vorige - volgende »

Caroline

Ik laat het bovenstaande maar even staan maar nu ik dit nog een keer na lees weet ik namelijk dat een deel niet klopt .....

Jim kan als man zijnde NOOIT cinnamon zijn .... dit kan alleen als zijn moeder ook cinnamon is en dat is zij niet.  ;)

Dat betekend dat Jim de beige gloed heeft om dat hij een mannelijke lutino is ....

Nina kan ook nog cinnamon worden na de eerste rui, dat ligt eraan of de vader van Jim en Nina de parels en de cinnamon niet van dezelfde ouder heeft gekregen als split.

Als bijv. de vader split {X1 gepareld} {X2 cinnamon} is, heeft Nina de pareltjes gekregen en krijgt een andere zusje de cinnamon.  ;)

Is de split { X1 gepareld en cinnamon} dat heeft Nina en pareltjes en cinnamon.

Lekker ingewikkeld allemaal hè??  :P ;D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Hoi Peggy,

Wat leuk zeg, nog een valkje in het verschiet, en wat fijn dat met Remy alles goed verloopt. Ik ben ontzettend benieuwd naar de andere aanwinst, de lutino bleekmasker, gefeliciteerd hoor  :D

En lekker straks 2 weken weg, harstikke gezellig zo lekker met zijn viertjes, ik weet zeker dat jullie het heel gezellig hebben en met een beetje mooi weer gaat het helemaal goed komen  :D

En dan misschien daarna wel Remy halen, dat zou heel leuk zijn ! Hoe oud is de lutino bleekmasker die je nu op het oog hebt !?

Lekker bijna vakantie voor de kids  ;D

Liefs, Karin

Peggy

Citaat van: Caroline op 22 juli 2009, 14:24:23
Ik laat het bovenstaande maar even staan maar nu ik dit nog een keer na lees weet ik namelijk dat een deel niet klopt .....

Jim kan als man zijnde NOOIT cinnamon zijn .... dit kan alleen als zijn moeder ook cinnamon is en dat is zij niet.  ;)

Dat betekend dat Jim de beige gloed heeft om dat hij een mannelijke lutino is ....

Nina kan ook nog cinnamon worden na de eerste rui, dat ligt eraan of de vader van Jim en Nina de parels en de cinnamon niet van dezelfde ouder heeft gekregen als split.

Als bijv. de vader split {X1 gepareld} {X2 cinnamon} is, heeft Nina de pareltjes gekregen en krijgt een andere zusje de cinnamon.  ;)

Is de split { X1 gepareld en cinnamon} dat heeft Nina en pareltjes en cinnamon.

Lekker ingewikkeld allemaal hè??  :P ;D




Het is idd wel wat ingewikkeld maar na een aantal maal lezen begrijp ik het toch wel een beetje..vind het namelijk ook reuze interessant, dus dat helpt wel.Dan blijft dat soort info langer hangen  :D  bedankt voor de uitleg hoor  ;)

Liefs Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Kimm

ik snap helemaal niks van die mutatie berekeningen  :-X
en volgens mij zal dat kwartje ook nooit vallen bij mij

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi Peggy,
Wanneer komt je bleekmaskertje?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Peggy

Dat duurt nog wel even anke. Ze zijn volgens mij v 30 juni en 1 juli dus nog best jong en ik ga ook nog op vakantie v 21 aug tm 4 sept dus dat wordt wrsl pas ophalen na mijn vakantie.  Dus ik moet nog even geduldig zijn  :D

Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi hoi

Zodra je je gaat verdiepen in mutaties kan het weleens wezen dat de valkjes nog leuker gaan worden.  ;)
Op vakantie tijdens je wachtperiode is een leuke afleiding.  :D
En dat maakt het thuiskomen dan net weer iets leuker.  ;) :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Peggy

Citaat van: *Yvon op 22 juli 2009, 22:21:37
Hoi hoi

Zodra je je gaat verdiepen in mutaties kan het weleens wezen dat de valkjes nog leuker gaan worden.  ;)
Op vakantie tijdens je wachtperiode is een leuke afleiding.  :D
En dat maakt het thuiskomen dan net weer iets leuker.  ;) :D

Groetjessss Yvon



Dat geloof ik goed Yvon. ik vind het ook echt interessant om me erin te verdiepen en door hier en daar te lezen,leer je veel hoor.
Een hele fijne afleiding ja en daar dacht ik ook aan; als we terugkomen hebben we weer iets leuks te doen;  valkjes halen dus het kan niet op  :D



Hoi allemaal,

Ben nu zo met namen bezig..nog best lastig hoor. Voor Remy vind ik het ook zo moeilijk..je bent de naam remy al zo gewend en persoonlijk vind ik Reem dan mooier klinken..ik zeg ook al met regelmaat; onze Reem  :D  Heb ook nog even aan Solo gedacht maar nee dat wordt ie ook niet. Dus mss blijf ik hem/haar gewoon maar Reem noemen  :D

En dan een naam voor het lutino bleekmaskertje waarvan ik het geslacht ook niet weet;
als eerste dacht ik aan Melles..daarna even aan Gucci maar Maartje vindt de namen v Avatar veel mooier; Prins Zuko,Katara Sokka etc  maare Melles blijft mooi klinken  :D
Tops (  v Harry Potter ) vind ik ook wel wat hebben..Kwibus heb ik ook altijd een grappige naam gevonden .....Jullie lezen het al..ik ben er nog niet overuit  :D Hebben jullie mss ideetjes en wat vinden jullie vd namen hierboven ?

Liefs peggy  :D



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Kimm

poeh meid,wat moeilijk allemaal  ;D

reem vind ik ook mooi klinken  ;)
en melles vind ik ook mooi.
succes hoor met de namen, niet makkelijk vind ik altijd  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Roxy

Hoi Peggy,

Ik vind Remy (of Reem) een leuke naam voor Remy ;D.

Voor het bleekmaskertje vind ik Gucci een leuke naam. Vind ik ook voor beide geslachten kunnen.
Succes met de beslissing.

Groetjes Roxy

Caroline

Ik vind Gucci ook een hele chique naam maar dat kan ookm niet anders .... ik ben gek op parfumnamen.  ;)

Reem vind ik heel leuk klinken en zo noem ik hem ook meestal .... net wat jij zegt, het is vreemd om Remy nu anders te gaan noemen maar .... het gebeurt natuurlijk bij bijna alle jonge valkjes die hier weg gaan dat ze een andere naam krijgen. Dus ....  ;)

Reem vindt het trouwens niet leuk dat hij zelf het buikje moet vullen .... hij hangt gillend in de tralies als hij me ziet.  :o

Ik twijfel nog even .... eigenlijk wil ik hem dwingen om zelf te gaan eten.  ;)

Als hij vanavond nog steeds 96-97 gram weegt moet hij het echt met 1 x per dag pap gaan doen .... is hij wat afgevallen, krijgt hij vanaf morgen tussen de middag nog een halve papmaaltijd.  ;)

Ik las ook dat jullie nog een leuke vakantie Texel te wachten staat, super!!!!

Wat zullen we afspreken??

Dat Reem na de vakantie pas verhuisd??

Dan heeft hij in ieder geval nog die weken intensieve controle.  ;)

Of vindt je dit geen goed idee??

Ik ga gauw .... Thomas voor de laatste keer dit schooljaar naar school brengen en Sanne voor de één na laatste keer.  ;)

Jasper is vanmorgen voor de laatste keer geweest, die heeft al vakantie.

Voor jou, Maart en jullie boys, een hele fijne vakantie.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Peggy

Hallo allemaal,

Vanmorgen was ook de laatste schooldag van onze melle.Om 8.30uur heb ik hem gewoon in de klas gebracht en toen zijn wij met een aantal mama's fruit gaan schillen voor de fruit picknick.  Het was echt gezellig  :D
Het hing er nog even om of Melle naar school kon..hij werd gisteren namelijk ineens ziek,hoge koorts,duizelig,hoofdpijn enzo en vannacht ook weer maar hij wilde zo graag,  heel begrijpelijk natuurlijk, dus vanmorgen weer een extra pcm tablet gegeven en het ging gelukkig goed. Heeft ie zijn laatste dag op de kleuterschool niet hoeven te missen.  Wel wennen hoor;  ik heb geen kleuter meer  :'(  Kleine jongetjes worden groot en dat is voor een mama best ooit wel eens moeilijk  ;)Gelukkig was ik niet de enigste die het niet droog kon houden.
Nu heeft Melle al lekker vakantie. Morgen mag Sam nog heel even naar school,  afscheid gebeuren gr 8 en uitreiking rapport en dan heeft ook hij vakantie  :D

Ik denk dat ik Reem ook gewoon Reem laat..Melle vindt dat ook een mooie naam  :D
Ben benieuwd hoe het gaat met 1x dgs pap. Ik denk dat het beter is ja als ie hierheen komt wanneer wij weer thuis zijn van vakantie anders moet hij/zij aan zoveel mensen wennen..zit ie net hier en dan ga ik twee weken weg maare kan hij/zij dan nog wel in de buitenvoliere ..het is dan inmiddels 5/ 6 september. Kijk als het dan gewoon lekker warm is buiten dan is dat geen probleem maar ja dat weet je niet van te voren hier in Nederland.  Als het weer echt te koud is dan houd ik hem/haar natuurlijk binnen...we willen natuurlijk niet dat onze Reem ziek wordt.  Op zich wel fijn dat ie langer bij je kan blijven. want ik heb hier niemand die zijn/haar snaveltje gaat knippen ( indien nodig ) wanneer wij weg zijn.  Zo kan jij Reem nog een tijdje goed observeren en superdesuper tam houden  :P :D Dus ik vind het een goed idee dat ie wat langer bij jou blijft.  en ja dan kan ie ook op zijn gemak zelf leren eten  ::)

Marlies laat het lutino bleekmaskertje gewoon buiten bij de ouders zitten maar haalt het wel af en toe naar binnen zodat hij/zij gewend blijft aan handen. Anders haalt ze t valkje van buiten naar binnen ( wanneer ze bijv het valkje zou gaan pappen )  en hier moet het valkje dan weer naar buiten..Als we zeker zouden weten dat het weer nog goed was dan was dat geen probleem natuurlijk.

Het leukste lijkt me gewoon dat Reem en t Bleekje toch nog even naar buiten kunnen bij mijn 4 tal,  is wel zo gezellig natuurlijk. Rond december gaan ze sowieso allemaal naar binnen  :D  Ik zit nu te denken;  als reem binnen moet blijven ivm het evt te koude weer dan kan ik net zo goed het bleekje ook gewoon binnen houden..dan zit Reem niet alleen binnen..nog even over nadenken want dan mag Marlies het bleekje voor mij evt wel naar binnen halen om te pappen en tam te maken.

Wat vinden jullie ?  zou het echt te laat zijn om een valkje naar buiten te doen begin september..wel met het oog op dat ze in dec toch weer naar binnen gaan.

Ik ga nu gauw sam uit school halen  ;)

Liefs peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

*Yvon

Hoi hoi

Vakantie bij jullie dus ook lekker begonnen.  :D
Is Melle wel weer opgeknapt ?
Misschien was hij erg zenuwachtig voor zijn laatste schooldag.  ::)  ;)
Wij hebben er alweer 2 weken erop zitten.
Ik zit zo jouw *probleem* te lezen over hoe en wat en met de winter naar binnen halen.
Waarom haal je de valkjes naar binnen als ik even vragen mag ?  ::)
Reem en Bleekje zou ik lekker binnenhouden en met mooi weer in de voliere zetten.
Zo leren ze jou en de valkjes in de voliere goed kennen.  ;)

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Peggy

Citaat van: *Yvon op 24 juli 2009, 20:32:52
Hoi hoi

Vakantie bij jullie dus ook lekker begonnen.  :D
Is Melle wel weer opgeknapt ?
Ja hoor,gelukkig wel Yvon..gisterenavond voelde hij nog wat warm aan maar vannacht en vandaag niet meer dus de vakantie kan beginnen  :D
Misschien was hij erg zenuwachtig voor zijn laatste schooldag.  ::)  ;)
Wij hebben er alweer 2 weken erop zitten.
Ik zit zo jouw *probleem* te lezen over hoe en wat en met de winter naar binnen halen.
Waarom haal je de valkjes naar binnen als ik even vragen mag ?  ::)
Mijn voliere grenst niet aan een schuur ofzo dus een echt binnenhok heb ik niet en doordat het in de winter zo vroeg donker is buiten en ik ze daardoor dus ook niet zie,mis ik ook simpelweg het contact..ik ga in de winter niet zo vaak de voliere in dan in de zomer en ik ben zo'n type die toch denkt dat ze het te koud hebben in de winter,tenminste in mijn voliere..is wrsl niet zo maar ik heb ze toch graag gewoon binnen dan  :D
Reem en Bleekje zou ik lekker binnenhouden en met mooi weer in de voliere zetten.
In de winter houd ik ze sowieso binnen net als de rest maar mijn vraag is eigenlijk,  kan Reem,die nu binnen zit,in sept nog naar buiten ?  ik denk zelf dat dat natuurlijk heel erg vh weer afhangt op dat moment  ;) Is natuurlijk wel erg leuk wanneer ze eerst nog even bij mijn 4 tal in de voliere komen tot ongeveer december.
Zo leren ze jou en de valkjes in de voliere goed kennen.  ;)

Groetjessssss Yvon



Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Marian

Hoi Peggy,

Tja, wat zou ik doen als ik jou was...
Ik denk dat ik Remy en Bleekje binnen zou houden. Kun je er een fijn contact mee opbouwen en je vindt het nog kei gezellig ook ;) ;D
Je kindjes hebben nu vakantie, jij ook?

Groetjes, Marian